Je prekvapujúce, že Volkswagen si koncept I.D. Buggy pripravil pre autosalón v Ženeve. Slávna bugina zo šesťdesiatych rokov bola totiž doménou USA, najmä slobodomyseľnej Kalifornie. Postarala sa o ňu spoločnosť Mayers Manx, ktorá vyvinula a vyrábala zo sklenených vlákien ľahkú stavebnicu. Každý, kto chcel, si mohol razom prestavať svoj Volkswagen Chrobák so vzduchom chladeným 4-valcovým boxerom vzadu, na toto atypické plážové „vozítko“. Takže koncept I.D. Buggy by sa asi lepšie vynímal vlani na autosalóne v Los Angeles alebo na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas.
No nič to, hlavným poslaním ženevskej spomienky je i tak demonštrovať univerzálnosť elektrickej platformy MEB. Jednoducho, že je na nej možno postaviť prakticky čokoľvek. Už na budúci rok sa stane základom elektrického hatchbacku VW I.D. Neo, neskôr minivanu I.D. Buzz a crossoveru I.D. Crozz a potom ďalších a ďalších desiatok čisto elektrických áut naprieč celým koncernom VW. Značky Seat, Škoda či Audi nevynímajúc. A nie je vylúčené, že na scénu by sa mohla nakoniec vrátiť aj legendárna plážová bugina detí kvetov. V tomto prípade ju poháňa elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 272 Nm, pochopiteľne, umiestnený vzadu, tak ako pred šesťdesiatimi rokmi.
S historickým originálom má veľa spoločné aj „žabací“ dizajn s nízkou karosériou bez dverí a strechy, s blatníkmi, ktoré akoby sa vznášali nad kolesami, a kruhovými reflektormi, tentoraz s diódovou technológiou. Pre prípad zlého počasia je tu len ľahká „markíza“, ktorá sa môže natiahnuť medzi ochranný oblúk Targa a rám čelného okna. V bugine, vyrobenej prevažne z kompozitov, sú len dve sedadlá, no nie je problém pridať ďalšie dve, podobne ako druhý elektromotor, ktorý by poháňal predné kolesá. To všetko MEB umožňuje. Z I.D. Buggy by teda mohla byť pokojne „štvorkolka“.
Plávajúci „efekt“ ľahkej karosérie, ktorú je inak možné ľahko oddeliť od podvozka, je umocnený dvojfarebným spracovaním. Kým spodné podvozkové partie sú lakované tmavým odtieňom Tech Blue, horná časť žiari priam fosforeskujúcim lakom Feren Green. Dobrú prejazdnosť zabezpečujú 18-palcové disky BFGoodrich All-Terrain, obuté „balónmi“ s profilom 255/55, respektíve 285/60 na zadnej hnanej náprave. Všetko je navrhnuté pre čo najväčšiu odolnosť. Podvozok chránia hliníkové panely a interiér zas plasty či podlahová rohož, ktorým neprekáža voda ani piesok.
Podobne je to s minimalistickým displejom pred 6-uholníkovým volantom. Štúdia dlhá 4 064, široká 1 889, vysoká 1 463 mm a s rázvorom 2 650 mm, je vybavená podlahovými li-ion akumulátormi s kapacitou 62 kWh. Tie umožňujú dojazd do vzdialenosti približne 250 km. Po vyhodnotení reakcií návštevníkov na ženevskom autosalóne padne možno rozhodnutie o budúcnosti I.D. Buggy. Produkcie by sa mohla ujať automobilka alebo túto úlohu prenechať externým firmám, tak ako v minulosti. Paradoxom však je, že spoločnosť Mayers Manx si zabudla dať svoj nápad patentovať, a tak sa ešte v šesťdesiatych rokoch vyrojilo množstvo konkurentov.