Automobilka Ford zažíva náročné obdobie. Kým v Spojených štátoch amerických sa jej darí s veľkým pick-upom F-150 a športovým Mustangom, v Európe zažíva jedno sklamanie za druhým. Predaje tradičných modelov ako Fiesta, Focus a Mondeo zaostávajú za očakávaniami a nie je vylúčený ani ich postupný koniec. Ich nástupcami sa majú stať nové SUV a crossovery.
Dobrou správou pre Ford je, že model Ranger oslovuje stále dostatok motoristov. V minulom roku sa preň rozhodlo 51 500 zákazníkov, čo je oproti roku 2017 nárast o 15%. Netreba sa preto čudovať, že súčasná generácia dostane facelift, ktorý jej pomôže držať krok s konkurenciou. Druhým dôvodom modernizácie sú neustále sa sprísňujúce emisné limity.
Z hľadiska exteriéru prejde zmenami predný nárazník a maska chladiča. Do ponuky pribudnú dva laky karosérie, a to strieborná Diffused Silver a modrá Blue Lightning. K výbave Limited budú na výber 17-palcové zliatinové disky so špecifickým dizajnom. Interiéru bude dominovať čierna farba, ktorú budú ozvláštňovať lesklé dekorácie.
Podstatou modernizácie je však zmena pohonnej jednotky. Doterajšie vznetové motory 2.2 TDCi a 3.2 TDCi nahradí dvojlitrový naftový štvorvalec 2.0 EcoBlue. Ten bude k dispozícii v troch verziách. Dve slabšie preplňované jedným turbodúchadlom budú mať výkon 96 kW (130 k), respektíve 125 kW (170 k). Najsilnejší variant bude využívať dvojstupňové preplňovanie a dosiahne maximálny výkon 157 kW (213 k) a krútiaci moment 500 Nm.
Oproti 3,2-litrovému päťvalcu teda príde vrcholná verzia o jeden valec, no jej výkon sa zvýši o 10 kW (13 k) a 30 Nm. To je dôležitý údaj hlavne pre vodičov využívajúcich Ranger na pracovné účely. Tento pick-up totižto unesie na korbe 1 252 kg a utiahne príves s hmotnosťou 3,5 tony.
Okrem nového pohonu bude modernizovaný Ranger k dispozícii aj s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá je už súčasťou spomínaných modelov F-150 a Mustang. Aj vďaka nej bude mať Ranger lepšiu spotrebu paliva. Tá sa pohybuje v rozsahu 8 až 9,2 litra nafty na sto kilometrov. V ponuke ostáva aj šesťstupňový manuál.
Z hľadiska bezpečnostných asistentov sa Ranger vyrovnáva menším modelom, takže má na palube asistent udržovania v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, varovanie pred kolíziou, rozpoznávanie dopravných značiek, predné a zadné parkovacie senzory a parkovaciu kameru. Posádka bude môcť čerpať informácie so systému SYNC 3.
Modernizovaný Ranger príde na európsky trh v polovici roka. Spoločne s ním dorazí aj Ford Ranger Raptor upravený športovou divíziou Ford Performance.
Technické údaje
Názov motora | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue |
Typ motora | vznetový s preplňovaním | vznetový s preplňovaním | vznetový s dvojitým preplňovaním |
Počet valcov | 4 | 4 | 4 |
Výkon (kW/k) | 96/130 | 125/170 | 157/213 |
Krútiaci moment (Nm) | 340 | 420 | 500 |
Prevodovka | 6M | 6M/10A | 6M/10A |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 8 | 8,3 | 9,2 |