Popularita mestských crossoverov a malých SUV je na historických maximách a to motivuje výrobcov rozširovať ponuku, ako sa len dá. Vo Volkswagene sa rozhodli vyvinúť derivát modelu T-Roc, ktorý si nájde priaznivcov hlavne v teplejších krajoch planéty. Kabriolet v triede SUV je výnimočný zjav, ktorý má len nepatrnú konkurenciu.
Otvorená verzia má mierne pozmenené rozmery oproti štandardnej karosérií. Kabriolet je 4 268 mm dlhý, 1 811 široký a 1 522 mm vysoký. Rázvor náprav má dĺžku 2 630 mm. Oproti T-Rocu je teda o 34 mm dlhší, o 8 mm užší a o 51 mm nižší. Rázvor náprav sa predĺžil o 40 mm. Karoséria sa navyše zmenila z päťdverovej na dvojdverovú. Do kufra kabrioletu sa zmestí 284 litrov batožiny.

Najpodstatnejším dielcom je skladacia strecha. Jej otvorenie trvá iba deväť sekúnd a ovládať sa dá do rýchlosti 30 km/h. Otvorený T-Roc bude poháňať jednolitrový trojvalec TSI s výkonom 85 kW (115 k) alebo 1,5– litrový štvorvalec TSI s výkonom 110 kW (150 k). Menší z benzínových motorov bude spárovaný výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Väčší bude okrem manuálu k dispozícii aj so sedemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Na výber budú dva stupne výbavy, a to Style a R-Line. Kým prvý menovaný sa zameria na elegantný vzhľad, druhý bude zdôrazňovať športové ambície auta. V rámci príplatkovej výbavy bude v ponuke digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 11,7 palca alebo audiosústava BeatsAudio s výkonom 400 W.
Začiatok predaja je naplánovaný na jar budúceho roku. Výroba bude prebiehať v závode Osnabrück, kde schádzali z liniek aj modely Golf Cabriolet a Beetle Cabriolet. Otázkou zostáva, či má tento variant šancu uspieť. Naposledy sa o úspech v tejto triede pokúšali prémiové modely Range Rover Evoque Cabriolet a Nissan Murano CrossCabriolet, no ani v jednom prípade ich kariéru nemožno pokladať za vydarenú.