Audi ponúka modely SUV v každom segmente. Keď však chce osloviť širšie spektrum zákazníkov, nesmie zabúdať na vyznávačov dynamickej jazdy. Tí sa neuspokoja so štandardnými pohonnými jednotkami, a preto má nemecká automobilka v portfóliu aj verzie označované ako S. Keďže na európskom trhu by sa výkonné zážihové modely predávali len okrajovo, Audi ponúka alternatívu v podobe agregátov TDI.
Výnimkou nebude ani vlajková loď Q8. Kým v Spojených štátoch amerických bude logickou voľbou pre športový variant práve benzínový motor, v Európe dostane prednosť obrovský naftový vidlicový osemvalec s objemom štyri litre. Je to agregát, ktorý debutoval v Audi SQ7, no zmena pravidiel merania spotreby paliva a potreba novej homologizácie zapríčinili, že SQ7 sa z cenníka vytratilo.
Výkon posiela k obom nápravám osemstupňová automatická prevodovka. Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zmeniť svetlú výšku vozidla až o 90 milimetrov, a systém aktívnej stabilizácie. Ten zvyšuje pohodlie pri jazde po nerovnom povrchu a potláča náklony pri prejazde zákrut. Za príplatok je k dispozícii športový diferenciál na systém natáčania všetkých kolies. V základnom prevedení počíta SQ8 TDI s 21-palcovými diskami, no dokúpiť sa dajú aj 22-palcové. V oboch prípadoch sa o deceleráciu starajú karbón-keramické brzdy.
Z hľadiska dizajnu je zmien málo. Zvonku upútajú štyri koncovky výfukového potrubia a zväčšené otvory pre prísun vzduchu v prednej časti. Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál hliníkové pedále, trojramenný volant a sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Tie môžu byť čalúnené kombináciou kože a Alcantary alebo ušľachtilou kožou Valcona s kosoštvorcovým prešívaním.
Audi SQ8 TDI sa dostane do predaja ešte do konca tohto roka. Základná cena by mala byť 95 000 eur.