
Súčasnú generáciu véčka predstavil Mercedes-Benz v roku 2014. A zožal s ňou veľký úspech. Na konte má viac ako 209 000 predaných exemplárov. Vek tomuto vanu rozhodne neublížil. Vlani dosiahla trieda V dokonca predajný rekord na úrovni 64 000 kusov, pričom oslovuje jednu z najmladších skupín zákazníkov značky. Napriek tomu nastal čas na modernizáciu. A tá sa dotkla všetkých oblastí. Populárny van sa tak ešte väčšmi priblížil osobnej produkcii Mercedesu-Benz. Nielen komfortom, ale aj technikou a bezpečnosťou.

Facelift priniesol triede V nový predný nárazník so zväčšeným sacím otvorom a novú masku s kosoštvorcovou štruktúrou. Novinka tak pôsobí širšie ako pred inováciou. K dizajnovým líniám Avantgarde a Exclusive pribudla celkom nová AMG Line, umocňujúca športový vzhľad. Napríklad diamantovým vzorom masky, jedinou chrómovou lamelou a 19-palcovými 10-lúčovými diskami. Nové sú ale aj tri ďalšie dizajny 17– a 18-palcových kolies. V palete farieb zas pribudli laky Graphite Grey, Selenite grey Steel Blue a Hyacinth Red Metallic. Zmeny sa týkajú aj obytných verzií Marco Polo a Marco Polo Horizont.

V kabíne prepracovali dizajnéri prieduchy ventilácie. Tie majú turbínový vzhľad, podobne ako v osobných modeloch zo Stuttgartu. Nová je tiež grafika prístrojového panela. Dekorácie so vzhľadom klavírneho laku, ebenového dreva, karbónu a brúseného hliníka doplnil nový obklad s pásikavým vzorom. Sedadlá môžu byť čalúnené novou kožou Tartufo. A čo viac, luxusné predné sedadlá sú dostupné s masážnou a ventilačnou funkciou, podobne ako pri vlajkovej lodi triedy S. Viac komfortu si užijú aj cestujúci vzadu na príplatkových luxusných sedadlách.

Paletu asistenčných systémov rozšírili autonómne brzdy s detekciou chodcov a tiež asistent diaľkových svetiel, ktorý umožňuje vďaka tieneniu ponechať svetlá v režime diaľkového svietenia aj v prípade, ak ide oproti iné vozidlo. Najzásadnejšie sú ale zmeny pod kapotou. Do služieb triedy V totiž nastupuje nový 4-valcový diesel OM 654, ktorý debutoval v triede E. Má hliníkový blok a oceľové piesty, ako aj úpravu spalín pomocou selektívnej katalytickej redukcie SCR, takže spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d. Zákazníci ocenia aj nižšiu hlučnosť a menej vibrácií.

Dodávať sa bude vo dvoch výkonových verziách – s jedným turbodúchadlom pre V 250d (140 kW, 440 NM) a s dvojicou turbodúchadiel pre V 300d (176 kW, 500 Nm). Špecialitou výkonnejšieho vyhotovenia je funkcia overboost, ktorá umožňuje krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu o ďalších 30 Nm. Oba motory sú spojené výlučne s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá nahrádza pôvodný 7-stupňový automat. Aj tá stojí vďaka dlhším prevodom vyšších stupňov za znížením spotreby paliva až o 13 %.
V základe je zadný náhon, no za príplatok dostanete pre obe motorizácie štvorkolku 4Matic. Nie je tajomstvom, že v Stuttgarte pracujú aj na čisto elektrickej verzii EQV, ktorá sa predstaví ešte tento rok v podobe rovnomenného konceptu. Mercedes-Benz tak doplní súčasnú ponuku elektrických úžitkových vozidiel eVito a eSprinter o tretí model.
Technické údaje
Verzia | V 250d | V250d 4Matic | V 300d | V 300d 4Matic |
---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 951 | 1 951 | 1 951 | 1 951 |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW) | 140 | 140 | 176 | 176 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 440 | 440 | 500 – 530 | 500 – 530 |
Prevodovka | 9A | 9A | 9A | 9A |
0 – 100 km/h (s) | 9,5 | 10,2 | 7,9 | 8,3 |
Max. rýchlosť (km/h) | 205 | 199 | 220 | 214 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,9 | 6,5 | 5.9 | 6,5 |