Kia Sorento odštartovala kariéru v roku 2002 ako pomerne jednoduchý off-road s rámovým podvozkom, tuhou zadnou nápravou a redukčnou prevodovkou. To všetko bolo však zabalené do atraktívnych kriviek SUV. A tým sa Sorento v priebehu času aj stalo. Prišlo o off-roadové gény a nakoniec sa etablovalo ako vlajková loď Kie v Európe, keďže sedan K900 ostal výsadou amerického či kórejského trhu a nádherný Stinger mal zas príliš športový akcent. Sorento tak bude pokračovať v tejto misii aj vo štvrtom vydaní. To sa predstaví na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve. Ukázať si ho však môžeme už dnes, keďže Kia po sérii skíc konečne zverejnila prvé oficiálne snímky.
Sorento síce tvarom zadného stĺpiku rešpektuje tradíciu predchádzajúcej generácie, ale pridáva geometrické prvky, vďaka ktorým bude výraznejšie a ľahšie identifikovateľné. Nová tigria maska je teraz ostrejšia a integrálne spojená s diódovými reflektormi. Grafiku denných diód nazýva Kia „tiger eyes“. Inšpirovaná je prúžkami okolo očí tejto šelmy. Menil sa aj profil. Kia totiž skrátila previsy a predný stĺpik posunula o 30 mm vzad, čo predĺžilo prednú kapotu. Dlhší má byť aj rázvor. A potom je tu efektná hliníková „plutvička“ v treťom bočnom okne, „ukradnutá“ z nového Proceedu. Ostrejšie linky nájdeme aj vzadu, najmä vďaka prelisom a úplne novým vertikálnym svetlám.
Interiér má byť tým najvyspelejším a najpokrokovejším, aký kedy Kia predstavila v Európe. Začína sa to už výberom materiálov ako kože, hliníka či reliéfnych povrchov imitujúcich drevo. Dizajnéri sa pohrali aj ambientným podsvietením, napríklad v oblasti kľučiek dverí. Čo je však podstatné, Sorento posúva Kiu do digitálnej éry. A tak okrem 12,3-palcového virtuálneho kokpitu má aj 10,25-palcovú voľne stojacu obrazovku s vysokým rozlíšením. K novým prvkom môžeme pripočítať otočný ovládač automatickej prevodovky. Nepochybujeme ani o záplave asistenčných systémov. Napriek luxusu si kabína zachová tri rady sedadiel, takže Sorento odvezie až sedem cestujúcich.