Renault Mégane dostane nový diesel. Má nezvyčajný objem

23.05.2019 16:00

Už vlani predstavil Renault spolu s modernizáciou SUV Kadjar nový čistý diesel 1,7 Blue dCi, ktorý nahrádza starší 1,6 dCi. Teraz zamieri aj pod kapotu Mégane. Spotrebovať s ním má len 4,7 litra nafty na 100 km. Noviniek je však viac.

Nový diesel 1,7 dCi nahrádza po dlhšej pauze...
Nový diesel 1,7 dCi nahrádza po dlhšej pauze starší diesel 1,6 dCi. Z dnes pomerne nezvyčajného objemu, ktorý ladí skôr s osemdesiatymi a deväťdesiatymi rokmi, dáva za pomoci jediného turbodúchadla 110 kW a 340 Nm krútiaceho momentu. Autor: Renault

Renault bol vlani nútený poriadne „prekopať“ ponuku motorov. Napokon ako väčšina výrobcov. Za všetkým stál nový homologizačný cyklus WLTP a nástup prísnejšej emisnej normy Euro 6d-TEMP, ktorá vstúpi do platnosti v septembri tohto roka. Z portfólia agregátov tak vypadlo množstvo jednotiek, ktoré Renault buď nestihol homologizovať alebo pripravoval ich nástupcov. Týkalo sa to aj Mégane a jeho dieselových verzií, kde sa z cenníkov stratil agregát 1,6 dCi. V ponuke tak zostal len modernizovaný menší naftový motor 1,5 Blue dCi. Už v septembri však spolu s aktualizovaným SUV Kadjar predstavil Renault nástupcu staršieho motora. A ako je dnes zvykom, namiesto dowsizingu, ktorý sa ukázal vhodný skôr pre laboratórium ako reálne cesty, išiel cestou upsizingu.

Renault Mégane 1,7 Blue dCi v kombinácii so...
Renault Mégane 1,7 Blue dCi v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá je jedinou voľbou, akceleruje na stovku za 8,8 sekundy a spotrebuje priemerne 4,7 litra nafty na 100 km. Autor: Renault

Novinka s označením 1,7 Blue dCi má tak zdvihový objem zväčšený na 1 749 ccm. Medzičasom už putovala aj pod kapoty Grand Scénicu aj Talismanu. V Kadjare môže byť dokonca spojená s dvojspojkovou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4×4. Až teraz prišiel na rad Mégane. Motor je naladený opäť na 110 kW pri 4 000 otáčkach a krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. V porovnaní s predchodcom si tak výrazne polepšil – o 14 kW a 20 Nm. Napriek tomu je úspornejší nielen na papieri. Priemerne s ním Mégane spotrebuje len 4,7 litra nafty na 100 km (WLTP). Zlepšila sa aj dynamika. Stovku zvláda v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkou za 8,8 sekundy a dosahuje maximálku 214 km/h.

To je zlepšenie v akcelerácii až o 1,2 sekundy a v maximálnej rýchlosti o 16 km/h. Motor, samozrejme, spĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp. Napokon o to tu išlo. Nová hlava valcov je vybavená vstrekovačmi common-rail, ktoré dopravujú palivo do spaľovacieho priestoru pod tlakom až 2 000 barov. O redukciu emisií NOx sa zas stará systém selektívnej katalytickej redukcie SCR, teda vstrekovanie prísady AdBlue do výfukových plynov. Mégane bude s novým agregátom dostupný pre vyššie úrovne vybavenia Intens a GT Line, kombi Grandtour nevynímajúc. Mégane tiež rozširuje ponuku dvojspojkového automatu pre verzie 1,3 TCe (103, 117 kW) a slabší diesel 1,5 Blue dCi (85 kW).

Technické údaje: renault Mégane

Motor 1,3 TCe 1,3 TCe 1,3 TCe 1,3 TCe 1,5 Blue dCi 1,7 Blue dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/8 4/16
Objem motora (ccm) 1 332 1 332 1 332 1 332 1 461 1 749
Výkon (kW/ot.) 75/4 500 85/4 500 103/5 000 117/5 500 85/3 750 110/4 000
Max. krútiaci (Nm/ot.) 200/1 400 220/1 500 240/1 600 260/1 750 260/2 000 340/1 750
Prevodovka 6M 6M 6M/7DCT 6M/7DCT 6M/7DCT 6DCT
0 – 100 km/h (s) 11,8 10,7 9,5/9,2 9,0/8,2 11,1/10,6 8,8
Max. rýchlosť (km/h) 180 190 205/205 205/205 190/192 214
Spotreba na 100 km (l) 6,1 6,1 6,1/6,2 6,2/6,4 4,4/- 4,7

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #Renault Mégane
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR