Malé mestské autá to dnes nemajú ľahké. Nástupcu nedostane Renault Twingo a nejasný je aj osud trojčiat Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Z jedného sa stane crossover a francúzski zástupcovia sa pravdepodobne zmenia na čisté elektromobily, podobne ako VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii. Kórejský Hyundai však klasike stále verí. Vo Frankfurte nad Mohanom predstaví už tretiu generáciu Hyundaia i10. Tie dve doterajšie, ktoré sú na trhu od roku 2008, definuje ako veľmi úspešné. Tak prečo nevyužiť priestor, ktorý konkurencia opúšťa. Napriek tomu kórejská značka nepoľavila v nárokoch. Práve naopak. Nový Hyundai i10, vyvinutý v Nemecku, prináša do segmentu mestských áut „dospelé“ technológie. Automobilka hovorí doslova o demokratizácii.
A Hyundai nešetril ani na dizajne. Dynamickému vzhľadu pomáhajú mierne zmenené proporcie. Malý mestský model je v porovnaní so svojím predchodcom o 20 mm nižší (1 480 mm) a o 20 širší (1 680 mm). Len dĺžka ostala takmer na pôvodnej hodnote 3 670 mm (+ 5 mm). Zato sa rázvor náprav natiahol z 2 385 na 2 425 mm, takže kolesá sú opäť viac v rohoch karosérie. Čelnej časti dominuje veľká predná maska s typickými kruhovými LED svetlami. Profil je dynamickejší vzhľadom na tvar okien, ktoré prechádzajú až do stĺpika C v tvare písmena X. Tu je umiestnený nápis i10. Nižší pontón karosérie a väčšia zasklená plocha majú prispieť k lepšiemu výhľadu, čo je pri mestských autách dôležité.
Desať farebných odtieňov vrátane nových Dragon Red, Brass a Aqua Turquoise možno kombinovať s kontrastnou čiernou alebo červenou strechou. Celkovo je k dispozícii až 22 farebných kombinácií. Za príplatok dostanete aj „dospelácke“ 16-palcové hliníkové disky. Zadnú časť oživujú výrazné svetlá a dvojica vertikálnych odraziek. Kabína ponúkne miesto pre piatich cestujúcich. Jej šírku vizuálne zväčšuje horizontálna palubná doska, ktorej plástový dekor prechádza do výplní dverí. V jej centre je 8-palcový farebný dotykový displej. Podobne ako vo väčších modeloch ponúka bohatú konektivitu cez platformy Apple CarPlay a Android Auto.
A navyše aj cez aplikáciu Blue Link, ktorá umožňuje získať majiteľom aktuálne dopravné informácie, satelitnú navigáciu či zistiť polohu vozidla na diaľku. Nezabudlo sa ani na indukčné nabíjanie smartfónov. Vyspelosť i10 dokladujú bezpečnostné systémy. Balík SmartSense obsahuje autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, automatické prepínanie diaľkových svetiel, čítačku dopravných značiek, monitoring únavy vodiča a dokonca systém udržiavania v jazdnom prúde. To by ste od i10 asi nečakali. Nezabudlo sa ani na praktickú stránku veci. Okrem množstva odkladacích priestorov sa môže i10 pochváliť jedným z najväčších kufrov v segmente. Pod zadné veko sa zmestí 252 litrov batožín. Prístup uľahčuje o 29 mm nižšia nakladacia hrana. Variabilitu podporuje dvojitá podlaha.
Pri uvedení na trh bude i10 k dispozícii s dvoma atmosférickými benzínovými motormi. Základný 3-valec 1,0 MPi má 49 kW a silnejší 4-valec 1,2 MPi 64 kW. Oba motory možno kombinovať s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou, ktorá nahrádza pôvodný 4-stupňový automat. S úsporou paliva pomáha štandardný štart-stop systém, ale aj optimalizovaná aerodynamika. Koeficient čelného odporu vzduchu klesol z Cd 0,32 na 0,31. Zároveň Hyundai ponúkne balík Eco Pack, ktorý obsahuje 14-palcové kolesá s pneumatikami so zníženým trením a dlhšie prevodové stupne. Zároveň s ním však prídete o 5-miestny interiér.
Rozmery a objemy
Dĺžka (mm) | 3 670 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 680 |
Výška (mm) | 1 480 |
Rázvor náprav (mm) | 2 425 |
Veľkosť kufra (l) | 252 |
Technické údaje
Verzia | 1,0 MPi | 1,2 MPi |
---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 998 | 1 248 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 |
Max. výkon (kW/ot.) | 49 | 56 |
Prevodovka | 5M/5A | 5M/5A |