Mitsubishi ASX je tu s nami od roku 2009. Kariéru odštartovalo najprv na domácom japonskom trhu ako Mitsubishi RVR a následne putovalo pod označením ASX do Európy a Outlander Sport do USA. Stalo sa úspešným príbehom a japonskej automobilke pomohol v najťažších časoch. Počas desiatich rokoch putovalo k zákazníkom 1,32 milióna vozidiel. A to nesmieme zabudnúť na francúzske deriváty Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008. Tie sú však už dávno minulosťou, ASX však nie. Hoci je takpovediac relikviou ponuky, dostane ešte jednu šancu. Napokon, predáva sa stále dobre. Napríklad v USA je vôbec najúspešnejším modelom značky.
A tak na autosalóne v Ženeve uvidíme jeho ďalšiu evolúciu. Tá má ASX zladiť s radikálnymi zmenami, ktorými prešiel automobilový svet v poslednej dekáde. V čomsi ho to obohatí a v čomsi zas ukráti. Facelift však rozhodne prospel. Je to neuveriteľné, ale ASX dostane už štvrtú „tvár“. Pred rokmi štartovalo podľa vzoru starého Outlanderu s vtedy módnou maskou Jet Fighter, v roku 2015 absolvovalo plastiku a pred dvoma rokmi dostalo masku Dynamic Shield z nových modelov Mitsubishi. Teraz prišla na rad ďalšia zmena, inšpirovaná najmä vynoveným pikapom L200, ktorý sa zatiaľ ukázal pod označením Triton len v USA.
ASX tak dostalo delené predné svetla, pričom tie spodné sú smerové a hmlové. Typické chrómové lišty, siahajúce od nárazníka až k reflektorom, majú vertikálnejšiu polohu a opticky ASX rozširujú. Chrómom sa nešetrilo ani na lamelách prednej masky. V súvislosti s týmito zmenami bol kompletne prepracovaný nárazník, blatníky aj predná kapota. Drsnejší imidž dávajú ASX nábehové chrániče podvozka. Tie nájdeme aj vzadu spolu s novým nárazníkom a najmä s novými LED svetlami, ktoré pripomínajú grafikou Thorovo kladivo. Celé to uzatvára rozšírená paleta farieb o odtiene Red Diamond, Sunshine Orange a Oak Brown.
Interiér, na ktorom cítiť vek ASX najviac, si zakladá na zlepšenej konektivite. Sedempalcovú obrazovku multimediálneho systému Smartphone-link Display Audio preto nahrádza o palec väčšia. Vyššie úrovne infotainmentu disponujú navigáciou TomTom a dopravným informáciami poskytovanými v reálnom čase. Čoskoro má pribudnúť aplikácia pre vzdialený kontakt s vozidlom, ktorá ponúkne majiteľom prevádzkové údaje vrátane dojazdu či aktuálnej polohy. Na prísnejšie bezpečnostné požiadavky reaguje ASX autonómnymi brzdami na zmiernenie účinkov kolízie.
Pod kapotou nezostane kameň na kameni. V súčasnosti ponúkaný benzínový 4-valec 1,6 MIVEC (86 kW) bude minulosťou. Podobne ako naftové verzie 1,6 DI-D (84 kW) a 2,2 DI-D (110 kW), ktoré sa z ponuky v tichosti vytratili už vlani. Prednosť dostane väčší atmosférický 4-valec 2,0 MIVEC (110 kW, 195 Nm), spojený buď s archaickou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo kontinuálnou prevodovkou CVT so šiestimi virtuálnymi stupňami. Na výber je aj pohon oboch náprav. Presnejšie prevádzkové údaje a detaily sa dozvieme až na autosalóne v Ženeve, ktorý otvára brány 5. marca.