Renault Clio: Zvonka evolúcia, zvnútra revolúcia

30.01.2019 13:00

Bestseller Renaultu prichádza v piatom vydaní. Kým exteriér ostáva verný pôvodným tvarom, v kabíne neostal kameň na kameni. Clio dáva zbohom analógovým prístrojom aj tvrdým plastom. V kufri ponúkne až 391 litrov.

Piata generácia Clia si zachováva štýl svojho...
Piata generácia Clia si zachováva štýl svojho predchodcu. Napriek tomu je úplne nová. Technologický imidž podporujú diódové svetlá. Autor: Renault

Clio je pre Renault mimoriadne dôležitým modelom. Od roku 1990, keď prišla na svet jeho prvá generácia, putovalo k zákazníkom viac ako 15 miliónov kusov. Stal sa z neho bestseller. A zvlášť to platí o štvrtej generácii z roku 2012. Tá bola prvým kompletným dielom vtedy nového šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Úspech hravých kriviek na seba nenechal dlho čakať. Predaje Clia akcelerovali každým rokom. Vyšvihlo sa na pozíciu najpredávanejšieho modelu Renault Group a v rámci Európy na post najpredávanejšieho modelu nižšej triedy. Vlani bolo dokonca druhým najpredávanejším európskym autom bez rozdielu segmentov.

Piata generácia, ktorá sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve, nechce poľaviť. Naopak, je pionierom novej stratégie Drive the Future, ktorá má za cieľ do roku 2022 presadiť nové ekologické technológie, najmä elektrifikáciu, širšiu konektivitu a autonómne technológie. Clio tak bude napríklad prvým hybridom značky a modelom s najväčšími displejmi vo svojej triede. Všetko to však bude „zabalené“ do známych línií. Tie si získali takú popularitu, že Renault sa rozhodol neexperimentovať. Nenechajte sa však pomýliť. Nové Clio je naozaj nové. Stojí na modulárnej platforme CMB-F a so svojím predchodcom nezdieľa ani jeden jediný karosársky diel.

V porovnaní s minulosťou bude nové Clio o 14 mm...
V porovnaní s minulosťou bude nové Clio o 14 mm kratšie a o 30 nižšie. Napriek tomu má ponúknuť väčší priestor pre posádku a jej batožinu. Autor: Renault

Formát sa menil len nepatrne. Na dĺžku má 4 048, na šírku 1 798 a na výšku 1 440 mm. To znamená, že je o 14 mm kratšie, o 30 mm nižšie, ale na druhej strane o čosi širšie. Rázvor náprav ostáva tajomstvom. Predpokladáme však, že si zachová pôvodných 2 589 mm. Dizajnová „kúra“ Cliu rozhodne prospela. Predná maska je väčšia, rovnako ako sací otvor v prednom nárazníku. Technologický imidž podporujú LED svetlá, ktoré budú dodávané v sérii. Tie denné majú tvar hokejky, podobne ako na väčšom Mégane či Talismane. Profil zvýrazňuje chrómový lem okien a stĺpiky lakované čiernou lesklou farbou. Aj zadné úzke svetlá používajú výlučne LED diódy.

Športová verzia R.S. Line nahrádza pôvodné Clio...
Športová verzia R.S. Line nahrádza pôvodné Clio GT Line. Spoznáte ju vďaka 17-palcovým diskom či aerodynamickému paketu. Autor: Renault

Pocit kvality zlepšuje presnejšie lícovanie jednotlivých karosárskych dielcov. Najviditeľnejšie je to vzadu, kde sa zmenšila štrbina medzi spodnou hranou výklopného veka a nárazníkom. Na výber bude desať lakov karosérie vrátane nových odtieňov Valencia Orange a Celadon Blue. Oživiť vzhľad môžu kontrastné exteriérové dekorácie v červenej, oranžovej alebo čiernej farbe. Navyše prichádza nová verzia R.S. Line, ktorá nahrádza pôvodnú GT Line. Športový imidž podporuje plástovým výpletom masky, spojlermi či špecifickými 17-palcovými diskami kolies. Priaznivcom luxusu bude viac vyhovovať verzia Initiale Paris vyšperkovaná chrómom.

