![Abarth 124 GT sa môže pýšiť špecifickými...](https://ipravda.sk/res/2018/11/13/thumbs/abarth-124-gt-2018_07-nestandard1.jpg)
Hneď po príchode roadsteru Fiat 124 Spider sa do práce pustil aj „taliansky škorpión“. Už v roku 2016 predstavil Abarth tuning tohto reinkarnovaného modelu, ktorý sa zrodil zo spolupráce s Mazdou. A dal si na ňom záležať. Zvýšenie výkonu 4-valca 1,4 MultiAir zo 103 na 125 kW a krútiaceho momentu z 240 na 250 Nm, prinieslo tomuto len 1 060 kg vážiacemu roadsteru výrazne viac dynamiky a radosti za volantom. Na stovku to razom zvládal za 6,8 sekundy a dosiahol maximálku 232 km/h. Čo je viac, ako dokáže Mazda MX-5 či Fiat 124 Spider.
![Hlavnou zmenou je hard-top z uhlíkových...](https://ipravda.sk/res/2018/11/13/thumbs/abarth-124-gt-2018_06-nestandard1.jpg)
Celé to sprevádzal neprehliadnuteľný tuning, špecificky naladený podvozok a riadenie či posilnenie brzdovej sústavy technikou od Bremba. Lenže teraz ide Abarth ešte ďalej. Predstavuje verziu 124 GT. Tá síce nemení výkonové parametre, no posádke prináša viac komfortu pri nezmenených dynamických parametroch. Hlavnou zmenou je totiž pevná strecha, respektíve odnímateľný hard-top. A nebol by to Abarth, keby na jeho výrobu nevyužil ľahučký karbón. Celá strecha váži len 16 kg a je ju možné pripevniť alebo demontovať za pár minút. Plátno pritom ostáva na svojom mieste.
![Interiér nešetrí komfortom. V sérii je...](https://ipravda.sk/res/2016/06/09/thumbs/abart-124-spider-2016-nestandard1.jpg)
Dvorný úpravca Fiatov tvrdí, že nová strecha nemení rozloženie hmotnosti vozidla v pomere 50 : 50 medzi nápravami ani nezvyšuje ťažisko. Jazdné vlastnosti vychádzajúce zo sofistikovaného podvozku s dvojitými lichobežníkovými ramenami vpredu a 5-prvkovým zavesením zadných kolies by tak nemali utrpieť. Posádka sa však môže tešiť na vyšší akustický a tepelný komfort, najmä v zimnej prevádzke. Abarth 124 GT na ňu myslí aj veľkým vyhrievaným zadným oknom, ktoré rozpustí námrazu v priebehu troch minút. Štýlu GT zodpovedá aj bohaté vybavenie.
![Štyri koncovky výfukov sú neodmysliteľnou...](https://ipravda.sk/res/2018/11/13/thumbs/abarth-124-gt-2018_16-nestandard1.jpg)
V sérii je automatická klimatizácia, audiosústava Bose aj senzory diódových svetiel, dažďa či parkovacie senzory. Exteriér zdobia špecifické 17-palcové disky kolies OZ, asi o tri kilogramy ľahšie ako bežné disky, a ponuka exkluzívnych lakov karosérie – sivého Portogallo 1974, čierneho San Marino 1972 a bieleho Turini 1975. Priplatiť si môžete za matnú čiernu kapotu, zadný spojler z uhlíkových vlákien a kryty spätných zrkadiel v červenom alebo karbónovom vyhotovení. Preplňovaný 4-valec kombinuje Abarth nielen so 6-stupňovým manuálom, ale aj so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Essensse Sports.
Jazdný prejav mení systém Drive Mode Selector s prepínačom na stredovom tuneli, a to v módoch Normal a Sport. Športový režim zahŕňa „povoľnejšiu“ softvérovú mapu stabilizácie, rýchlejší ohlas plynu a automatickej prevodovky či nižší účinok posilňovača riadenia. A spája sa s ním aj neodmysliteľná zvuková kulisa, o ktorú sa stará výfuková sústava Record Monza s variabilným prúdením plynov. V nízkych otáčkach zvýrazňuje hlboké tóny a pri vysokých pridáva pár nákazlivých decibelov navyše. Pôvabný taliansky roadster s hard-topom však nebude pre každého. Abarth plánuje vyrobiť len 50-kusovú sériu.