Renault Espace: Retuše, viac konektivity a motor z Alpine A110! Pomôže to?

11.12.2019 12:00

Legendárny Espace sa snaží opäť pritiahnuť pozornosť. Aj keď v čase crossoverov je to ťažké. Prichádza s vynoveným dizajnom, čistejšími motormi a modernejším infotainmentom. Najviac zmien podstúpila luxusná verzia Initiale Paris, ktorú zákazníci doslova milujú.

Exteriérové retuše sa vpredu obmedzili na...
Exteriérové retuše sa vpredu obmedzili na redizajn nárazníka. Najväčšou zmenou sú tak diódové svetlá Matrix LED Vision. Autor: Renault

Renault sa rád chváli, že z modelu Espace, prvého európskeho MPV, predal už 1,3 milióna kusov. Lenže dni jeho slávy sa skončili na prelome tisícročí. Popularita MPV začala upadať a registrácie Espace spolu s ňou. Od roku 2000 prekročil Espace len dvakrát 60-tisícovú hranicu a od roku 2009 nestačil ani na 20 000 predaných exemplárov ročne. Renault na to zareagoval v roku 2015 príchodom úplne novej generácie, ktorá si požičala časť čŕt z SUV, no predajom to príliš nepomohlo. Niekdajšia legenda Renaultu ostala na okraji záujmu. V roku 2017 umiestnil Renault na európskom trhu len 18 350 kusov a vlani dokonca iba 11 892. Len na porovnanie, pre SUV Kadjar sa vlani rozhodlo takmer 100 000 zákazníkov.

Vzadu je opäť nový nárazník so striebornou...
Vzadu je opäť nový nárazník so striebornou šmykovou vložkou a dvojicou oválnych výfukov. Verzia Initiale Paris dostala nový lak Amethyst Black. Autor: Renault

Zdá sa, že Espace už nikdy nebude tým čím bol, no na rok 2020 Renault predsa len pripravil modernizáciu. Viac zmien súvisí s technikou ako s vynoveným vzhľadom. Facelift predstavujú naozaj len „povinné“ retuše. Espace dostal nový predný aj zadný nárazník. Dve koncovky výfukov majú odteraz oválny dizajn. Pribudli nové odtiene lakov – Vintage Red a pre luxusnú verziu Initiale Paris, ktorá predstavovala až 60 % všetkých predaných Espace, aj čierny lak Amethyst Black. A k tomu špecifické 20-palcové disky kolies. Najväčšou vizuálnou zmenou sú ale nové diódové reflektory LED Matrix Vision, ktoré majú v Espace premiéru. Poskytujú až o 50 % vyšší svetelný výkon a ich dosah je 220 metrov. Samozrejmosťou je vypínanie jednotlivých segmentov proti oslňovaniu.

Interiér má prepracovanú stredovú konzolu a...
Interiér má prepracovanú stredovú konzolu a najmä palubnú dosku s novým virtuálnym prístrojovým panelom s 10-palcovou obrazovkou a vylepšeným infotainmentom s 9,2-palcovým displejom. Autor: Renault

Zmeny v interiéri sa dotkli najmä infotainmentu. Prístrojový panel ukrýva celkom nový 10-palcový displej s 3D grafikou. Multimediálne rozhranie Easy Link má novú 9,2-palcovú vertikálnu obrazovku a konečne konektivitu so smartfónmi cez platformy Android Auto a Apple CarPlay. Aplikácia My Renault umožňuje využitie aplikácií či diaľkové spojenie s vozidlom. Nechýba ani head-up displej. Prepracovaná plávajúca stredová konzola ponúka box na indukčné nabíjanie telefónov a dva USB porty. Ale tiež nový krytý držiak na nápoje. Prepracovaný je tiež panel klimatizácie s digitálnymi ukazovateľmi teploty. Všetky verzie majú veľké panoramatické strešné okno s plochou 2,8 štvorcové­ho metra.

Kabína ponúka naďalej 5 alebo 7 miest na...
Kabína ponúka naďalej 5 alebo 7 miest na sedenie. S ovládaním sklápania dvoch zadných radov sedadiel pomáha dotykové rozhranie. Autor: Renault

Initiale Paris prináša masážne a ventilované sedadlá, s možnosťou nastavenia v desiatich smeroch, relaxačné opierky hláv či vynovenú audiosústavu Bose s 12 reproduktormi. Vyhradené preň sú kožené čalúnenia Nappa – Black Titanium a Light Sand Gray. Hlučnosť znižujú laminované okná. Polepšili si aj asistenčné systémy, ktoré umožňujú asistovanú jazdu do rýchlosti 160 km/h na úrovni SAE 2, napríklad udržiavaním v jazdnom prúde a adaptívnym tempomatom. Autonómne brzdy registrujú chodcov aj cyklistov. Pri cúvaní pomáha výstraha pred križujúcimi vozidlami a parkovací asistent, ktorý zvláda priečne aj pozdĺžne manévre. Systém Multisense dovoľuje nastaviť vozidlo v módoch Eco, Comfort alebo Sport. Týka sa to reakcií na „plyn“, riadenia či adaptívneho podvozku s natáčaním všetkých kolies 4Control.

Jazdu má zlepšiť optimalizované nastavenie podvozka a, samozrejme, úspornejšie motory. Na zmenu emisných pravidiel však Espace zareagoval už vlani. Motor 1,6 TCe ani diesle 1,6 dCi pod jeho kapotou nenájdete. Dostali „padáka“. Naftu tankujú nové 4-valce 2,0 Blue dCi so selektívnou katalytickou redukciou SCR. Majú výkon 118 alebo 147 kW, vždy v spojení so 6-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami EDC. Zaujímavou alternatívou je benzínová verzia 1,8 TCe (166 kW). Tento preplňovaný 4-valec totiž pochádza z kupé Alpine A110 alebo Renaultu Mégane RS. Spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkou. Vynovený Espace by sa mal dostať na trh začiatkom budúceho roka.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 857
Šírka (mm) 1 888
Výška (mm) 1 677
Rázvor náprav (mm) 2 884
Objem kufra 5 miest (l) 680 – 2 101
Objem kufra 7 miest (l) 247 – 2 035
Objem palivovej nádrže (l) 58
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 708 – 1 879

Technické údaje

Motory 1,8 TCe 2,0 Blue dCi 2,0 Blue dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 798 1 997 1 997
Výkon (kW/ot.) 165/2 250 118/1 600 147/2 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 300/- 360/1 500 400/1 750
Prevodovka 7-DCT 6-DCT 6-DCT
Max. rýchlosť (km/h) 224 200 215
0 – 100 km/h (s) 7,9 10,5 9,1
Spotreba na 100 (l) 7,4 – 7,8 (NEDC) 5,1 – 5,5 (NEDC) 5,3 – 5,5 (NEDC)
Renault
		Espace -
		2020
Renault
		Espace -
		2020
+15Renault Espace -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Renault Espace #Renault #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek