Renault Captur už tankuje LPG. Na ‘čerpačke‘ ušetrí 40 %

Tak toto je ďalší brilantný ťah Renaultu. Po Daciách Logan, Sandero a Duster prichádza aj Captur v dnes už vzácnej verzii spaľujúcej propán-bután. Plynový systém dodávaný výrobcom zvýši cenu auta len o 600 eur. Náklady sa tak vrátia na ušetrenom palive veľmi rýchlo.

09.03.2020 16:00
debata (9)
Navonok sa Captur spaľujúci LPG nijako... Foto: Renault
Renault Captur - 2019 Navonok sa Captur spaľujúci LPG nijako neodlišuje od svojich bežných súrodencov. A to dokonca ani objemom batožinového priestoru.

Autá na LPG dodávané priamo výrobcami prakticky zmizli z trhu. Dôvodom je motorová „rošáda“, ktorú podstúpili automobilky od nástupu novej emisnej normy Euro 6d TEMP a novej metodiky merania spotreby a emisií WLTP. Aby normy splnili s klasickým benzínom, museli prepriahnuť na maloobjemo motory s priamym vstrekovaním paliva. A tie si s LPG príliš nerozumejú. Vstrekovače sú totiž chladené práve benzínom. A to plyn nedolkáže. Renault má však jedno eso v rukáve. Je ním nový 3-valcový motor 1,0 TCe, ktorý nahradil starší atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW). Ten si totiž zachoval nepriame vstrekovanie. A Renault sa túto výhodu rozhodol využiť naplno.

Toroidná nádrž má objem 40 litrov o 10 viac ako... Foto: Renault
Renault Captur LPG - 2020 Toroidná nádrž má objem 40 litrov o 10 viac ako pri Daciách. Spolu s 48-litrovou zásobou benzínu to znamená dojazd aj viac ako 1 100 km.

Najprv tak urobil v sesterskej Dacii, ktorá už priviedla na svet modely Logan, Sandero a Duster 1,0 TCe LPG. A keďže rovnaký agregát nájdeme aj v novej generácii Renaultu Captur, aj on podstúpil plynovú konverziu. Captur 1,0 TCe 100 LPG má výkon 74 kW, rovnaký ako pri bežnej verzii spaľujúcej benzín. Prekvapením je zmena hodnoty krútiaceho momentu. Ten má totiž až 170 Nm, o desať viac a to už pri 2 000 otáčkach za minútu, teda o 750 nižšie, ako kulminuje maximum v čisto benzínovom Capture. Navyše Captur LPG prichádza s plynovou nádržou s objemom až 40 litrov, čo je o desať, respektíve o osem litrov viac, ako majú plynové verzie Dacie.

Tankovací ventil sa nachádza pod spoločným... Foto: Renault
Renault Captur LPG - 2020 Tankovací ventil sa nachádza pod spoločným vekom nádrže.

To znamená, že s plnou benzínovou a plynovou nádržou, ktorá je umiestnená pod podlahou kufra, zvládne Captur bez zastávky na čerpacej stanici aj viac ako 1 100 km. Priemerná spotreba plynu je podľa novej normy WLTP 6,6 až 6,8 litra na 100 km. Tá benzínová narástla v porovnaní s bežným Capturom 1,0 TCe 100 o dva decilitre. Zaujímavé je, že objem kufra prestavba neovplyvnila. Captur LPG ponúka identických 404 až 536 litrov pre batožiny. A majitelia budú môcť mať dobrý pocit aj ohľaduplnosti k životnému prostrediu.

Spaľovaním propán-butánu budú totiž produkovať menej CO2 aj menej oxidov dusíka (NOx). V porovnaní s naftovými motormi až o 96 %. Renault Captur LPG je na Slovensku dostupný iba v nižšej úrovni vybavenia Zen od 14 500 eur v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, čo znamená, že cenový rozdiel narástol len o 600 eur. To je približne polovica oproti tomu, ak sa rozhodnete pre dodatočnú prestavbu. A zároveň o 200 viac, ako si za LPG systém pýta Dacia.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Renault #Renault Captur #LPG
Články podľa značiek