Lexus je spolu s Toyotou najväčším výrobcom hybridov. V otázke plug-in hybridov a čistých elektromobilov bol však doteraz zdržanlivý. Lenže to sa s nástupom nových emisných noriem rýchlo zmení. Už v novembri predstaví svoj prvý sériový elektromobil, pravdepodobne na autosalóne v Los Angeles. A nasledovať budú ďalšie batériové a plug-in hybridné modely. Do roku 2025 chce mať elektrifikované všetky svoje modelové rady a tieto verzie majú predstavovať viac ako 50 % predajov. Odvážnu víziu „Lexus Electrified“ teraz prémiová značka zhmotnila do futuristického konceptu LF-30 Electrified, ktorý predstavuje na autosalóne v Tokiu.
Nový elektrický pohon, ktorý vyžaduje minimum miesta pre technológie, rozviazal ruky dizajnérom. A tí využili príležitosť naplno. LF-30 hádam ani nie je možné zaradiť do niektorej z tradičných tried. Koncept má agresívnu prednú časť, ktorá plynule nadväzuje na kabínu a končí sa ostro rezanými líniami v zadnej časti. Vretenová predná „maska“ je tvorená diódami a jej motív sa zjavuje aj na iných častiach vozidla. Svetlá sú inšpirované tvarom krídla. Štúdia postavená na minimálne 22-palcových diskoch kolies je lakovaná farbou Voltaic Sky s jemným modrozeleným nádychom. Do kabíny sa vstupuje cez pár krídlových dverí. Za futuristickým exteriérom rozhodne nezaostáva.
Vďaka obrovskému rázvoru ponúka interiér veľký priestor a tiež veľa svetla vďaka panoramatickej streche. Priehľadnosť okien však možno regulovať. Koncept je vybavený štyrmi samostatnými sedadlami. Tie predné majú ponúknuť pohodlie „first class“. Tradičné ovládacie prvky by ste tu hľadali márne. Prednosť dostali dotykové displeje, gestá, pokročilé hlasové ovládanie a rozšírená realita v podobe head-up displeja. Hlasom možno dokonca ovládať aj strešný displej zobrazujúci napríklad hviezdnu oblohu. Ide o budúcu generáciu rozhrania Tazuna, ktoré sa má objaviť v najbližších rokoch v sériových Lexusoch. Tvar volantu zas jasne naznačuje, že koncept LF-30 je vybavený plne autonómnym riadením. V režime Gaurdien sa zasunie do kokpitu.
Aj v oblasti pohonu išiel Lexus ďalej, ako je bežné pri súčasných elektromobiloch. LF-30 Electrified je totiž vybavený až štyrmi elektromotormi integrovanými priamo v kolesách. To je ideálne pre efektivitu a úsporu miesta. Zároveň to prináša plne individuálne riadenie výkonu pre každé z kolies. Štúdia tak môže byť predokolkou, zadokolkou alebo crossoverom s pohonom štyroch kolies. Spolu má k dispozícii 400 kW a krútiaci moment 700 Nm, čo znamená, že 2 400 kg vážiaci koncept s dĺžkou až 5 090 mm zrýchli na stovku za 3,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Energia je uskladnená v batériách s kapacitou 110 kWh. Pre zjednodušenie nabíjania počíta LF-30 s indukčným systémom bez kábla a tiež s plánovaním nabíjania s pomocou umelej inteligencie.
Tam sa však elektrifikácia nekončí. LF-30 je tiež vybavený elektrickými brzdami, elektrickým riadením „steer-by-wire" a dokonca elektrickým systémom odpruženia, ktorý udržiava polohu karosérie v prospech maximálneho komfortu a bezpečnosti. Aktívne prvky tak úplne zabraňujú nakláňaniu a redukujú sily pôsobiace na posádku. Tá si môže zatiaľ v autonómnom režime užívať relax alebo zábavu. Napríklad aj vďaka výkonnej aparatúre Mark Levinson s meničmi umiestnenými priamo v opierkach hláv a tiež systémom aktívneho potláčania hluku. Skutočnou vychytávkou je dron Lexus Airporter, ktorý vám prinesie batožinu od dverí domu až ku kufru vozidla.