
Lamborghini SC18 vzniklo v jednom jedinom exemplári. Dôvodom bola špeciálna požiadavka zákazníka. V súčinnosti s ním tak v Centro Stile Lamborghini a športovej divízii Squadra Corse, postavili tento solitér. Za základ poslúžilo vôbec najvýkonnejšie sériové Lamborghini všetkých čias, nedávno predstavený Aventador SVJ. Z neho si novinka, označená ako SC18 požičala aj úžasný 6,5-litrový atmosférický 12-valec, ktorý dáva pri 8 500 otáčkach za minútu 566 kW. Krútiaci moment 720 Nm putuje následne cez 7-stupňovú dvojspojku k obom nápravám.

Najväčšou zmenou je dizajn. SC18 dostalo totiž extrémny aerodynamický tuning pripravený pre okruhy. Predné sacie otvory v kapote sú odvodené z okruhového Huracanu GT3 Evo a zadné aerodynamické prvky zas z Huracanu Super Trofeo Evo. To všetko dopĺňa karbónové krídlo s troma mechanicky nastaviteľnými polohami, ktoré dokáže vytvoriť potrebnú prítlačnú silu podľa charakteru trate. Špecialitou je aj dvanásť otvorov v kryte motora, čo zodpovedá počtu valcov, zlepšujúcich výmenu tepla. Lamborghini má už toto riešenie overené priamo na okruhoch.

Špecifické sú aj predné 20– a zadné 21-palcové disky kolies, obuté pneumatikami Pirelli P Zero Corsa, a tiež trojuholníkové koncovky výfukov. Karoséria z uhlíkových vlákien podstúpila ďalšiu redukčnú diétu. To by malo vo výsledku znamenať šprint na stovku pod 2,8 sekundy, rýchlejší ako pri Aventadore SVJ. Výnimočnosť projektu podporuje aj špecifické dvojfarebné lakovanie karosérie, ktoré kombinuje základný sivý odtieň Grigio Daytona s červenou sieťotlačou.
V interiéri zas nájdeme karbónové sedadlá čalúnené čiernou Alcantarou NeroAde, prešívanou červenou niťou Rosso Alala. Cena tohto solitéru nie je známa, no musela byť astronomická. Lamborghini totiž vytvorilo zákaznícky model v spolupráci s klientom vôbec po prvý raz v histórii. A nie naposledy. V Sant Agate totiž už plánujú ďalšie špeciálne projekty, ktoré prinesú do kasy nemalé prostriedky. Konkurenčné Ferrari tak robí úspešne už niekoľko rokov.