Autá na LPG dodávané priamo výrobcami prakticky zmizli z trhu. Dôvodom je motorová „rošáda“, ktorú podstúpili automobilky od nástupu novej emisnej normy Euro 6d TEMP a novej metodiky merania spotreby a emisií WLTP. Aby normy splnili s klasickým benzínom, museli prepriahnuť na maloobjemo motory s priamym vstrekovaním paliva. A tie si s LPG príliš nerozumejú. Vstrekovače sú totiž chladené práve benzínom. A to plyn nedolkáže. Renault má však jedno eso v rukáve. Je ním nový 3-valcový motor 1,0 TCe, ktorý nahradil starší atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW). Ten si totiž zachoval nepriame vstrekovanie. A Renault sa túto výhodu rozhodol využiť naplno.
Najprv tak urobil v sesterskej Dacii, ktorá už priviedla na svet modely Logan, Sandero a Duster 1,0 TCe LPG. A keďže rovnaký agregát nájdeme aj v novej generácii Renaultu Captur, aj on podstúpil plynovú konverziu. Captur 1,0 TCe 100 LPG má výkon 74 kW, rovnaký ako pri bežnej verzii spaľujúcej benzín. Prekvapením je zmena hodnoty krútiaceho momentu. Ten má totiž až 170 Nm, o desať viac a to už pri 2 000 otáčkach za minútu, teda o 750 nižšie, ako kulminuje maximum v čisto benzínovom Capture. Navyše Captur LPG prichádza s plynovou nádržou s objemom až 40 litrov, čo je o desať, respektíve o osem litrov viac, ako majú plynové verzie Dacie.
To znamená, že s plnou benzínovou a plynovou nádržou, ktorá je umiestnená pod podlahou kufra, zvládne Captur bez zastávky na čerpacej stanici aj viac ako 1 100 km. Priemerná spotreba plynu je podľa novej normy WLTP 6,6 až 6,8 litra na 100 km. Tá benzínová narástla v porovnaní s bežným Capturom 1,0 TCe 100 o dva decilitre. Zaujímavé je, že objem kufra prestavba neovplyvnila. Captur LPG ponúka identických 404 až 536 litrov pre batožiny. A majitelia budú môcť mať dobrý pocit aj ohľaduplnosti k životnému prostrediu.
Spaľovaním propán-butánu budú totiž produkovať menej CO2 aj menej oxidov dusíka (NOx). V porovnaní s naftovými motormi až o 96 %. Renault Captur LPG je na Slovensku dostupný iba v nižšej úrovni vybavenia Zen od 14 500 eur v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, čo znamená, že cenový rozdiel narástol len o 600 eur. To je približne polovica oproti tomu, ak sa rozhodnete pre dodatočnú prestavbu. A zároveň o 200 viac, ako si za LPG systém pýta Dacia.