Siedmu generáciu trojkového radu predstavilo BMW na septembrovom autosalóne v Paríži a do predaja sa dostala na jar tohto roka. A teraz prichádza na rad praktická verzia s tradičným prívlastkom Touring. Ide o šiestu generáciu, pretože tradícia kombi sa začala až v roku 1984 s druhou generáciou sedanu. A bola to rana do čierneho. Touring má na konte v priebehu 32 rokov viac ako 1,7 milióna predaných kusov. Len na odchádzajúcu piatu generáciu kombi pripadá asi pol milióna registrácií. Pokračovať v ťažení má novinka, ktorú ukáže BMW verejnosti prvýkrát na akcii NexGen, koncom júna v mníchovskom BMW Welt.
Touring vychádza zo sedanu, s ktorým zdieľa spoločnú platformu CLAR. Aj tá sa podieľa na tom, že novinka je o 25 % a v niektorých oblastiach až o 50 % tuhšia ako výbehový model. A tiež o 10 kg ľahšia. Nezdá sa to veľa, ale nové kombi je vo všetkých parametroch väčšie a vyzbrojené novými technológiami. Na dĺžku má 4 709, na šírku 1 872 a na výšku 1 440 mm. Je teda o 76 mm dlhšie, o 16 širšie a o 11 vyššie. Rázvor náprav sa natiahol až o 41 mm na konečných 2 851. Stabilite prospeje zväčšený rozchod kolies vpredu o 43 a vzadu o 21 mm. Karoséria si polepšila aj v aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu klesol na Cd 0,27.
Dizajn akcentuje športový charakter, čo vidieť na bohatých bočných prelisoch ale najmä na profile tretieho bočného okna, ktorého spodná hrana sa jemne dvíha. V sérii je zadný spojler, pozdĺžne strešné nosiče aj diódová technika ako štandard. Priplatiť si môžete za adaptívne, ale aj za laserové svetlá BMW Laserlight s dosahom až 530 metrov. Rovnako ako pre sedan sú k dispozícii dizajnové línie Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Interiér ponúka viac miesta, a to aj v porovnaní s aktuálnym sedanom, keďže zadné dvere sú širšie a strecha sa nad sedadlami klenie o niečo vyššie. Zadné sedadlá poskytujú dostatok priestoru pre tri detské sedačky, z toho dve s úchytmi Isofix.
Zmenám neunikol ani kufor. Objem batožinového priestoru síce narástol len o päť litrov na konečných 500, je však omnoho praktickejší. Začína to už prístupom. Piate dvere sú štandardne vybavené elektrickým ovládaním a za príplatok aj senzorom pre bezdotykové otváranie. Nechýba samostatne výklopné okno, ktoré je v tejto triede stále raritou. Nakladacia hrana je znížená na 616 mm a schod medzi podlahou a nárazníkom z 35 na osem milimetrov. Vstupný otvor je tiež o 112 mm širší. To platí aj o šírke ložnej plochy. Výška kufra zas narástla o 30 mm. Po sklopení delených operadiel v pomere 40 : 20 : 40, pomocou tlačidiel priamo v batožinovom priestore, vzrastie objem na 1 500 litrov, čo je o 32 viac.
Prekvapia aj niektoré praktické prvky. Napríklad pozdĺžne protišmykové lišty, ktoré sa vysunú z podlahy po zatvorení piatych dverí a zabraňujú voľnému pohybu predmetov. Roletku batožinového priestoru spolu so sieťkou integrovanou v kazete je možné jednoducho umiestniť pod podlahu do špeciálnej schránky. Sieťkou je pritom možné oddeliť kufor od priestoru pre posádku už za prednými sedadlami. Príplatkové ťažné zariadenie sa teraz vysúva aj zasúva automaticky. Vybavenie je identické so sedanom. Za príplatok si môžete dopriať virtuálny kokpit (12,3 palca) a 10,25-palcový centrálny displej. Ďalšie informácie môžu prichádzať z head-up displeja.
Z luxusných prvkov spomeňme aparatúru Harman/Kardon so 16 reproduktormi či „osobného asistenta“ (Intelligent Personal Assistant), ktorého môžete nazvať vlastným menom a dávať mu otázky. Odpovie vám umelá inteligencia. Aj záplavu asistenčných systémov preberá Touring zo sedanu. Spomeňme asistent pre zmenu jazdného prúdu, inteligentný asistent rýchlosti, automatický vyhýbací manéver, výstrahu pred jazdou v protismere a monitorovanie križujúcich vozidiel. S parkovaním pomôže automatické ovládanie pre priečne aj pozdĺžne manévre. Vozidlo si je dokonca schopné zapamätať posledných 50 metrov a vrátiť sa po vlastných „stopách“ späť.
Pod kapotou sa objavia tri benzínové a tri naftové motory. Dobrou správou je, že chýbať nebudú ani 6-valce. Základom sú preplňované dvojlitrové 4-valce TwinPower Turbo pre verzie 320i (135 kW) a 330i (190 kW). Naftu reprezentujú 4-valce 318d (110 kW) a 320d (140 kW). Na vrchol sa postaví naftový 3-litrový 6-valec pre 330d xDrive (195 kW) a benzínový 6-valec s tým istým objemom pre M340i xDrive (275 kW). Ako vidieť, 6-valce sú štandardne vybavené inteligentným pohonom oboch náprav. Za príplatok je dostupný aj pre 4-valcové verzie 330i xDrive a 320d xDrive. Manuálne 6-stupňové prevodovky nájdeme len pri 4-valcoch. Všetky ostatné verzie majú štandardne 8-stupňový automat Steptronic. Ten je dostupný pre všetky verzie.
Podvozok so závesmi McPherson a zadným viacprvkovým zavesením obsahuje premiérové tlmiče s plynulým nastavením tuhosti v závislosti od zdvihu pružiny, ktoré prispievajú ku komfortu, ale aj eliminácii náklonov v zákrutách. Dopriať si tiež môžete športový M podvozok znížený o 10 mm, navyše s adaptívnymi tlmičmi, ktoré sú štandardne kombinované s variabilným riadením. Ďalej ponúka BMW za príplatok výkonnejšiu brzdovú sústavu M Sport so 4-piestikovými strmeňmi a vo verziách 330i a 330d aj samosvorný diferenciál M Sport. Novinka absolvuje výstavnú premiéru na jeseň v Frankfurte nad Mohanom. Vyrábať sa bude priamo v Mníchove.