Súčasná generácia Nissanu Navara je tu s nami od roku 2014. Odvtedy z nej stihol vzniknúť sesterský Renault Alaskan a tiež prémiový Mercedes-Benz triedy X, dokonca so 6-valcom. Aby bolo ale jasné, že Navara je v prvom rade Nissanom, podstupuje ako prvá z trojičiek výraznú modernizáciu. To najdôležitejšie sa odohralo pod prednou kapotou. Premiéru tam majú dva 4-valcové diesle 2,3 dCi, naladené na 120 alebo 140 kW. Oba sa pritom môžu pochváliť dvojicou turbodúchadiel, teda aj ten slabší. Kým parametre silnejšej verzie ostali bez zmien, základná si polepšila vo výkone o dva kilowatty a v krútiacom momente o 22 Nm. Má ich spolu 245.
Oba motory sú vybavené novými oceľovými piestami a piestnymi krúžkami s uhlíkovým povlakom Diamond-Leke Carbon, ktorý znižuje trenie. Nižší je aj kompresný pomer. Klesol z pôvodných 15,4 : 1 na 15,1 : 1. Naopka, tlak vstrekovačov narástol z 2 000 na 2 200 barov. Samozrejme, cieľom týchto úprav bolo zníženie spotreby paliva a najmä emisií NOx. Vo výfukovom trakte sa tak objavil systém selektívnej katalytickej redukcie SCR. Navara zredukovala priemerný apetít na 6,9 litra nafty na 100 km. Automobilka ale neuvádza podľa akej normy. V každom prípade jej v tom pomohla aj nová 6-stupňová manuálna prevodovka.
Nový manuál má menej vibrácií, je tichší a kratšia radiaca páka s lankovými tiahlami umožňuje ľahšie radenie prevodových stupňov. Zmenená kulisa dostala „spiatočku“ vedľa jednotky. Väčší rozsah prevodových pomerov zas znižuje otáčky motora pri vyšších rýchlostiach. Optimalizáciou však prešla aj 7-stupňová automatická prevodovka. Nová je tiež zadná náprava s 5-prvkovým zavesením a vinutými pružinami, ktoré nahradili bežne používané listové perá. Výsledkom je vyšší komfort bez toho, aby muselo dôjsť k zníženiu užitočného zaťaženia. Verzia King Cab zvládne 1 165 kg, čo je o 55 až 95 viac ako v minulosti. Verzia s predĺženou kabínou Doble Cab si trúfa na 1 115 až 1 180 kg, teda o 54 až 114 viac.
Úpravami prešla aj predná náprava a riadenie. Zadné bubnové brzdy sú minulosťou. Navara dostala štandardne štyri kotúče, vpredu s priemerom 320 mm (+ 24 mm) a vzadu 308 mm. Okrem vyššej odolnosti proti „vädnutiu“ prináša nová brzdová sústava až o 40 % nižšiu silu na pedál pri maximálnom brzdení. Jazdu s prívesom uľahčí stabilizácia Trailer Sway Assist. Nechýba ani núdzové brzdenie, kontrola zjazdu z prudkého svahu, hill-holder či zobrazenie okolia vozidla pomocou štyroch kamier. Tieto prvky sú dokonca v sériovej výbave. Nové časy veští infotainment NissanConnect s väčšou, 8-palcovou dotykovou obrazovkou a konektivitou pomocou zrkadlenia. Navigácia TomTom ponúka bezplatné aktualizácie.
V exteriéri sa toho však veľa nezmenilo. Nové sú v podstate len 17-palcové disky kolies. Vyššie úrovne Navary dostali LED svetlá s tmavým pozadím. Vynovený japonský pikap bude naďalej schádzať z montážnych liniek španielskeho závodu NMISA v Barcelone, ktorý funguje už 35 rokov. Navara následne putuje k zákazníkom až v 109 krajinách celého sveta.