Vlani podstúpilo kupé a roadster Audi TT hĺbkovú revíziu. Najmä v súvislosti s príchodom novej homologizácie WLTP. Facelift tak sprevádzala rošáda pod kapotou. Z ponuky vypadol diesel a benzínové dvojlitre TFSI dostali časticové filtre. Z ponuky sa tiež nakrátko stratila výkonnejšia verzia TTS a tiež raritné Audi TT RS s 5-valcovým motorom. Teraz je už ale všetko tak, ako má byť. Vynovené TTS predstavilo Audi v polovici januára a teraz prichádza na rad aj čerešnička na torte – Audi TT RS. Hneď v oboch karosárskych verziách. Je ešte agresívnejšie, no čo je podstatné, nové emisné normy ho „neoskalpovali“ o dnes už vzácne 5-valcové celohliníkové srdce.
Nové emisné normy a homologizáciu WLTP prežilo za pomoci nasadenia časticového filtra. Motor 2,5 TFSI dáva z objemu 2 480 ccm identických 400 koní, čo je 294 kW a krútiaci moment 480 Nm. To je o 79 kW a 80 Nm viac v porovnaní s ostrou dvojlitrovou verziou TTS. Jediným rozdielom je, že maximum krútiaceho vrcholí až pri 1 900 otáčkach, čo je o dvesto vyššie než predtým. Zato nepoľavuje až do 5 850 otáčok za minútu. Zachoval si aj svoj charakteristický zvuk vďaka zapaľovaniu v poradí 1–2–4–5–3, čo znamená, že expanzia sa strieda medzi susediacimi valcami. Výkon putuje následne cez 7-stupňovú dvojspojku S Tronic k pohonu oboch náprav s viaclamelovou elektrohydraulickou spojkou.
To znamená v kombinácii s pohotovostnou hmotnosťou 1 450 kg raketovú akceleráciu na stovku za 3,7 sekundy a maximálku 280 km/h, pokiaľ požiadate o odblokovanie obmedzovača. Inak končí pri obligátnom údaji 250 km/h. Vodič môže využívať viaceré jazdné módy vďaka systému Audi Drive Select. Tie upravujú činnosť riadenia, podvozku, reakcie motora aj jeho zvuk vďaka aktívnym klapkám vo výfukovom potrubí. K dispozícii sú režimy Comfort, Auto, Dynamic a Individual. Skrotiť túto šelmu pomáha brzdová sústava s ventilovaným kotúčmi, ktoré ukrývajú 18– alebo 19-palcové disky kolies. Brzdové strmene sú lakované čiernou farbou, za príplatok dostanete červené. V ponuke je aj adaptívne pruženie Audi Magnetic Ride.
Športovú auru dáva TT RS najavo neprehliadnuteľným tuningom. Veľká lesklá čierna maska Single Frame s plástovým výpletom nesie logo Quattro v matnom titánovom vyhotovení a tiež zakrýva dva nové chladiče. Bočné otvory pre prívod vzduchu v prednom nárazníku boli opäť zväčšené. Nechýba ani predný splitter či rozšírené blatníky. Svetlá s LED technológiou majú teraz hrozivo matné pozadie. Za príplatok dostanete refelktory Matrix LED. V porovnaní s TTS má TT RS ešte väčšie zadné krídlo, zabezpečujúce potrebný prítlak. Po stranách nárazníka sa objavujú odvetrávacie otvory a v jeho spodnej časti difúzor ukrývajúci dve matné oválne koncovky výfukov.
K dispozícii je osem lakov karosérie vrátane nových odtieňov Kyalami Green, Pulse Orange a Turbo Blue. Rozhodnúť sa môžete tiež pre matné hliníkové alebo lesklé čierne dekorácie. TT RS roadster je štandardne dodávaný s čiernou plátennou strechou. Individualizačný program však umožňuje ďalšie možnosti. Kabína obsahuje kožené sedadlá z Alcantary s kosoštvorcovým prešívaním alebo plástovým vzorom z kože Nappa. Logá RS na volante, opierkach, obložení dverí a voliči prevodovky dopĺňa špecifická grafika virtuálneho kokpitu s 12,3-palcovým displejom. K dispozícii sú informácie o tlaku v pneumatikách, krútiacom momente aj priečnom a pozdĺžnom preťažení.
Okrem multifunkčných tlačidiel obsahuje volant satelitné ovládacie prvky pre štart motora a výber jazdného režimu cez Audi Drive Select. Športový akcent umocňuje červené alebo modré podsvietenie interiéru. Virtuálny kokpit je tiež domovom pre navigáciu, multimediálny systém MMI, komunikáciu či audiosústavu Bang & Olufsen s výkonom 680 W. Najvýkonnejšie Audi TT sa dostane na trh už tento mesiac. Kupé štartuje na 67 700 a roadster na 70 500 eurách. To je až o 12 600 eur viac, ako si Audi pýta za TTS. Do rúk sa vám však dostáva extrémne výkonne auto s 5-valcovou pohonnou jednotkou, ktorú v časoch 4-valcov a vymierajúcich 6-valcov len tak ľahko nenájdete.