Hriešne drahý projekt Kortež, podporený ruskou vládou sumou 400 miliónov eur, ktorého výsledkom je nová prezidentská limuzína Aurus Senat, vstupuje do ďalšej fázy. Po tom, čo sa vlajková loď kremeľských garáží predstavila verejnosti počas májovej inaugurácie Vladimira Putina, a dnes v nej možno vidieť aj premiéra Dmitrija Medvedeva, mieri civilná verzia Aurusu do voľného predaja. Práve sériová výroba a následný odbyt má znížiť astronomické náklady na vývoj, ktoré si vyslúžili množstvo kritiky. Putinovo „panské huncútstvo“ si tak budú môcť dopriať aj bežní Rusi, teda, ak na to budú mať.
O distribúciu civilnej verzie sa postarajú dve spoločnosti. Od 15. februára prijímajú objednávky firmy Avilion Group a Panavto, ktoré sa v Rusku venujú predaju luxusných značiek Ferrari, Aston Martin, Maserati či Mercedes-Benz. Teraz do ich portfólia pribudne Aurus. „Potenciálni záujemcovia môžu oficiálnych partnerov kontaktovať priamo,“ povedal k spusteniu predaja ruský minister priemyslu a obchodu Denis Manturov. Doteraz totiž záujemcovia museli osloviť priamo výrobcu, ktorým je spoločnosť Sollers, vlastniaca ruskú automobilku UAZ.
Zákazníci si budú môcť vybrať z dvoch verzií. Základná s označením S600 má rázvor 3 300 mm a dĺžku 5 630 mm. Variant L700 s predĺženým rázvorom sa natiahol až na 6 620 mm, čo je naozaj extrém a zodpovedá rozmerom Putinovho prezidentského špeciálu. Identická bude aj technika. Pod kapotou teda pracuje mohutný 4,4-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec, vyvíjaný s Porsche, naladený na 441 kW a 880 Nm krútiaceho momentu. Asistuje mu elektromotor umiestnený v 9-stupňovej automatickej prevodovke vlastnej konštrukcie. Ide teda o mild-hybrid. Nechýba ani pohon oboch náprav.
Dynamika je presvedčivá. Najluxusnejšie ruské auto všetkých čias zvláda stovku za menej ako šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. O spotrebe značka taktne mlčí, hybridný pohon však iste pomôže zredukovať pár kvapiek paliva. Interiéru dominuje okázalý luxus. Vládnu mu prírodné materiály ako koža či drevo. Na ruské pomery prekvapuje aj moderným infotainmentom. Napríklad virtuálnym prístrojovým panelom, head-up displejom, či veľkým multimediálnou dotykovou obrazovkou. Očakávať máme aj adaptívny tempomat, čítačku dopravných značiek, detekciu slepého uhla a jazdných prúdov.
Z luxusných prvkov spomeňme diódové svetlá, bezkľúčový prístup, diaľkové štartovanie, výkonnú aparatúru, štvorzónovú klimatizáciu, ventilované masážne sedadlá či elektricky ovládaný stĺpik riadenia a veko kufra. Samozrejme, nie všetko pochádza od ruských dodávateľov. Na vývoji, ktorý zastrešoval Ústav centrálneho výskumu automobilov (NAMI), spolupracovali aj spoločnosti Porsche Engineering alebo Bosch. Prvé zákaznícke autá budú vyrobené v roku 2020 v závode Sollers, ktorý leží v špeciálnej ekonomickej zóne Alabuga v Tatárskej republike na sútoku riek Volgy a Kamy.