Nissan nie je v súčasnosti práve v najlepšej kondícii. Dávno sú preč časy, keď jeho revolučný Qashaqai, zakladateľ segmentu moderných crossoverov, valcoval európske predaje. Na trh dorazilo množstvo konkurentov. Veľa si preto sľubuje od druhej generácie menšieho Juke. Tento crossover sme mohli pred desiatimi rokmi nazvať odvážnym experimentom. Najmä vďaka tak trochu excentrickému dizajnu. Nissan ním však opäť udrel klinec priamo po hlavičke. Za desať rokov putovalo k zákazníkom viac ako milión kusov. Navyše, Juke akoby čas ani neublížil. Európske registrácie sa držali okolo hranice 100 000 ročne – od uvedenia na trh až do roku 2017.
Novinka chce však ešte viac. Prichádza s väčšími rozmermi, vyšším výkonom, bezpečnosťou a komfortom. Dizajnom však už z radu vytŕčať až tak nebude. Nissan síce zachoval typické kruhové predné reflektory, tentoraz s grafikou písmena Y, aj plochú, jemne sa zvažujúcu strechu, ale zadná časť je predsa len o čosi úhľadnejšia. Bumerangové reflektory, vytiahnuté až k streche, nahradili konvenčnejšie. Riešením stĺpikov zas Juke pripomína novú Micru. Svetelná technika sa teraz môže spoliehať výlučne na LED diódy. Platí to aj o úzkych predných svetlách. Do sveta crossoverov sa Juke hlási bohatou plastovou ochranou podvozka, vyššou svetlou výškou, ale tiež väčšími, maximálne 19-palcovými diskami kolies.
Zákazníci budú mať na výber až 11 lakov karosérie, vrátane nového Fuji Sunset. Dospelejší vzhľad podporujú väčšie rozmery. Juke je dlhý 4 210, široký 1 800 a vysoký 1 595 mm. To znamená, že narástol v každom smere. Na dĺžke pribudlo 80, na šírke 35 a na výške 30 mm. To isté platí o rázvore náprav, ktorý sa natiahol až o 100 mm na konečných 2 630. Napriek veľkorysejšiemu formátu je však novinka o 23 kg ľahšia, najmä vďaka nasadeniu vysokopevnostnej ocele. Napokon, postavená je na modulárnej platforme CMF-B, o ktorú sa delí napríklad s novučičkým Renaultom Capture. Tešiť sa z nej bude aj posádka, tá totiž dostane podstatne priestrannejší interiér.
Cestujúcim na zadných sedadlách sľubuje Nissan až o 58 mm viac miesta na nohy. Nad hlavou zasa pribudlo 11 milimetrov. A čo je podstatné, Juke má konečne slušný kufor. Pod zadné veko sa zmestí 422 litrov, čo je o 68 viac. Dizajn interiéru prešiel radikálnou premenou. Je neporovnateľne solídnejší. Tvrdé plasty sú minulosťou. Automobilka nasadila kvalitné materiály vrátane príplatkovej Alcantary či hliníkových lemov prieduchov ventilácie. Balík N-Design umožňuje bohatú individualizáciu vrátane červeného čalúnenia. V sérii dostane Juke športové sedadlá s väčším rozsahom nastavenia ako v minulosti. Úplne nový je veľký prístrojový panel aj infotainment.
Voľne stojaca obrazovka má uhlopriečku osem palcov. Aparatúra Bose Personal Plus môže mať až osem reproduktorov vrátane meničov UltraNearfield, integrovaných priamo v opierkach hláv vodiča a spolujazdca. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. O navigáciu sa postarajú on-line dáta TomTom. Samozrejmosťou je Wi-Fi hotspot pre pripojenie tabletov či aplikácia Nissan Connect Services, umožňujúca diaľkové zamykanie a odomykanie vozidla. Na obrazovke mobilu sa vám ale môžu zobraziť aj dáta palubného počítača či tlak v pneumatikách a aktuálna hladina motorového oleja. Kompatibilita s Google Assistant rozširuje možnosti hlasového ovládania viacerých funkcií, ako zadávanie cieľových adries a podobne.
Bezpečnosťou prekonáva nový Juke svojho predchodcu hneď s niekoľkogeneračným rozdielom. Po prvýkrát sa v ňom objavuje balík ProPilot s podporou udržiavania v jazdných pruhoch, autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, čítačkou dopravných značiek, varovaním pred križujúcimi vozidlami a monitoringom slepých uhlov zrkadiel. Pod kapotou sa na úvod predstaví jediný motor. Preplňovaný zážihový 3-valec 1,0 DIG-T s výkonom 86 kW. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Na výber ponúka Juke jazdné režimy Eco, Standard a Sport. O pohone 4×4 ani ďalších motorizáciách však zatiaľ nepadlo ani slovo. Je dokonca možné, že Juke z dôvodu unifikácie s Renaultom Captur o štvorkolku príde.
Výrobu japonskej novinky bude aj naďalej zabezpečovať montážny závod Nissanu v britskom Sunderlande. K prvým zákazníkom by sa mal dostať ešte túto jeseň.
Rozmery a objemy
Dĺžka (mm) | 4 210 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 800 |
Výška (mm) | 1 595 |
Rázvor náprav (mm) | 2 636 |
Veľkosť kufra (l) | 422 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 192 – 1 210 |
Technické údaje
Motor | 1,0 DIGT |
---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 999 |
Počet valcov/ventilov | 3/12 |
Max. výkon (kW/ot.) | 86/5 250 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 180/1 750 |
Prevodovka | 6M/7-DCT |
0 – 100 km/h (s) | 10,4/11,1 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180/180 |