Audi pomaly dobieha náskok konkurencie v triede športovo orientovaných SUV. Zatiaľ má v ponuke jedine Q8. Ale aj naň sme čakali celé roky, kým také BMW X6 či Mercedes-Benz GLE Coupé sú realitou už dávno. Nehovoriac o ich menších súrodencoch GLC Coupé, X4 a najnovšie aj X2. Práve posledné z nich si však bude musieť zvyknúť na nového konkurenta. Ingolstadt totiž konečne vyrukoval s modelom Q3 Sportback. A kým Q8 je len ľahším derivátom veľkého Q7 so zníženou strechou, tentoraz sú zmeny dramatickejšie. O tom, že ide o SUV-kupé, niet najmenších pochybností.
Základom Q3 Sportback je vlani predstavené Q3. Správy o možnom názve Q4 sa nepotvrdili. Toto označenie bude totiž v ingolstadtskej nomenklatúre patriť elektrickému SUV na platforme MEB. Novinka má výrazne dynamickejší strih. Predná maska je lakovaná klavírnou čerňou a matné pozadie dostali aj diódové svetlá, za príplatok s technológiou Matrix LED. Nový je nárazník s čiernymi vložkami a výraznejším spojlerom. Silueta zníženej kabíny klesá v zadnej časti oveľa splývavejšie ako pri väčšom Q8. To ovplyvnilo aj profil okien. Zadná časť pôsobí svalnatejšie.
Tomu prispieva zmena proporcií. Sportback je o 16 mm dlhší, o 26 mm nižší o deväť milimetrov užší. Kabína poskytne miesto pre päť cestujúcich a prekvapujúco aj veľmi slušnú variabilitu. Tak napríklad zadné sedadlá delené v „prémiovom“ pomere 40 : 20 : 40 sa dajú posúvať v rozsahu 130 mm. Zlé to nie je ani v kufri. Ten má v základnom usporiadaní 530 litrov, čo je identický údaj s Q3. Po sklopení operadiel však za Q3 zaostáva o 123 litrov, čo je pochopiteľné. Nechýba elektricky ovládané výklopné veko s nožným senzorom ani dvojitá podlaha.
Palubná doska vrátane virtuálneho kokpitu (1,23 palca) či multimediálneho rozhrania MMI Navigation Plus (10,1 palca) pochádza z Q3. Za príplatok dostanete až 12,3-palcovú obrazovku. Športovejší vzhľad umocňujú lepšie kontúrované sedadlá, kožou potiahnutá palubná doska či ambientné osvetlenie s výberom tridsiatich odtieňov. Nešetrilo sa ani na konektivite. V sérii sú platformy Apple CarPlay a Android Auto. Aplikácia MyAudi umožňuje komunikáciu s vozidlom na diaľku. Navigácia môže využívať dáta Goole Maps a on-line informácie o doprave. Pripravený je aj systém Car-to-X pre komunikáciu s infraštruktúrou, napríklad so semaformi.
Na úvod dostane Q3 Sportback len dva motory. Naftový dvojliter 35 TDI (110 kW) a benzínový dvojliter 45 TFSI (165 kW). Neskôr pribudne základná benzínová verzia 30 TFSI s 1,5-litrovým 4-valcom a silenejší diesel, pravdepodobne 40 TDI (140 kW), oba s mildhybridnou sústavou, ktorá šetrí 0,4 litra paliva na 100 km. Motory budú kombinované zväčša so 7-stupňovu dvojspojkovou prevodovkou a tiež pohonom Quattro. Vodič dostane na výber až šesť jazdných režimov vrátane módu Offroad, ktorý zlepšuje trakciu na nespevnených povrchoch a pri prudkom klesaní pomáha stabilizovať vozidlo.
Na asfalte zas majitelia ocenia štandardne dodávané progresívne riadenie. Za adaptívne tlmiče si už však Audi bude účtovať extra príplatok. Podobne ako za adaptívny tempomat, zobrazenie okolia vozidla či udržiavanie v jazdnom prúde. Súčasťou série je ale výstraha pred kolíziou, autonómne brzdy či monitoring jazdných pruhov a slepých uhlov zrkadiel. Audi Q3 Sportback absolvuje svetový výstavný debut na frankfurtskom autosalóne. Predstaví sa hneď dvoma limitovanými úvodnými edíciami Dew Silver a Mythos Black, vybavenými paketom S line, 20-palcovými diskami a, ako napovedajú názvy, aj špecifickými odtieňmi karosérie.
Porovnanie rozmerov
Model | Q3 Sportback | Q3 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 500 | 4 484 | +16 |
Šírka (mm) | 1 840 | 1 849 | –9 |
Výška (mm) | 1 560 | 1 586 | –26 |
Rázvor náprav (mm) | 2 680 | 2 680 | 0 |
Objem kufra (l) | 530 – 1 400 | 530 – 1 525 | 0 – –125 |