Lada 4x4: ‘Niva‘ je po ďalšej ‘plastike‘. Asi najväčšej v jej histórii

Nesmrteľné ruské SUV vstúpi do roka 2020 vo výrazne modernizovanej podobe. Zmeny sa dotkli najmä kabíny. Bude komfortnejšia a tichšia. Zatiaľ bez nového volantu.

18.12.2019 05:00
debata (14)
Vynovenú Ladu 4x4 spoznáte najmä vďaka kruhovým... Foto: AvtoVaz
Lada 4x4 - 2020 Vynovenú Ladu 4x4 spoznáte najmä vďaka kruhovým hmlovým svetlám v prednom nárazníku. Sú ale výsadou výlučne verzie Urban.

Zdá sa, že život legendárnej Lady Niva, dnes už len Lady 4×4, je nekonečný. Vyrába sa od roku 1977, ale tak rýchlo nás neopustí. A to napriek tomu, že vlani v auguste na autosalóne v Moskve debutoval koncept Lada 4×4, už na platforme CMF-B LS aliancie Renault-Nissan. Lenže do výroby zamieri produkčná verzia konceptu až v roku 2022. Dovtedy bude musieť stará dobrá „Niva“ držať stráž. Aj preto sa v Togliatti rozhodli pre ďalší facelift. Tentoraz o čosi rozsiahlejší.

Interiér dostal úplne prepracovanú palubnú... Foto: AvtoVaz
Lada 4x4 - 2020 Interiér dostal úplne prepracovanú palubnú dosku s novým prístrojovým panelom a so stredovou konzolou s kruhovými ovládačmi ventilácie. Neskôr pribudne volant z novej Vesty.

V exteriéri sú ale zmeny nenápadné. V podstate sa týkajú len verzie Urban, ktorá sa môže pochváliť kruhovými hmlovými svetlami integrovanými v prednom nárazníku. V interiéri ale nastala na ruské pomery doslova revolúcia. „Niva“ prichádza s úplne prepracovanou palubnou doskou. Nový je prístrojový panel s krajšou grafikou, no najmä stredová konzola. V nej sa nachádza ovládanie ventilácie, kde pôvodné staromódne tiahla nahradili kruhové ovládače. V jej spodnej časti nájdeme dve 12-voltové zásuvky.

Technika sa nemení. Pod kapotou už roky vládne... Foto: AvtoVaz
Lada Niva - 2020 Technika sa nemení. Pod kapotou už roky vládne benzínový atmosférický 4-valec 1,7i so skromným výkonom 61 kW. V teréne mu však pomôže redukčná prevodovka.
Pred spolujazdcom je zas zväčšená odkladacia schránka. Nové sedadlá majú poskytnúť vyšší komfort a v trojdverovej verzii aj jednoduchšiu manipuláciu pri ich sklápaní. Uľahčí sa tým prístup k zadným sedadlám. Tie dostali navyše opierky hláv. Pribudnúť by mali štyri airbagy. A od apríla aj nový volant z Vesty. Prvé kusy ho mať nebudú, pretože ruskí dodávatelia nedokázali zabezpečiť potrebný počet dielov. K detailom patria Zlepšené slnečné clony. Lada navyše sľubuje vyšší akustický komfort. Pridala nielen viac izolačných materiálov, ale aj nové uchytenie motora redukujúce prenos hluku a vibrácií spod prednej kapoty. Samotná technika sa ale nemení. Nivu 4×4 bude naďalej poháňať benzínový 4-valec s objemom 1,7 litra s výkonom 61 kW a krútiacim momentom 129 Nm. Spojený bude s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, redukčným prevodom a stálym pohonom oboch náprav. Dynamika tak ostane na pôvodnej úrovni. Na stovku bude teda ruské SUV v 3-dverovej verzii zrýchľovať asi za 17 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 142 km/h. Ceny zatiaľ nepoznáme. Pravdepodobne sa zvýšia zo súčasných 493 900 rubľov (7 072 €) za základnú verziu.
Lada 4x4 - 2020
Lada 4x4 - 2020
+4Lada Niva - 2020

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #Lada Niva #Lada 4x4 #AvtoVaz
Články podľa značiek