Nissan Juke: Dospel, ale zovšednel. A možno prišiel o 4x4

09.09.2019 06:00

Nissan predstavil súčasne v Londýne, Paríži, Barcelone a Kolíne druhú generáciu menšieho crossoveru Juke. Úspech potrebuje v súčasnosti ako soľ. Populárny model však prišiel o kus výstrednosti, ktorá ho pred dekádou katapultovala medzi najpredávanejšie modely v segmente. O pohone 4x4 nepadlo ani slovo.

Nový Juke stavil viac-menej na evolúciu. Aj...
Nový Juke stavil viac-menej na evolúciu. Aj preto obsahuje jeho maska v štýle V-Motion kruhové reflektory. Tentoraz s diódovou technikou a grafikou v tvare písmena Y. Autor: Nissan

Nissan nie je v súčasnosti práve v najlepšej kondícii. Dávno sú preč časy, keď jeho revolučný Qashaqai, zakladateľ segmentu moderných crossoverov, valcoval európske predaje. Na trh dorazilo množstvo konkurentov. Veľa si preto sľubuje od druhej generácie menšieho Juke. Tento crossover sme mohli pred desiatimi rokmi nazvať odvážnym experimentom. Najmä vďaka tak trochu excentrickému dizajnu. Nissan ním však opäť udrel klinec priamo po hlavičke. Za desať rokov putovalo k zákazníkom viac ako milión kusov. Navyše, Juke akoby čas ani neublížil. Európske registrácie sa držali okolo hranice 100 000 ročne – od uvedenia na trh až do roku 2017.

Juke je podstatne väčší ako jeho predchodca. Do...
Juke je podstatne väčší ako jeho predchodca. Do dĺžky pribudlo 80, na šírke 35 a na výške 30 mm. Rázvor sa natiahol o rovných desať centimetrov. Autor: Nissan

Novinka chce však ešte viac. Prichádza s väčšími rozmermi, vyšším výkonom, bezpečnosťou a komfortom. Dizajnom však už z radu vytŕčať až tak nebude. Nissan síce zachoval typické kruhové predné reflektory, tentoraz s grafikou písmena Y, aj plochú, jemne sa zvažujúcu strechu, ale zadná časť je predsa len o čosi úhľadnejšia. Bumerangové reflektory, vytiahnuté až k streche, nahradili konvenčnejšie. Riešením stĺpikov zas Juke pripomína novú Micru. Svetelná technika sa teraz môže spoliehať výlučne na LED diódy. Platí to aj o úzkych predných svetlách. Do sveta crossoverov sa Juke hlási bohatou plastovou ochranou podvozka, vyššou svetlou výškou, ale tiež väčšími, maximálne 19-palcovými diskami kolies.

Zadná časť je o čosi konvenčnejšia. Bumerangové...
Zadná časť je o čosi konvenčnejšia. Bumerangové svetlá siahajúce až k streche tu už nenájdete. Zadné stĺpiky sú zasa inšpirované novou Microu. Autor: Nissan

Zákazníci budú mať na výber až 11 lakov karosérie, vrátane nového Fuji Sunset. Dospelejší vzhľad podporujú väčšie rozmery. Juke je dlhý 4 210, široký 1 800 a vysoký 1 595 mm. To znamená, že narástol v každom smere. Na dĺžke pribudlo 80, na šírke 35 a na výške 30 mm. To isté platí o rázvore náprav, ktorý sa natiahol až o 100 mm na konečných 2 630. Napriek veľkorysejšiemu formátu je však novinka o 23 kg ľahšia, najmä vďaka nasadeniu vysokopevnostnej ocele. Napokon, postavená je na modulárnej platforme CMF-B, o ktorú sa delí napríklad s novučičkým Renaultom Capture. Tešiť sa z nej bude aj posádka, tá totiž dostane podstatne priestrannejší interiér.

Interiér je neporovnateľne solídnejší. Platí to...
Interiér je neporovnateľne solídnejší. Platí to o kvalite plastov a materiálov ako aj o modernom infotainmente s 8-palcovou obrazovkou. Autor: Nissan

Cestujúcim na zadných sedadlách sľubuje Nissan až o 58 mm viac miesta na nohy. Nad hlavou zasa pribudlo 11 milimetrov. A čo je podstatné, Juke má konečne slušný kufor. Pod zadné veko sa zmestí 422 litrov, čo je o 68 viac. Dizajn interiéru prešiel radikálnou premenou. Je neporovnateľne solídnejší. Tvrdé plasty sú minulosťou. Automobilka nasadila kvalitné materiály vrátane príplatkovej Alcantary či hliníkových lemov prieduchov ventilácie. Balík N-Design umožňuje bohatú individualizáciu vrátane červeného čalúnenia. V sérii dostane Juke športové sedadlá s väčším rozsahom nastavenia ako v minulosti. Úplne nový je veľký prístrojový panel aj infotainment.

Viac miesta dostane nielen posádka, ale aj...
Viac miesta dostane nielen posádka, ale aj batožina. Kufor narástol na 422 litrov, čo je o 22 % viac ako v minulosti. Autor: Nissan

Voľne stojaca obrazovka má uhlopriečku osem palcov. Aparatúra Bose Personal Plus môže mať až osem reproduktorov vrátane meničov UltraNearfield, integrovaných priamo v opierkach hláv vodiča a spolujazdca. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. O navigáciu sa postarajú on-line dáta TomTom. Samozrejmosťou je Wi-Fi hotspot pre pripojenie tabletov či aplikácia Nissan Connect Services, umožňujúca diaľkové zamykanie a odomykanie vozidla. Na obrazovke mobilu sa vám ale môžu zobraziť aj dáta palubného počítača či tlak v pneumatikách a aktuálna hladina motorového oleja. Kompatibilita s Google Assistant rozširuje možnosti hlasového ovládania viacerých funkcií, ako zadávanie cieľových adries a podobne.

Bezpečnosťou prekonáva nový Juke svojho predchodcu hneď s niekoľkogene­račným rozdielom. Po prvýkrát sa v ňom objavuje balík ProPilot s podporou udržiavania v jazdných pruhoch, autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, čítačkou dopravných značiek, varovaním pred križujúcimi vozidlami a monitoringom slepých uhlov zrkadiel. Pod kapotou sa na úvod predstaví jediný motor. Preplňovaný zážihový 3-valec 1,0 DIG-T s výkonom 86 kW. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Na výber ponúka Juke jazdné režimy Eco, Standard a Sport. O pohone 4×4 ani ďalších motorizáciách však zatiaľ nepadlo ani slovo. Je dokonca možné, že Juke z dôvodu unifikácie s Renaultom Captur o štvorkolku príde.

Výrobu japonskej novinky bude aj naďalej zabezpečovať montážny závod Nissanu v britskom Sunderlande. K prvým zákazníkom by sa mal dostať ešte túto jeseň.

Rozmery a objemy

Dĺžka (mm) 4 210
Šírka (mm) 1 800
Výška (mm) 1 595
Rázvor náprav (mm) 2 636
Veľkosť kufra (l) 422
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 192 – 1 210

Technické údaje

Motor 1,0 DIGT
Zdvihový objem (ccm) 999
Počet valcov/ventilov 3/12
Max. výkon (kW/ot.) 86/5 250
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 180/1 750
Prevodovka 6M/7-DCT
0 – 100 km/h (s) 10,4/11,1
Max. rýchlosť (km/h) 180/180
Nissan
		Juke -
		2019
Nissan Juke
		-
		2019
+26Nissan Juke -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Nissan Juke #Nissan
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR