Audi SQ8 TDI: Naftová vlajková loď má pod kapotou vidlicový osemvalec

Najväčšie športové SUV z Ingolstadtu sa dočkalo vrcholnej verzie. Po vzore menších modelov bude aj SQ8 poháňať vznetový motor. V tomto prípade však pôjde o osemvalec.

28.06.2019 06:00
audi-sq8-tdi-2019  11 Foto:
Vznetový osemvalec debutoval v Audi SQ7.
1

Audi ponúka modely SUV v každom segmente. Keď však chce osloviť širšie spektrum zákazníkov, nesmie zabúdať na vyznávačov dynamickej jazdy. Tí sa neuspokoja so štandardnými pohonnými jednotkami, a preto má nemecká automobilka v portfóliu aj verzie označované ako S. Keďže na európskom trhu by sa výkonné zážihové modely predávali len okrajovo, Audi ponúka alternatívu v podobe agregátov TDI.

Audi SQ8
		TDI 2019
Audi SQ8
		TDI 2019
+22Audi SQ8 TDI 2019

Výnimkou nebude ani vlajková loď Q8. Kým v Spojených štátoch amerických bude logickou voľbou pre športový variant práve benzínový motor, v Európe dostane prednosť obrovský naftový vidlicový osemvalec s objemom štyri litre. Je to agregát, ktorý debutoval v Audi SQ7, no zmena pravidiel merania spotreby paliva a potreba novej homologizácie zapríčinili, že SQ7 sa z cenníka vytratilo.

Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové... Foto: Audi
audi-sq8-tdi-2019 13 Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zmeniť svetlú výšku vozidla až o 90 milimetrov

Ide teda o malý návrat unikátneho mild-hybridu pod kapotu Audi. Motor s výkonom 320 kW (429 k) a krútiacim momentom 900 Nm dopujú dve turbodúchadlá a elektrický kompresor pripojený na 48-voltový elektrický obvod. Ten pomáha turbodúchadlám pri nízkych rýchlostiach a pri nízkych otáčkach. Aj vďaka nemu šprintuje SQ8 z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Výkon posiela k obom nápravám osemstupňová automatická prevodovka. Súčasťou štandardnej výbavy je vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zmeniť svetlú výšku vozidla až o 90 milimetrov, a systém aktívnej stabilizácie. Ten zvyšuje pohodlie pri jazde po nerovnom povrchu a potláča náklony pri prejazde zákrut. Za príplatok je k dispozícii športový diferenciál na systém natáčania všetkých kolies. V základnom prevedení počíta SQ8 TDI s 21-palcovými diskami, no dokúpiť sa dajú aj 22-palcové. V oboch prípadoch sa o deceleráciu starajú karbón-keramické brzdy.

Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál... Foto: Audi
audi-sq8-tdi-2019 7 Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál hliníkové pedále, trojramenný volant a sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou.

Z hľadiska dizajnu je zmien málo. Zvonku upútajú štyri koncovky výfukového potrubia a zväčšené otvory pre prísun vzduchu v prednej časti. Vo vnútri upozorňujú na športový potenciál hliníkové pedále, trojramenný volant a sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Tie môžu byť čalúnené kombináciou kože a Alcantary alebo ušľachtilou kožou Valcona s kosoštvorcovým prešívaním.

Audi SQ8 TDI sa dostane do predaja ešte do konca tohto roka. Základná cena by mala byť 95 000 eur.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #SUV #Audi Q8 #SUV-kupé #Audi SQ8 TDI
Články podľa značiek