Menší a lacnejší model z Gaydonu sa svetu predstavil v roku 2017 a k prvým zákazníkom zamieril ten nasledujúci. Vantage bol po DB11 druhým členom úplne novej rodiny Astonov. A tiež prvým v histórii značky, ktorý využil techniku nemeckého AMG. Nasledujúcu letnú sezónu si ho už budú môcť majetní klienti vychutnať aj v otvorenej verzii Roadster. A hoci prestavba na kabriolet prináša vždy kompromisy, v Gaydone sa postarali o to, aby boli zanedbateľné. Nový Roadster je napríklad len o 60 kg ťažší. Najmä vďaka novému strešnému mechanizmu v tvare písmena Z a tiež dôslednej optimalizácii úprav vystuženého podvozka a karosérie.
Je to skvelý výsledok, ak si uvedomíme, že šetriť kilogramy na Vantage je o to ťažšie, že je vyrobené z karbónových a hliníkových komponentov spájaných lepením. Rezervy sa tu teda hľadajú ťažko. Srdcom ostáva aj naďalej nemecký dvakrát preplňovaný 8-valec od AMG s objemom 4,0 litra. Dáva nezmenených 510 koní, čo je 375 kW, a krútiaci moment 685 Nm. Celé to posiela cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF k zadným kolesám. Pre Vantage Roadster to znamená akceleráciu na 100 km/h, za 3,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 306 km/h. Za kupé tak zaostáva v šprinte o dve desatinky sekundy a je len o 8 km/h pomalšie. To majitelia novému Roadstera iste odpustia, najmä ak je skutočným „transformerom“.
Mechanizmus plátennej strechy je technickým zázrakom. Z kupé na kabriolet sa totiž Vantage premení za neuveriteľných 6,7 sekundy a v prípade, že vodič strechu vysúva počas jazdy (do 50 km/h), potrebuje len desatinu sekundy navyše. Žiadne iné auto to rýchlejšie nezvládne. Systém je navyše veľmi kompaktný, takže aj po zložení strechy do kufra s objemom 350 litrov ostane stále k dispozícii celých 200. Samozrejme, Aston Martin používa radšej iné objemové jednotky ako „trápne“ litre. Takže sa od neho dozvedáme, že aj v otvorenej verzii odvezie kompletný golfový bag. Zážitok za volantom by mala navyše zvyšovať adrenalínová zvuková kulisa, ktorej nestojí nič v ceste.
Kompromisy sa nerobili ani v jazdných vlastnostiach. Jemne zvýšenej hmotnosti totiž konštruktéri prispôsobili nastavenie adaptívnych tlmičov, systém vektorovania krútiaceho momentu aj trakčnú elektroniku. Zmenenú softvérovú mapu majú tiež jazdné režimy Sport, Sport+ a okruhový Track. Zákazníci môžu investovať aj do ďalších zlepšení. Napríklad do prednej masky s piatimi horizontálnymi rebrami alebo rôznych dizajnov kolies. No najväčšou bombou je čosi, čo súvisí s technikou. Aston Martin vám totiž dodá na prianie 7-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá je dnes vo svete superšportoch skutočnou raritou. Doteraz bola dostupná len v limitovanej edícii kupé AMR.
„Otvorené verzie kupé bývajú často považované za kompromisné, lenže Vantage Roadster ostáva verný svojej misii poskytnúť precíznu, obratnú a presvedčivú dynamiku. A, samozrejme, potom je tu bonus v podobe skvelo znejúceho športového auta so stiahnutou strechou,“ povedal na adresu novinky Matt Becker, šéfkonštruktér Astonu. Prvé kusy budú zákazníkom dodané začiatkom leta. Nepôjde o lacnú hračku, ale to sa dalo čakať. Vo Veľkej Británii štartuje Vantage Roadster s cenou 126 950 libier a v Nemecku si ho cenia na 157 300 eur. Rozdiel v porovnaní s kupé je prekvapujúco len 3 300 eur.