Lamborghini Huracán, ktoré v roku 2013 vystriedalo pôvodne Gallardo, je na svete už päť rokov. A hoci svojím zjavom či dynamikou stále fascinuje, v Sant Agate mu naordinovali radikálnu modernizáciu, v mnohom inšpirovanú vrcholovým Aventadorom SVJ. Tá zasiahla dizajn, aerodynamiku či podvozok. Zmenám neunikol ani vzácny 5,2-litrový atmosférický 10-valec. To je v časoch, keď na turbomotory prešlo Ferrari aj Porsche, skvelou správou. Huracán tak ostáva naďalej jedným z posledných klasických superšportov. Facelift sa zameral najmä na posilnenie aerodynamickej účinnosti.
Nový je predný rozdeľovač, tvar sacích otvorov v zadných blatníkoch aj zadný spojler. Ďalšie úpravy na podvozku, ktoré zlepšili prúdenie vzduchu pod vozidlom, sa podľa automobilky podpísali až na päťnásobne lepšej aerodynamickej efektivite. To znamená nižší odpor a vyšší prítlak. Huracanu tiež priniesli agresívnejší vzhľad. Zrejmé je to nielen spredu, kde pútajú pozornosť zväčšené čierne sacie otvory, ale najmä pri pohľade zozadu, kde sa objavujú vyššie umiestnené centrálne situované koncovky výfukov. Pribudli tiež 20-palcové disky kolies Aesir a neprehliadnuteľný oranžový štvorvrstvový lak Aranico Xanto.
Zmenám neunikla ani technika. Dnes už vzácne 5,2-litrové atmosférické srdce Huracánu sa posilnilo o 20 kW. To znamená, že už základná verzia Huracánu Evo má 470 kW, teda rovných 600 koní, pri 8 000 otáčkach za minútu a krútiaci moment 600 Nm pri 6 500 otáčkach. Je to najmä výsledkom úprav sacieho a výfukového traktu. Sacie ventily sú odteraz titánové. So suchou hmotnosťou len 1 422 kg sa tak Huracán Evo môže pochváliť výkonovou hmotnosťou len 2,22 kg/k. Potom neprekvapí, že na stovku šprintuje „babylambo“ so 7-stupňovou dvojspojkou za 2,9 sekundy, čo je o tri desatinky lepší výsledok, a akceleráciu na dvojnásobnú rýchlosť má za sebou za rovných deväť sekúnd.
Rovnako fascinujúca je maximálka 325 km/h a údaj o decelerácii. Na zabrzdenie z rýchlosti 100 km/h potrebuje Evo len 31,9 metra. To aj vďaka pneumatikám Pirelli P Zero. Samozrejme, na úžasnej dynamike má podiel pohon oboch náprav s plne variabilným vektorovaním hnacieho momentu, čo znamená v prípade potreby schopnosť prenosu maximálneho výkonu len na jedno z kolies. Absolútnou novinkou je riadenie zadných kolies, ktoré zabezpečuje dokonalé ovládanie v zákrutách aj vysokú stabilitu v priamom smere. K tomu pridáva Huracán Evo magnetoreologické adaptívne tlmiče.
Celé to riadi elektronický „mozog“ LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), ktorý získava údaje z trakčných systémov, ale aj sústavy nových gyroskopov LPI (Lamborghini Piattaforma Inerziale), ktoré neustále sledujú priečne, pozdĺžne aj vertikálne pohyby karosérie. Vďaka tomu vie Evo prispôsobiť všetky adaptívne systémy nielen okamžitej situácii, ale dokonca predvídať správanie vozidla a nastaviť ich v predstihu. Platí to aj pre reakcie motora, prevodovky a riadenia. Charakteristiku môže vodič, či skôr pilot, meniť aj pomocou systému jazdných režimov Anima v módoch Strada, Sport a Corsa.
Kým prvý prispôsobuje vozidlo bežnému použitiu, druhý je určený pre športovú jazdu a tretí pre okruhy. Režimy možno meniť priamo na volante. Interiér dostal celkom nové multimediálne rozhranie s 8,4-palcovou dotykovou obrazovkou v stredovej konzole, čo znamená menej manuálnych ovládačov. K dispozícii je nielen plná konektivita so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto, ale aj hlasové ovládanie Siri či navigácia. S dotykovým ovládaním je spojená aj klimatizácia, nastavenie sedadiel a údaje LDVI v reálnom čase. Za príplatok si môžete dopriať telemetrický systém s dvojicou kamier, ktorý zaznamenáva a vyhodnocuje dáta z okruhov.
Kabíne je vyhradené špecifické čalúnenie z Alcantary s oranžovými prvkami Arancio Dryop, ktoré ladia s tónom karosérie. Za príplatok dodá „lambo“ karbónové dekorácie, patentovanú „karbónovú kožu“ Carbon Skin či náladové osvetlenie. Ak vám to nestačí, k dispozícii sú pakety Style Packs aj individuálne úpravy vďaka programu Ad Personam. Predaj novinky odštartuje už na jar. Najprv však vo Veľkej Británii, v USA, v Japonsku a v Číne . Európa príde na rad neskôr. Zákazníci za Atlantikom zaplatia za Huracán Evo 261 274 dolárov, čo je približne 228 300 eur bez dane.
Technické údaje
Motor | 5,2 V10 FSI |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 5 204 |
Počet valcov/ventilov | 10/40 |
Max. výkon (kW/ot.) | 470/8 000 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 600/6 500 |
Prevodovka | 7DSG |
Pohon | 4×4 |
0 – 100 km/h (s) | 2,9 |
0 – 200 km/h (s) | 9,0 |
Max. rýchlosť (km/h) | cez 325 |