
Honda vlani potichu stiahla z ponuky modelov Civic úsporný naftový motor. Pod kapotou tak ostal len benzínový litrový 3-valec 1,0 i-VTEC Turbo a jeho väčší 4-valcový súrodenec 1,5 i-VTEC Turbo. Teda k nerátame ostrý dvojliter Type-R. Zato tento rok rozšírila Honda ponuku o novú verziu Civic Sport Line. Tá si požičala časť imidžu práve z Civicu Type-R, samozrejme, v podstatne menej agresívnej forme. No nepochybne to Civicu sluší.

Vzhľad hatchbacku okorenil športový predný nárazník, rozšírené prahy, zadný difúzor, spojler na výklopnom veku či tmavé 17-palcové disky kolies. Lesklú čiernu úpravu má aj predná maska, časť krytu spätných zrkadiel či lem okien a vložky v nárazníku. V sérii sú aj full-LED reflektory. Špeciálne pre Sport Line ponúkne Honda nový modrý lak karosérie Obsidian Blue Peral. Sport Line sa bude dodávať výlučne s karosériou hatchback a v úrovniach výbavy Comfort a Executive.

Obe však kabínu obohacujú o červené prešívanie sedadiel, volantu, radiacej páky a na výplniach dverí. Nechýbajú ani hliníkové pedále. Na palube nájdu zákazníci infotainment Honda Connect, kompatibilný so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba ani balík asistenčných systémov Honda Sensing s autonómnymi brzdami, adaptívnym tempomatom, čítačkou dopravných značiek či udržiavaním v jazdnom prúde a prepínaním diaľkových svetiel. Pod kapotou si toho ale veľa nenavyberáte.
Napriek športovému akcentu zvolila Honda pre Sport Line výlučne slabší 3-valec 1,0 i-VTEC Turbo s výkonom 93 kW a krútiacim momentom 200 Nm. Spojený je štandardne so 6-stupňovou manuálom alebo s kontinuálnou prevodovkou CVT. Dynamika nie je práve omračujúca. Na stovku zrýchľuje Sport Line za 10,8 sekundy a dosiahne maximálku 207 km/h. S automatom je akcelerácia rýchlejšia o tri desatiny. Odpustkom je spotreba 6,2, respektíve 6,7 litra na 100 km.