Emisné normy sú neúprosné. „Sekajú“ jeden veľký motor za druhým. O to viac sa dostávajú do popredia hybridné a plug-in hyridné technológie. A vedia byť nielen úsporné, ale aj výkonné. Najnovším dôkazom je Peugeot 3008 GT HYbrid4. Populárne SUV a auto roka 2017, z ktorého sa predalo už viac ako 700 000 exemplárov, zabilo plug-in hybridnou technológiou dve muchy jednou ranou. Vlastne tri. Spojilo vysoký výkon s nízkou spotrebou a tritisícosmičke prinieslo konečne pohon oboch náprav.
Pod prednou kapotou spolupracuje preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 PureTech s výkonom 147 kW a elektromotor, ktorý pridáva ďalších 81 kW. Spojený je s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. To však nie je všetko. Na zadnej náprave sa nachádza ďalší elektromotor s výkonom 83 kW. Celé to spolu ponúka systémových 220 kW, čo je rovných 300 koní. Potom sa nemôžeme čudovať, že plug-in hybridné SUV bude Peugeot ponúkať výhradne vo verzii GT. Veď stovku zvládne za 5,9 sekundy, a to je naozaj slušné.
A potom je tu bonus v podobe elektrického dojazdu do vzdialenosti 59 km, keďže zabudované li-ion akumulátory majú kapacitu 13,2 kWh. Aj preto si môže Peugeot dovoliť udávať spotrebu len 1,4 litra benzínu na 100 km. Samozrejme, že na tých prvých. Batérie potrebujú na úplné dobitie z domáceho Wallboxu (7,4 kW) približne 1 hodinu a 45 minút. Zákazníci sa budú môcť tešiť nielen z dynamiky, ale aj z lepších jazdných vlastností. Plug-in hybridná verzia dostala totiž do vienka viacprvkovú zadnú nápravu. A navyše pohon 4×4, vďaka ktorému francúzske SUV konečne zvládne ja ťažší terén.
Štvorkolka bude nepochybne výhodou aj pri akcelerácii, pretože zabezpečí lepší prenos výkonu na asfalt. Pritom vraj plug-in hybridný Peugeot 3008 neprišiel ani o liter objemu v batožinovom priestore. Interiér je čalúnený exkluzívnou Alcantarou Greval Grey. Dekorácie Grey Orak sú z pravého dubového dreva. GT sa tiež môže pýšiť novými asistenčnými systémami prevzatými z vlajkovej lode 508. Napríklad zlepšeným adaptívnym tempomatom s funkciou Stop & Go a asistentom na udržiavanie v jazdnom prúde.
Novinka sa dostane najprv k francúzskym zákazníkom. Od budúceho roka dorazí do ďalších krajín. Ešte neskôr sa chystá lacnejšia hybridná verzia 3008 Hybrid bez pohonu 4×4. Spojí motor 1,6 PureTech (132 kW) s elektromotorom (80 kW). Celkový výkon má dosahovať 165 kW.