Audi TT RS: Raketové kupé a roadster prežili WLTP. Päťvalec im ostal

Modelový rad omladeného Audi TT je konečne kompletný. Na vrchol sa vracia najvýkonnejšia verzia TT RS. Našťastie, dnes už vzácny preplňovaný 5-valec jej zostal. Dáva 400 koní, a to v súlade s emisnou normou Euro 6d.

11.02.2019 06:00
debata
Audi TT RS má ešte agresívnejšie sacie otvory v... Foto: Audi
Audi TT RS Coupé - 2019 Audi TT RS má ešte agresívnejšie sacie otvory v nárazníkoch ako 4-valcové TTS. Lesklá čierna maska ukrýva dva prídavné chladiče.

Vlani podstúpilo kupé a roadster Audi TT hĺbkovú revíziu. Najmä v súvislosti s príchodom novej homologizácie WLTP. Facelift tak sprevádzala rošáda pod kapotou. Z ponuky vypadol diesel a benzínové dvojlitre TFSI dostali časticové filtre. Z ponuky sa tiež nakrátko stratila výkonnejšia verzia TTS a tiež raritné Audi TT RS s 5-valcovým motorom. Teraz je už ale všetko tak, ako má byť. Vynovené TTS predstavilo Audi v polovici januára a teraz prichádza na rad aj čerešnička na torte – Audi TT RS. Hneď v oboch karosárskych verziách. Je ešte agresívnejšie, no čo je podstatné, nové emisné normy ho „neoskalpovali“ o dnes už vzácne 5-valcové celohliníkové srdce.

Celohliníkové 5-valcové srdce s objemom 2,5... Foto: Audi
Audi TT RS Roadster - 2019 Celohliníkové 5-valcové srdce s objemom 2,5 litra posiela cez 7-stupňovú prevodovku S Tronic a pohon oboch náprav Quattro ku kolesám 294 kW a krútiaci moment 480 Nm.

Nové emisné normy a homologizáciu WLTP prežilo za pomoci nasadenia časticového filtra. Motor 2,5 TFSI dáva z objemu 2 480 ccm identických 400 koní, čo je 294 kW a krútiaci moment 480 Nm. To je o 79 kW a 80 Nm viac v porovnaní s ostrou dvojlitrovou verziou TTS. Jediným rozdielom je, že maximum krútiaceho vrcholí až pri 1 900 otáčkach, čo je o dvesto vyššie než predtým. Zato nepoľavuje až do 5 850 otáčok za minútu. Zachoval si aj svoj charakteristický zvuk vďaka zapaľovaniu v poradí 1–2–4–5–3, čo znamená, že expanzia sa strieda medzi susediacimi valcami. Výkon putuje následne cez 7-stupňovú dvojspojku S Tronic k pohonu oboch náprav s viaclamelovou elektrohydraulickou spojkou.

V sérii sú 18-palcové disky. Dopriať si však... Foto: Audi
Audi TT RS Roadster - 2019 V sérii sú 18-palcové disky. Dopriať si však môžete aj väčšie devätnástky. Roadster má v základe čiernu plátennú strechu.

To znamená v kombinácii s pohotovostnou hmotnosťou 1 450 kg raketovú akceleráciu na stovku za 3,7 sekundy a maximálku 280 km/h, pokiaľ požiadate o odblokovanie obmedzovača. Inak končí pri obligátnom údaji 250 km/h. Vodič môže využívať viaceré jazdné módy vďaka systému Audi Drive Select. Tie upravujú činnosť riadenia, podvozku, reakcie motora aj jeho zvuk vďaka aktívnym klapkám vo výfukovom potrubí. K dispozícii sú režimy Comfort, Auto, Dynamic a Individual. Skrotiť túto šelmu pomáha brzdová sústava s ventilovaným kotúčmi, ktoré ukrývajú 18– alebo 19-palcové disky kolies. Brzdové strmene sú lakované čiernou farbou, za príplatok dostanete červené. V ponuke je aj adaptívne pruženie Audi Magnetic Ride.

Kabína je vyšperkovaná koženým čalúnením s... Foto: Audi
Audi TT RS Coupé - 2019 Kabína je vyšperkovaná koženým čalúnením s kosoštvorcovým prešívaním aj špecifickou grafikou virtuálneho kokpitu. Na volante sa nachádza štartovacie tlačidlo aj tlačidlo pre voľbu jazdných režimov.

Športovú auru dáva TT RS najavo neprehliadnuteľným tuningom. Veľká lesklá čierna maska Single Frame s plástovým výpletom nesie logo Quattro v matnom titánovom vyhotovení a tiež zakrýva dva nové chladiče. Bočné otvory pre prívod vzduchu v prednom nárazníku boli opäť zväčšené. Nechýba ani predný splitter či rozšírené blatníky. Svetlá s LED technológiou majú teraz hrozivo matné pozadie. Za príplatok dostanete refelktory Matrix LED. V porovnaní s TTS má TT RS ešte väčšie zadné krídlo, zabezpečujúce potrebný prítlak. Po stranách nárazníka sa objavujú odvetrávacie otvory a v jeho spodnej časti difúzor ukrývajúci dve matné oválne koncovky výfukov.

Výrazné prítlačné krídlo, matný difúzor a dve... Foto: Audi
Audi TT RS Coupé - 2019 Výrazné prítlačné krídlo, matný difúzor a dve obrovské oválne koncovky výfukov naznačujú potenciál tejto šelmy.

K dispozícii je osem lakov karosérie vrátane nových odtieňov Kyalami Green, Pulse Orange a Turbo Blue. Rozhodnúť sa môžete tiež pre matné hliníkové alebo lesklé čierne dekorácie. TT RS roadster je štandardne dodávaný s čiernou plátennou strechou. Individualizačný program však umožňuje ďalšie možnosti. Kabína obsahuje kožené sedadlá z Alcantary s kosoštvorcovým prešívaním alebo plástovým vzorom z kože Nappa. Logá RS na volante, opierkach, obložení dverí a voliči prevodovky dopĺňa špecifická grafika virtuálneho kokpitu s 12,3-palcovým displejom. K dispozícii sú informácie o tlaku v pneumatikách, krútiacom momente aj priečnom a pozdĺžnom preťažení.

Okrem multifunkčných tlačidiel obsahuje volant satelitné ovládacie prvky pre štart motora a výber jazdného režimu cez Audi Drive Select. Športový akcent umocňuje červené alebo modré podsvietenie interiéru. Virtuálny kokpit je tiež domovom pre navigáciu, multimediálny systém MMI, komunikáciu či audiosústavu Bang & Olufsen s výkonom 680 W. Najvýkonnejšie Audi TT sa dostane na trh už tento mesiac. Kupé štartuje na 67 700 a roadster na 70 500 eurách. To je až o 12 600 eur viac, ako si Audi pýta za TTS. Do rúk sa vám však dostáva extrémne výkonne auto s 5-valcovou pohonnou jednotkou, ktorú v časoch 4-valcov a vymierajúcich 6-valcov len tak ľahko nenájdete.
Audi TT RS Coupé - 2019
Audi TT RS Coupé - 2019
+34Audi TT RS Coupé - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #facelift #Audi TT #Audi TTS #Audi TT RS
Články podľa značiek