Renault bol vlani nútený poriadne „prekopať“ ponuku motorov. Napokon ako väčšina výrobcov. Za všetkým stál nový homologizačný cyklus WLTP a nástup prísnejšej emisnej normy Euro 6d-TEMP, ktorá vstúpi do platnosti v septembri tohto roka. Z portfólia agregátov tak vypadlo množstvo jednotiek, ktoré Renault buď nestihol homologizovať alebo pripravoval ich nástupcov. Týkalo sa to aj Mégane a jeho dieselových verzií, kde sa z cenníkov stratil agregát 1,6 dCi. V ponuke tak zostal len modernizovaný menší naftový motor 1,5 Blue dCi. Už v septembri však spolu s aktualizovaným SUV Kadjar predstavil Renault nástupcu staršieho motora. A ako je dnes zvykom, namiesto dowsizingu, ktorý sa ukázal vhodný skôr pre laboratórium ako reálne cesty, išiel cestou upsizingu.
Novinka s označením 1,7 Blue dCi má tak zdvihový objem zväčšený na 1 749 ccm. Medzičasom už putovala aj pod kapoty Grand Scénicu aj Talismanu. V Kadjare môže byť dokonca spojená s dvojspojkovou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4×4. Až teraz prišiel na rad Mégane. Motor je naladený opäť na 110 kW pri 4 000 otáčkach a krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. V porovnaní s predchodcom si tak výrazne polepšil – o 14 kW a 20 Nm. Napriek tomu je úspornejší nielen na papieri. Priemerne s ním Mégane spotrebuje len 4,7 litra nafty na 100 km (WLTP). Zlepšila sa aj dynamika. Stovku zvláda v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkou za 8,8 sekundy a dosahuje maximálku 214 km/h.
To je zlepšenie v akcelerácii až o 1,2 sekundy a v maximálnej rýchlosti o 16 km/h. Motor, samozrejme, spĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp. Napokon o to tu išlo. Nová hlava valcov je vybavená vstrekovačmi common-rail, ktoré dopravujú palivo do spaľovacieho priestoru pod tlakom až 2 000 barov. O redukciu emisií NOx sa zas stará systém selektívnej katalytickej redukcie SCR, teda vstrekovanie prísady AdBlue do výfukových plynov. Mégane bude s novým agregátom dostupný pre vyššie úrovne vybavenia Intens a GT Line, kombi Grandtour nevynímajúc. Mégane tiež rozširuje ponuku dvojspojkového automatu pre verzie 1,3 TCe (103, 117 kW) a slabší diesel 1,5 Blue dCi (85 kW).
Technické údaje: renault Mégane
Motor | 1,3 TCe | 1,3 TCe | 1,3 TCe | 1,3 TCe | 1,5 Blue dCi | 1,7 Blue dCi |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/8 | 4/16 |
Objem motora (ccm) | 1 332 | 1 332 | 1 332 | 1 332 | 1 461 | 1 749 |
Výkon (kW/ot.) | 75/4 500 | 85/4 500 | 103/5 000 | 117/5 500 | 85/3 750 | 110/4 000 |
Max. krútiaci (Nm/ot.) | 200/1 400 | 220/1 500 | 240/1 600 | 260/1 750 | 260/2 000 | 340/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6DCT |
0 – 100 km/h (s) | 11,8 | 10,7 | 9,5/9,2 | 9,0/8,2 | 11,1/10,6 | 8,8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 190 | 205/205 | 205/205 | 190/192 | 214 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,1 | 6,1 | 6,1/6,2 | 6,2/6,4 | 4,4/- | 4,7 |