Už v budúcom roku bude mať Cupra na trhu tri plug-in hybridné modely. Okrem SUV-kupé Formentor, ktoré sme videli v Ženeve v podobe konceptu aj ďalšie dve, o ktorých veľa nevieme. Lenže tam elektrifikácia Cupry rozhodne nekončí. Chystá sa aj elektrické SUV-kupé. A ako býva zvykom, stavať má na emotívnej DNA Cupry. Dokazuje to chystaný koncept Tavascan, ktorý debutuje za pár dní na frankfurtskom autosalóne. Napokon, nie je to prvá čisto elektrická štúdia Cupry. Možno si spomeniete na okruhový hothatch e-Racer s výkonom 300 a v špičke až 500 kW. Lenže Tavascan má mať s realitou spoločného viac.
Štúdia stojí na koncernovej platforme MEB, ktorá je základom celého radu chystaných elektromobilov od VW ID. 3 cez Seat el-Born až po crossovery VW ID. Crozz či Škodu iV a mnoho ďalších. Unifikácia však neznamená, že by Cupra mala prísť o emócie. Koncept, pomenovaný po pôvabnej pyrenejskej dedinke, na nich naozaj nešetrí. Predná časť má dramatické sacie otvory umožňujúce prietok vzduchu cez telo karosérie a k chladiacemu systému batérií. Zboku zaujmú obrie 22-palcové disky kolies s turbínovým dizajnom, bezrámová konštrukcia okien a splývavý profil kabíny, ktorý robí z Tavsacu skôr SUV-kupé ako tradičný crossover.
Difúzor v zadnej časti poskytuje dodatočný prítlak pri vysokých rýchlostiach. Za zmienku stojí aj diódová svetelná technika. Zďaleka nielen atraktívne svetlá, ale najmä svietiace logo Cupra umiestnené netradične nízko a zadný podsvietený emblém v krvavočervenej farbe. Celé je to zabalené do „tekutého“ kovového laku ozdobeného množstvom karbónových prvkov. Podobne je to v interiéri s „plávajúcou“ palubnou doskou osadenou dvojicou displejov – virtuálnym kokpitom s 12,3-palcovou obrazovkou a centrálnym 13-palcovým rozhraním. Tradičný volant však naznačuje, že Tavascan nechce obrať autonómnym riadením vodiča o pôžitok z jazdy.