Vlani doplnil britský Aston Martin rad DBS o ultimatívne GT s prívlastkom Superleggera. Zaútočil ním priamo na Fearrai 812 Superfast. A to s aristokratickou eleganciou, ktorá je pre produkty z Gaydonu typická. Čakalo sa už len na kabriolet. A ten sa predstavil na autosalóne v New Yorku. Nové DBS Superleggera Volante dostalo plátennú strechu. Ale nie obyčajnú. Tvorí ju až osem vrstiev izolačných materiálov. Je to vraj najtichšia strecha na svete. A tiež pekelne rýchla. Jej vysúvanie trvá len 14 sekúnd a zasúvanie iba o dve sekundy dlhšie.
Zákazníci majú na výber osem farieb plátna vrátane exkluzívnych odtieňov Bordeaux Red, Atlantic Blue a Titan Grey. Voliť je možné dokonca aj šesť farieb stropu, teda vnútornej vrstvy strechy. Novinkou sú karbónové obklady rámu čelného okna, ale aj na miestach, ktoré boli doteraz čalúnené kožou. Pre kabriolet je to výhoda, pretože so stiahnutou strechou sa do interiéru dostáva množstvo prachu. Aston Martin je pyšný na siluetu strechy, ktorá je rovnako elegantná ako pri kupé. Samozrejme, kompromisy sa robiť museli. Volante prišlo napríklad o zadné stĺpiky Aeroblade.
Aj tak sa v aerodynamickom tuneli podaril Aston Martinu priam husársky kúsok. Pri maximálnej rýchlosti generuje karoséria 177 kg prítlaku, čo je len o tri kilogramy menej ako pri kupé. Je to zásluhou predného rozdeľovača, ktorý rozvádza chladiaci vzduch k motoru a brzdám tak, aby znižoval vztlak pod vozidlom, ale aj zadného dvojitého difúzora. Pomoc aerodynamiky Volante naozaj potrebuje. Veď jeho srdcom je ikonický dvakrát preplňovaný 12-valec s objemom 5,2 litra. Poskytuje famóznych 526 kW a rovných 900 Nm krútiaceho momentu.
Táto nádielka putuje cez karbónový kardan k 8-stupňovej automatickej prevodovke ZF so skrátenými prevodmi, umiestnenej pri zadnej náprave (Transaxle) a následne k zadným kolesám cez mechanický samosvorný diferenciál. S pomocou trakčnej elektroniky zrýchľuje DBS Superleggera na stovku za 3,6 sekundy, len o dve desatinky dlhšie ako kupé. Maximálna rýchlosť 340 km/h ostala bez zmien. Posádka bude vnímať silu motora nielen prítlakom do karbónových sedadiel, ale aj ušami. Máloktorá automobilka si totiž tak zakladá na akustike.
„Neexistuje nič, čo by sa vyrovnalo revu vidlicového 12-valca Aston Martinu, verím, že DBS Superleggera Volante poskytne jeden z najúžasnejších zmyslových zážitkov v automobilovom svete,“ povedal na konto novinky Andy Palmer, šéf automobilky. Každý jazdný režim pritom ponúka vlastný akustický prejav. V móde GT sa agregát chová kultivovane, kým v módoch Sport a Sport Plus nechá DBS Volante naplno vyznieť burácajúcu akustickú kulisu. K dispozícii je aj diskrétny režim „quiet start“, teda tichý štart, aby ste nerušili okolie, ak je to nevhodné.
Za túto vzrušujúcu „hračku“ si Aston Martin bude od svojich zákazníkov pýtať 295 500 eur, teda o 20 500 eur viac ako za kupé. Prvé dodávky odštartujú na jeseň.