Ford plánuje od tohto roka elektrifikovať všetky svoje modelové rady. V každom má byť minimálne jedna verzia, ktorá využije pomoc elektromotora. Hybridné Mondeo už poznáme. Nasledovať ho budú modely Fiesta a Focus, ktoré dostanú mild-hybridnú sústavu EcoBoost Hybrid. Tá spojí 3-valec 1,0 EcoBoost so štartér-generátorom BISG, nahrádzajúcim tradičný alternátor. Systém bude pracovať s napätím 48 V a malým li-ion akumulátorom.
Štartér generátor, poháňaný remeňom, sa postará o rekuperáciu brzdnej energie a tiež energie vznikajúcej pri behu motora na voľnobeh. Pri zrýchľovaní bude podporovať spaľovací motor dodatočným krútiacim momentom a výkonom. To umožní Fordu použiť väčšie turbodúchadlo, keďže štartér-generátor zahladí najmä pri nízkych otáčkach stopy po takzvanej turbodiere. S väčším turbom príde teda aj vyšší výkon litrového 3-valca.
„Náš litrový EcoBoost už dokázal, že úspornosť a výkon môžu ísť ruka v ruke. Technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje tieto vlastnosti. Veríme, že zákazníci si zamilujú hladký a okamžitý prenos výkonu, rovnako ako menej časté návštevy čerpacích staníc,“ povedal Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing. Presné parametre však ostávajú tajomstvom. Ford ich zverejní začiatkom apríla na svojej konferencii „Go Further“, ktorá sa uskutoční v Amsterdame.