Interiér nového Clia prinesie celkom novú...
Interiér nového Clia prinesie celkom novú kvalitu. Tak z pohľadu materiálov a spracovania, ako aj v oblasti technológií. Šokuje najmä displejmi. V najdrahšej verzii dostane 9,3-palcový virtuálny kokpit a 10-palcové multimediálne rozhranie. Autor: Renault

Interiér sa zmenil na nepoznanie. Renault chcel nadobro skoncovať s kritikou, ktorá mierila na nízku kvalitu spracovania. Tvrdé plasty tak nahradia mäkčené materiály. Nájsť ich máme nielen na zvlnenej palubnej doske, ale aj na výplniach dverí. Najväčšou vychytávkou bude však Smart Cockpit. Jednoducho, Clio prinesie do nižšej triedy najväčšie displeje. Multimediálne rozhranie Easy Link, natočené mierne na vodiča, dostane až 9,3-palcový, vertikálne umiestnený „tablet“, dvakrát väčšiu ako doteraz. Obsahovať bude všetky funkcie infotainmentu, multimédií, navigácie a systému Multi-Sense pre nastavenie vozidla.

Pod zadné veko sa zmestí až 391 litrov batožín....
Pod zadné veko sa zmestí až 391 litrov batožín. To je o 91 viac, ako vo štvrtej generácii Clia. Autor: Renault

Druhú obrazovku s uhlopriečkou 7– alebo 10-palcov nájdeme v prístrojovom paneli, ktorý sa celkom zbaví analógových „budíkov“. Smart Cockpit ponúkne viacero druhov zobrazenia a samozrejme plnú konektivitu s externými zariadeniami. Chýbať nebude ani indukčné nabíjanie smartfónov. Ovládanie klimatizácie a často využívaných funkcií uľahčia „klávesy“ pod displejom. Nové budú aj sedadlá s veľkorysejšími rozmermi či volant s kompaktnejším airbagom. Spodná časť palubnej dosky a stredový tunel poskytnú viac odkladacích priestorov. Radiaca páka sa posunie bližšie k volantu. Zákazníci dostanú naďalej možnosť personalizácie, vďaka bohatému výberu dekorácii a čalúnení. K dispozícii má byť minimálne osem farebných schém.

Takto by mohla vyzerať hybridná pohonná...
Takto by mohla vyzerať hybridná pohonná jednotka Clia s elektromotorom v prevodovke. Autor: Renault

Napriek miernej redukcii rozmerov sľubuje automobilka viac miesta pre posádku a batožinu. Kufor má vraj až 391 litrov, čo je o 91 viac ako v minulosti. Kde ich Renault vyčaroval, nevedno. Dvojitá podlaha a sklopné zadné operadlá navyše umožňujú vytvoriť vodorovnú ložnú plochu. V porovnaní s minulosťou už nezavadzia ani subwoofer aparatúry Bose. Ten bude plne integrovaný. Ďalších 26 litrov nájdu majitelia v rôznych odkladacích schránkach. Verzia R.S. Line dostane športový volant, hliníkové pedále, karbónové dekorácie či anatomické sedadlá. Initiale Paris staví na čierne alebo svetlosivé kožené čalúnenie.

O motoroch nepadlo zatiaľ ani slovo. No je jasné, že základom budú nové benzínové 3-valce 1,0 TCe, ktoré nahradia pôvodný motor 0,9 TCe. Podobne ako v modernizovanej Micre, by mali ponúkať výkon 74 alebo 86 kW. A tiež krútiaci moment 160, respektíve 180 Nm. Slabšia verzia dostane okrem 5-stupňového manuálu aj automatickú prevodovku CVT. Silnejšiu spáruje Renault štandardne so 6-stupňovým manuálom. Osud dieselu je zatiaľ nejasný. Ak by dostal šancu, išlo by o 4-valec 1,5 Blue dCi. V každom prípade je potvrdený hybrid, vyvinutý v rámci aliancie Renault-Nissan. Na ďalšie informácie si budeme musieť ešte počkať. Po marcovej priemere sa Clio vydá k zákazníkom. V našich končinách by to malo byť až v septembri.

Renault
		Clio -
		2019
Renault
		Clio -
		2019
+27Renault Clio -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #Renault Clio #autosalón Ženeva 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR