Audi SQ8 TDI: Naftová vlajková loď má pod kapotou vidlicový osemvalec

28.06.2019 06:00
audi-sq8-tdi-2019  11
Vznetový osemvalec debutoval v Audi SQ7. Autor:

Najväčšie športové SUV z Ingolstadtu sa dočkalo vrcholnej verzie. Po vzore menších modelov bude aj SQ8 poháňať vznetový motor. V tomto prípade však pôjde o osemvalec.

Audi ponúka modely SUV v každom segmente. Keď však chce osloviť širšie spektrum zákazníkov, nesmie zabúdať na vyznávačov dynamickej jazdy. Tí sa neuspokoja so štandardnými pohonnými jednotkami, a preto má nemecká automobilka v portfóliu aj verzie označované ako S. Keďže na európskom trhu by sa výkonné zážihové modely predávali len okrajovo, Audi ponúka alternatívu v podobe agregátov TDI.

Audi SQ8
		TDI
		2019
Audi SQ8
		TDI
		2019
+22Audi SQ8 TDI
		2019

Výnimkou nebude ani vlajková loď Q8. Kým v Spojených štátoch amerických bude logickou voľbou pre športový variant práve benzínový motor, v Európe dostane prednosť obrovský naftový vidlicový osemvalec s objemom štyri litre. Je to agregát, ktorý debutoval v Audi SQ7, no zmena pravidiel merania spotreby paliva a potreba novej homologizácie zapríčinili, že SQ7 sa z cenníka vytratilo.

Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové...
Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zmeniť svetlú výšku vozidla až o 90 milimetrov Autor: Audi

Ide teda o malý návrat unikátneho mild-hybridu pod kapotu Audi. Motor s výkonom 320 kW (429 k) a krútiacim momentom 900 Nm dopujú dve turbodúchadlá a elektrický kompresor pripojený na 48-voltový elektrický obvod. Ten pomáha turbodúchadlám pri nízkych rýchlostiach a pri nízkych otáčkach. Aj vďaka nemu šprintuje SQ8 z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Výkon posiela k obom nápravám osemstupňová automatická prevodovka. Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zmeniť svetlú výšku vozidla až o 90 milimetrov, a systém aktívnej stabilizácie. Ten zvyšuje pohodlie pri jazde po nerovnom povrchu a potláča náklony pri prejazde zákrut. Za príplatok je k dispozícii športový diferenciál na systém natáčania všetkých kolies. V základnom prevedení počíta SQ8 TDI s 21-palcovými diskami, no dokúpiť sa dajú aj 22-palcové. V oboch prípadoch sa o deceleráciu starajú karbón-keramické brzdy.

Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál...
Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál hliníkové pedále, trojramenný volant a sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Autor: Audi

Z hľadiska dizajnu je zmien málo. Zvonku upútajú štyri koncovky výfukového potrubia a zväčšené otvory pre prísun vzduchu v prednej časti. Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál hliníkové pedále, trojramenný volant a sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Tie môžu byť čalúnené kombináciou kože a Alcantary alebo ušľachtilou kožou Valcona s kosoštvorcovým prešívaním.

Audi SQ8 TDI sa dostane do predaja ešte do konca tohto roka. Základná cena by mala byť 95 000 eur.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Audi #SUV #Audi Q8 #SUV-kupé #Audi SQ8 TDI
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR