Zariadenie malo pritom množstvo múch. Teslám robil problém napríklad prejazd zákrutami v miestach zle viditeľného vodorovného značenia a vodičovi vrátili riadenie bez varovania. Do diania sa zapojil sám šéf Elon Musk a musel vysvetľovať, že Autopilot Tesly vlastne nie je celkom autopilot a že nazvať ho takto bolo chybou. Automobilka zareagovala updatom softvéru s označením 7.1, ktorý znížil prejazdovú rýchlosť zákrutami a tiež v situácii zlého značenia a obmedzila niektoré funkcie. Odpustkom bolo diaľkové parkovanie.
Dnes sú však systémy autonómneho riadenia pomerne bežné a má ich množstvo konkurentov. Vývoj išiel dopredu. Američania by však chceli ostať na čele. A tak Tesla predstavuje novú verziu Autopilota pre rok 2019. Už v súčasnosti dokáže zariadenie Tesly vďaka novým funkciám poskytnúť vodičovi podporu pri zmene jazdného prúdu alebo vyjsť na obrubník a následne z neho zísť. Od budúceho roka bude však zvládať aj ďalšie úlohy. Napríklad reagovať na dopravnú značku Stop, daj prednosť v jazde, na svetelnú signalizáciu a tiež bez problémov previesť vozidlo kruhovým objazdom.
Otázkou ostáva, nakoľko bude systém spoľahlivý a nakoľko bude v súlade s americkou legislatívou. Tesla sa už párkrát popálila a kritiku si vyslúžila nielen od konkurencie, napríklad od Volva, ale aj od amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA.