Mercedes-Benz V: Vynovený van je ešte bližšie k ‘esku‘

05.02.2019 06:00

Trieda V podstúpila po piatich rokoch výraznú modernizáciu. Facelift dopĺňa úplne nový diesel, 9-stupňová prevodovka, ale aj nové bezpečnostné systémy. Na palube je ešte viac luxusu, takmer ako v triede S.

Vynovená trieda V pôsobí stabilnejšie vďaka...
Vynovená trieda V pôsobí stabilnejšie vďaka rozšírenému saciemu otvoru v nárazníku. Nová je ale aj predná maska, v novej verzii AMG Line dokonca s diamantovým efektom a dvojicou chrómových lamiel. Autor: Mercedes-Benz

Súčasnú generáciu véčka predstavil Mercedes-Benz v roku 2014. A zožal s ňou veľký úspech. Na konte má viac ako 209 000 predaných exemplárov. Vek tomuto vanu rozhodne neublížil. Vlani dosiahla trieda V dokonca predajný rekord na úrovni 64 000 kusov, pričom oslovuje jednu z najmladších skupín zákazníkov značky. Napriek tomu nastal čas na modernizáciu. A tá sa dotkla všetkých oblastí. Populárny van sa tak ešte väčšmi priblížil osobnej produkcii Mercedesu-Benz. Nielen komfortom, ale aj technikou a bezpečnosťou.

Vzadu ostalo všetko po starom. Nové sú ale...
Vzadu ostalo všetko po starom. Nové sú ale príplatkové 19-palcové disky kolies s 10-lúčovým dizajnom. Autor: Mercedes-Benz

Facelift priniesol triede V nový predný nárazník so zväčšeným sacím otvorom a novú masku s kosoštvorcovou štruktúrou. Novinka tak pôsobí širšie ako pred inováciou. K dizajnovým líniám Avantgarde a Exclusive pribudla celkom nová AMG Line, umocňujúca športový vzhľad. Napríklad diamantovým vzorom masky, jedinou chrómovou lamelou a 19-palcovými 10-lúčovými diskami. Nové sú ale aj tri ďalšie dizajny 17– a 18-palcových kolies. V palete farieb zas pribudli laky Graphite Grey, Selenite grey Steel Blue a Hyacinth Red Metallic. Zmeny sa týkajú aj obytných verzií Marco Polo a Marco Polo Horizont.

Interiér prináša novú grafiku prístrojového...
Interiér prináša novú grafiku prístrojového panela ale aj turbínové prieduchy ventilácie či luxusné kožené čalúnenie Tartufo. Dopriať si môžete luxusné sedadlá s masážnou a ventilačnou funkciou, podobne ako pri vlajkovej lodi triedy S. Autor: Mercedes-Benz

V kabíne prepracovali dizajnéri prieduchy ventilácie. Tie majú turbínový vzhľad, podobne ako v osobných modeloch zo Stuttgartu. Nová je tiež grafika prístrojového panela. Dekorácie so vzhľadom klavírneho laku, ebenového dreva, karbónu a brúseného hliníka doplnil nový obklad s pásikavým vzorom. Sedadlá môžu byť čalúnené novou kožou Tartufo. A čo viac, luxusné predné sedadlá sú dostupné s masážnou a ventilačnou funkciou, podobne ako pri vlajkovej lodi triedy S. Viac komfortu si užijú aj cestujúci vzadu na príplatkových luxusných sedadlách.

Inovácie sa dotkli aj obytných verzií Marco...
Inovácie sa dotkli aj obytných verzií Marco Polo a Marco Polo Horizont. Autor: Mercedes-Benz

Paletu asistenčných systémov rozšírili autonómne brzdy s detekciou chodcov a tiež asistent diaľkových svetiel, ktorý umožňuje vďaka tieneniu ponechať svetlá v režime diaľkového svietenia aj v prípade, ak ide oproti iné vozidlo. Najzásadnejšie sú ale zmeny pod kapotou. Do služieb triedy V totiž nastupuje nový 4-valcový diesel OM 654, ktorý debutoval v triede E. Má hliníkový blok a oceľové piesty, ako aj úpravu spalín pomocou selektívnej katalytickej redukcie SCR, takže spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Zákazníci ocenia aj nižšiu hlučnosť a menej vibrácií.

Novinkou je verzia AMG Line, zvýrazňujúca...
Novinkou je verzia AMG Line, zvýrazňujúca športový charakter, napríklad 19-palcovými diskami kolies. Autor: Mercedes-Benz

Dodávať sa bude vo dvoch výkonových verziách – s jedným turbodúchadlom pre V 250d (140 kW, 440 NM) a s dvojicou turbodúchadiel pre V 300d (176 kW, 500 Nm). Špecialitou výkonnejšieho vyhotovenia je funkcia overboost, ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu o ďalších 30 Nm. Oba motory sú spojené výlučne s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá nahrádza pôvodný 7-stupňový automat. Aj tá stojí vďaka dlhším prevodom vyšších stupňov za znížením spotreby paliva až o 13 %.

V základe je zadný náhon, no za príplatok dostanete pre obe motorizácie štvorkolku 4Matic. Nie je tajomstvom, že v Stuttgarte pracujú aj na čisto elektrickej verzii EQV, ktorá sa predstaví ešte tento rok v podobe rovnomenného konceptu. Mercedes-Benz tak doplní súčasnú ponuku elektrických úžitkových vozidiel eVito a eSprinter o tretí model.

Technické údaje

Verzia V 250d V250d 4Matic V 300d V 300d 4Matic
Zdvihový objem (ccm) 1 951 1 951 1 951 1 951
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 140 140 176 176
Max. krútiaci moment (Nm) 440 440 500 – 530 500 – 530
Prevodovka 9A 9A 9A 9A
0 – 100 km/h (s) 9,5 10,2 7,9 8,3
Max. rýchlosť (km/h) 205 199 220 214
Spotreba na 100 km (l) 5,9 6,5 5.9 6,5
Mercedes-Benz V -
		2019
Mercedes-Benz V -
		2019
+39Mercedes-Benz V -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Mercedes-Benz V #Mercedes-Benz #Mercedes #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
4. 2. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.237 €
28. 1. 2019zdraženie1.204 €zlacnenie1.236 €
14. 1. 2019zdraženie1.195 €zdraženie1.250 €
7. 1. 2019zlacnenie1.173 €zlacnenie1.228 €
31. 12. 2018zlacnenie1.176 €zlacnenie1.233 €
24. 12. 2018zdraženie1.202 €1.258 €
17. 12. 2018zlacnenie1.195 €zdraženie1.258 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk