Renault sa rád chváli, že z modelu Espace, prvého európskeho MPV, predal už 1,3 milióna kusov. Lenže dni jeho slávy sa skončili na prelome tisícročí. Popularita MPV začala upadať a registrácie Espace spolu s ňou. Od roku 2000 prekročil Espace len dvakrát 60-tisícovú hranicu a od roku 2009 nestačil ani na 20 000 predaných exemplárov ročne. Renault na to zareagoval v roku 2015 príchodom úplne novej generácie, ktorá si požičala časť čŕt z SUV, no predajom to príliš nepomohlo. Niekdajšia legenda Renaultu ostala na okraji záujmu. V roku 2017 umiestnil Renault na európskom trhu len 18 350 kusov a vlani dokonca iba 11 892. Len na porovnanie, pre SUV Kadjar sa vlani rozhodlo takmer 100 000 zákazníkov.
Zdá sa, že Espace už nikdy nebude tým čím bol, no na rok 2020 Renault predsa len pripravil modernizáciu. Viac zmien súvisí s technikou ako s vynoveným vzhľadom. Facelift predstavujú naozaj len „povinné“ retuše. Espace dostal nový predný aj zadný nárazník. Dve koncovky výfukov majú odteraz oválny dizajn. Pribudli nové odtiene lakov – Vintage Red a pre luxusnú verziu Initiale Paris, ktorá predstavovala až 60 % všetkých predaných Espace, aj čierny lak Amethyst Black. A k tomu špecifické 20-palcové disky kolies. Najväčšou vizuálnou zmenou sú ale nové diódové reflektory LED Matrix Vision, ktoré majú v Espace premiéru. Poskytujú až o 50 % vyšší svetelný výkon a ich dosah je 220 metrov. Samozrejmosťou je vypínanie jednotlivých segmentov proti oslňovaniu.
Zmeny v interiéri sa dotkli najmä infotainmentu. Prístrojový panel ukrýva celkom nový 10-palcový displej s 3D grafikou. Multimediálne rozhranie Easy Link má novú 9,2-palcovú vertikálnu obrazovku a konečne konektivitu so smartfónmi cez platformy Android Auto a Apple CarPlay. Aplikácia My Renault umožňuje využitie aplikácií či diaľkové spojenie s vozidlom. Nechýba ani head-up displej. Prepracovaná plávajúca stredová konzola ponúka box na indukčné nabíjanie telefónov a dva USB porty. Ale tiež nový krytý držiak na nápoje. Prepracovaný je tiež panel klimatizácie s digitálnymi ukazovateľmi teploty. Všetky verzie majú veľké panoramatické strešné okno s plochou 2,8 štvorcového metra.
Initiale Paris prináša masážne a ventilované sedadlá, s možnosťou nastavenia v desiatich smeroch, relaxačné opierky hláv či vynovenú audiosústavu Bose s 12 reproduktormi. Vyhradené preň sú kožené čalúnenia Nappa – Black Titanium a Light Sand Gray. Hlučnosť znižujú laminované okná. Polepšili si aj asistenčné systémy, ktoré umožňujú asistovanú jazdu do rýchlosti 160 km/h na úrovni SAE 2, napríklad udržiavaním v jazdnom prúde a adaptívnym tempomatom. Autonómne brzdy registrujú chodcov aj cyklistov. Pri cúvaní pomáha výstraha pred križujúcimi vozidlami a parkovací asistent, ktorý zvláda priečne aj pozdĺžne manévre. Systém Multisense dovoľuje nastaviť vozidlo v módoch Eco, Comfort alebo Sport. Týka sa to reakcií na „plyn“, riadenia či adaptívneho podvozku s natáčaním všetkých kolies 4Control.
Jazdu má zlepšiť optimalizované nastavenie podvozka a, samozrejme, úspornejšie motory. Na zmenu emisných pravidiel však Espace zareagoval už vlani. Motor 1,6 TCe ani diesle 1,6 dCi pod jeho kapotou nenájdete. Dostali „padáka“. Naftu tankujú nové 4-valce 2,0 Blue dCi so selektívnou katalytickou redukciou SCR. Majú výkon 118 alebo 147 kW, vždy v spojení so 6-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami EDC. Zaujímavou alternatívou je benzínová verzia 1,8 TCe (166 kW). Tento preplňovaný 4-valec totiž pochádza z kupé Alpine A110 alebo Renaultu Mégane RS. Spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkou. Vynovený Espace by sa mal dostať na trh začiatkom budúceho roka.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 857 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 888 |
Výška (mm) | 1 677 |
Rázvor náprav (mm) | 2 884 |
Objem kufra 5 miest (l) | 680 – 2 101 |
Objem kufra 7 miest (l) | 247 – 2 035 |
Objem palivovej nádrže (l) | 58 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 708 – 1 879 |
Technické údaje
Motory | 1,8 TCe | 2,0 Blue dCi | 2,0 Blue dCi | |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | |
Zdvihový objem (ccm) | 1 798 | 1 997 | 1 997 | |
Výkon (kW/ot.) | 165/2 250 | 118/1 600 | 147/2 000 | |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 300/- | 360/1 500 | 400/1 750 | |
Prevodovka | 7-DCT | 6-DCT | 6-DCT | |
Max. rýchlosť (km/h) | 224 | 200 | 215 | |
0 – 100 km/h (s) | 7,9 | 10,5 | 9,1 | |
Spotreba na 100 (l) | 7,4 – 7,8 | (NEDC) | 5,1 – 5,5 (NEDC) | 5,3 – 5,5 (NEDC) |