Duster: Facelift už po dvoch rokoch?

16.07.2019 12:00

Bestseller skupiny Renault sa dočkal modernizácie. Ale netešte sa. Európsky Duster ostáva bez zmien. Z faceliftu sa tešia v Indii.

Modernizovaný indický Duster má logo Renaultu,...
Modernizovaný indický Duster má logo Renaultu, čomu zodpovedá aj úplne nová maska a nárazník. Materská automobilka sa totiž snaží viac odlíšiť zdieľané produkty. Autor: Renault

Správy o modernizácii Dacie Duster nie sú žiadnou novinárskou kačicou. Skutočne prichádza. No nie v Európe. Veď druhá generácia Dusteru je na trhu ani nie dva roky. To by bolo na facelift naozaj priskoro. Navyše rumunské SUV stihlo za tento krátky čas celkom „prekopať“ ponuku svojich motorov, aby odolalo emisným tlakom z Bruselu. Facelift sa síce týka Dusteru, no nie toho s logom Dacie a už vôbec nie toho nového. Nie všetky regióny sú totiž na tom rovnako. Kým v Európe je druhá generácia tohto SUV samozrejmosťou, v Indii veselo schádza z liniek originál z roku 2009. A keďže do dôchodku sa na tomto obrovskom, ale nie príliš solventnom trhu stále nechystá, omladenie mu príde vhod.

Interiér dostal nové prieduchy ventilácie, ale...
Interiér dostal nové prieduchy ventilácie, ale aj nový infotainment MediaNav Evolution. Renault tiež sľubuje kvalitnejšie plasty, napríklad v oblasti dverí. Autor: Renault

Indický Duster prvej generácie s logom Renaultu sa môže tešiť z novej grafiky svetiel, denných diód, ale aj novej, väčšej masky či plastickejšie tvarovanej kapoty. Podľa Renaultu to má zlepšiť skóre Dusteru aj v oblasti ochrany chodcov. Nové sú tiež nárazníky, dizajn diskov kolies, paleta lakov či plastové výlisky na zadnom veku nadväzujúce na modifikované svetlá. Interiér sa konečne dočkal nového volantu, zmenenej stredovej konzoly či obdĺžnikových prieduchov ventilácie. Konektivitu zlepšila nová generácie infotainmentu MediaNav Evolution s navigáciou a rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Dojem kvality majú zvýšiť solídnejšie plasty, napríklad na výplniach dverí.

Vzadu sú najväčšou novinkou plastové výlisky...
Vzadu sú najväčšou novinkou plastové výlisky nadväzujúce na svetlá. Zmenám však neunikol ani nárazník. Autor: Renault

Pod kapotou zas až tak veľa zmien neprebehlo. Duster ostáva verný jednoduchšej technike. Dokonca takej, ktorú sme v Európe nepoznali. Diesel 1,5 dCi totiž dopĺňa rovnako objemný benzínový 4-valec 1,5 SCe. Zážihový agregát je kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo v Európe opäť neznámou „skriňou“ CVT. Naftový motor spája Duster s manuálnou prevodovkou alebo klasickým automatom. Samočinné prevodovky sú však výsadou len verzií s pohonom prednej nápravy. Paradoxné je, že napriek starším základom je indický Renault Duster drahší ako nová Dacia Duster na našom trhu. Zákazníci zaň zaplatia najmenej 799 000 rupií, čo je približne 10 350 eur.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#India #Duster #facelift #Dacia Duster #Renault Duster
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR