Audi TT RS: Raketové kupé a roadster prežili WLTP. Päťvalec im ostal

11.02.2019 06:00

Modelový rad omladeného Audi TT je konečne kompletný. Na vrchol sa vracia najvýkonnejšia verzia TT RS. Našťastie, dnes už vzácny preplňovaný 5-valec jej zostal. Dáva 400 koní, a to v súlade s emisnou normou Euro 6d.

Audi TT RS má ešte agresívnejšie sacie otvory v...
Audi TT RS má ešte agresívnejšie sacie otvory v nárazníkoch ako 4-valcové TTS. Lesklá čierna maska ukrýva dva prídavné chladiče. Autor: Audi

Vlani podstúpilo kupé a roadster Audi TT hĺbkovú revíziu. Najmä v súvislosti s príchodom novej homologizácie WLTP. Facelift tak sprevádzala rošáda pod kapotou. Z ponuky vypadol diesel a benzínové dvojlitre TFSI dostali časticové filtre. Z ponuky sa tiež nakrátko stratila výkonnejšia verzia TTS a tiež raritné Audi TT RS s 5-valcovým motorom. Teraz je už ale všetko tak, ako má byť. Vynovené TTS predstavilo Audi v polovici januára a teraz prichádza na rad aj čerešnička na torte – Audi TT RS. Hneď v oboch karosárskych verziách. Je ešte agresívnejšie, no čo je podstatné, nové emisné normy ho „neoskalpovali“ o dnes už vzácne 5-valcové celohliníkové srdce.

Celohliníkové 5-valcové srdce s objemom 2,5...
Celohliníkové 5-valcové srdce s objemom 2,5 litra posiela cez 7-stupňovú prevodovku S Tronic a pohon oboch náprav Quattro ku kolesám 294 kW a krútiaci moment 480 Nm. Autor: Audi

Nové emisné normy a homologizáciu WLTP prežilo za pomoci nasadenia časticového filtra. Motor 2,5 TFSI dáva z objemu 2 480 ccm identických 400 koní, čo je 294 kW a krútiaci moment 480 Nm. To je o 79 kW a 80 Nm viac v porovnaní s ostrou dvojlitrovou verziou TTS. Jediným rozdielom je, že maximum krútiaceho vrcholí až pri 1 900 otáčkach, čo je o dvesto vyššie než predtým. Zato nepoľavuje až do 5 850 otáčok za minútu. Zachoval si aj svoj charakteristický zvuk vďaka zapaľovaniu v poradí 1–2–4–5–3, čo znamená, že expanzia sa strieda medzi susediacimi valcami. Výkon putuje následne cez 7-stupňovú dvojspojku S Tronic k pohonu oboch náprav s viaclamelovou elektrohydraulickou spojkou.

V sérii sú 18-palcové disky. Dopriať si však...
V sérii sú 18-palcové disky. Dopriať si však môžete aj väčšie devätnástky. Roadster má v základe čiernu plátennú strechu. Autor: Audi

To znamená v kombinácii s pohotovostnou hmotnosťou 1 450 kg raketovú akceleráciu na stovku za 3,7 sekundy a maximálku 280 km/h, pokiaľ požiadate o odblokovanie obmedzovača. Inak končí pri obligátnom údaji 250 km/h. Vodič môže využívať viaceré jazdné módy vďaka systému Audi Drive Select. Tie upravujú činnosť riadenia, podvozku, reakcie motora aj jeho zvuk vďaka aktívnym klapkám vo výfukovom potrubí. K dispozícii sú režimy Comfort, Auto, Dynamic a Individual. Skrotiť túto šelmu pomáha brzdová sústava s ventilovaným kotúčmi, ktoré ukrývajú 18– alebo 19-palcové disky kolies. Brzdové strmene sú lakované čiernou farbou, za príplatok dostanete červené. V ponuke je aj adaptívne pruženie Audi Magnetic Ride.

Kabína je vyšperkovaná koženým čalúnením s...
Kabína je vyšperkovaná koženým čalúnením s kosoštvorcovým prešívaním aj špecifickou grafikou virtuálneho kokpitu. Na volante sa nachádza štartovacie tlačidlo aj tlačidlo pre voľbu jazdných režimov. Autor: Audi

Športovú auru dáva TT RS najavo neprehliadnuteľným tuningom. Veľká lesklá čierna maska Single Frame s plástovým výpletom nesie logo Quattro v matnom titánovom vyhotovení a tiež zakrýva dva nové chladiče. Bočné otvory pre prívod vzduchu v prednom nárazníku boli opäť zväčšené. Nechýba ani predný splitter či rozšírené blatníky. Svetlá s LED technológiou majú teraz hrozivo matné pozadie. Za príplatok dostanete refelktory Matrix LED. V porovnaní s TTS má TT RS ešte väčšie zadné krídlo, zabezpečujúce potrebný prítlak. Po stranách nárazníka sa objavujú odvetrávacie otvory a v jeho spodnej časti difúzor ukrývajúci dve matné oválne koncovky výfukov.

Výrazné prítlačné krídlo, matný difúzor a dve...
Výrazné prítlačné krídlo, matný difúzor a dve obrovské oválne koncovky výfukov naznačujú potenciál tejto šelmy. Autor: Audi

K dispozícii je osem lakov karosérie vrátane nových odtieňov Kyalami Green, Pulse Orange a Turbo Blue. Rozhodnúť sa môžete tiež pre matné hliníkové alebo lesklé čierne dekorácie. TT RS roadster je štandardne dodávaný s čiernou plátennou strechou. Individualizačný program však umožňuje ďalšie možnosti. Kabína obsahuje kožené sedadlá z Alcantary s kosoštvorcovým prešívaním alebo plástovým vzorom z kože Nappa. Logá RS na volante, opierkach, obložení dverí a voliči prevodovky dopĺňa špecifická grafika virtuálneho kokpitu s 12,3-palcovým displejom. K dispozícii sú informácie o tlaku v pneumatikách, krútiacom momente aj priečnom a pozdĺžnom preťažení.

Okrem multifunkčných tlačidiel obsahuje volant satelitné ovládacie prvky pre štart motora a výber jazdného režimu cez Audi Drive Select. Športový akcent umocňuje červené alebo modré podsvietenie interiéru. Virtuálny kokpit je tiež domovom pre navigáciu, multimediálny systém MMI, komunikáciu či audiosústavu Bang & Olufsen s výkonom 680 W. Najvýkonnejšie Audi TT sa dostane na trh už tento mesiac. Kupé štartuje na 67 700 a roadster na 70 500 eurách. To je až o 12 600 eur viac, ako si Audi pýta za TTS. Do rúk sa vám však dostáva extrémne výkonne auto s 5-valcovou pohonnou jednotkou, ktorú v časoch 4-valcov a vymierajúcich 6-valcov len tak ľahko nenájdete.

Audi TT RS Coupé -
		2019
Audi TT RS Coupé -
		2019
+34Audi TT RS Coupé -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Audi #facelift #Audi TT #Audi TTS #Audi TT RS
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR