Lexus sa v posledných rokoch zameral na rozšírenie ponuky populárnych SUV, napríklad o NX a UX a tiež o predĺžený RX. No nezabudol ani na krásne kupé RC, a najmä fascinujúci superšport LC. Kabriolet však z jeho portfólia vypadol po tom, čo skončil s výrobou druhej generácie sedanu IS a s ňou aj modelu IS C. Z tretej generácie kabriolet nikdy nevznikol a dokonca ani z verzie kupé, ktorá sa osamostatnila pod názvom RC. Že svitá na lepšie časy, naznačila prémiová japonská značka až tento rok v januári v Detroite, kde na tamojšej motoršou predstavila krásny koncept LC Convertible, teda otvorenú verziu kupé LC. Už vtedy sa šuškalo, že sa pozeráme na prototyp sériovej verzie.
Potvrdilo sa to. Na festivale rýchlosti v britskom Goodwoode Lexus oznámil, že „koncept LC Convertible“ sa stane realitou. A že to myslí vážne, dokázal funkčným predsériovým prototypom, ktorý kryla už len grafická kamufláž. A dnes nemá ani tú. Na autosalóne v Los Angeles je totiž práve LC 500 Convertible hviezdou stánku Lexusu. A na kráse nič nestratil. Novinka má prakticky totožné rozmery s kupé. Je dlhá 4 760, široká 1 920 a vysoká len 1 350 mm. Na rozdiel od IS C dostalo LC ľahšiu plátennú strechu. Jej profil sa snaží kopírovať siluetu kupé. Mechanizmus zvládne zložiť strechu pod zadné veko za 15 a vysunúť ju za 16 sekúnd. Manipulácia je povolená do rýchlosti 50 km/h.
Zákazníci si môžu vybrať medzi čiernym a béžovým vyhotovením. Kompaktnosť plátna umožnila zachovať nízku líniu pontónu karosérie. V porovnaní s kupé je najviac prepracovaná zadná časť s rozšíreným zadným spojlerom a integrovaným brzdovým svetlom. Posádka by si mala užívať tepelný komfort aj so stiahnutou strechou. Lexus totiž upravil klimatizáciu tak, aby udržiavala zvolenú teplotu bez ohľadu na to, či je strecha vysunutá, alebo zasunutá. Stará sa o to napríklad aj prívod teplého vzduchu v oblasti hlavových opierok, vyhrievané a ventilované sedadlá či vyhrievaný volant. Všetky funkcie sú vzájomne prepojené.
Turbulencie vzduchu v kabíne zas redukuje výsuvný priehľadný, priam „neviditeľný“ deflektor z polykarbonátu. Akustický komfort zvyšuje aktívne potláčanie hluku ANC pomocou audiosústavy. Lexus však sľubuje, že aj keď urobil veľa preto aby si posádka užívala ticho, zvukovej kulise atmosférického 8-valca nijako nebránil. Zvuk motora je do kabíny prenášaný pomocou špeciálnej membrány bez akejkoľvek dodatočnej elektronickej modulácie. Výfuky zas obsahujú aktívnu klapku, ktorá umocní akustický prejav pri športovej jazde. Kompromisy sa nerobili ani v bezpečnosti.
Štandardom je balík Lexus Safety System + (LSS +) s detekciou chodcov a adaptívnym tempomatom. V prípade prevrátenia sa zas vysunú aktívne ochranné oblúky. Technika sa nemenila. Lexus však v tomto prípade dal pred hybridom prednosť verzii LC 500 s atmosférickým 8-valcom 5,0 V8 s výkonom 351 kW a krútiacim momentom 540 Nm. Motor je spojený s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a so zadným náhonom. Dynamiku kabrioletu síce Lexus zatiaľ neprezradil, no tá by nemala byť príliš odlišná od kupé. Otvorená verzia bude síce ťažšia z dôvodu vystuženia predných, podlahových a zadných sekcií, ale dodatočné vzpery sú vyrobené z hliníka. Platí to aj o väčšine komponentov zavesenia kolies.
Lexus tvrdí, že si dal záležať na rozložení hmotnosti aj na špecifickom nastavení podvozka, aby zachoval špičkové jazdné vlastnosti a ovládateľnosť podobnú kupé. Novinka sa dostane k zákazníkom už na budúci rok, pričom na trh vstúpi 100-kusovou edíciou LC 500 Insiration s modrým lakom karosérie Structural Blue v kombinácii s bielym interiérom zo semianilínovej kože a modrými akcentmi. Celkový dojem dotvoria špecifické „diamantové“ disky kolies s priemerom 21 palcov.