Elektromobily potrebujú ešte mnoho zlepšení. Tým hlavným sú, samozrejme, batérie, ktoré by boli ľahšie, mali by vyššiu energetickú hustotu a rýchlo by sa nabíjali. Ale aj na takom elektromotore je stále čo vylepšovať. Ukazuje to britská spoločnosť Equipmake, ktorá plánuje posunúť kvality elektromotorov budúcnosti do celkom novej dimenzie. Spolu s firmou HiETA, ktorá sa zaoberá aditívami a 3D tlačou, vyvíja elektromotor s názvom Ampera. A ide doslova malý zázrak.
Tento motor by mal mať totiž hmotnosť nižšiu ako 10 kg a pritom produkovať výkon neuveriteľných 220 kW, čiže podobný, ako zvládajú napríklad preplňované 6-valce s hmotnosťou aj 200 kg. Ampere by však bol hviezdou aj medzi elektromotormi, pretože na jeden jeho kilogram hmotnosti by pripadalo približne 22 kW. Tak napríklad motor pre Teslu X má výkon 270 kW pri hmotnosti 32 kg, čo je 8,4 kW/kg. Podobne je to s elektromotormi pre Jaguar i-Pace. Každý má 147 kW a hmotnosť 40 kg, čo je len 3,67 kW/kg.
Equipmake tvrdí, že tajomstvo motora sa skrýva v technológii 3D tlače od partnera HiETA. Tá umožňuje používať menej kovu pri navrhovaní a vytváraní komponentov zložitých tvarov, ktoré sa nedajú dosiahnuť frézovaním alebo odlievaním. To všetko má prispieť k vynikajúcemu chladeniu špirálového magnetu a nízkej zotrvačnosti, ktorá umožňuje motoru pracovať pri otáčkach až 30 000 za minútu. Nízka hmotnosť je pritom pre elektrické autá s obmedzeným dojazdom kľúčovým parametrom z hľadiska efektivity prevádzky.
Britská spoločnosť verí, že prvé prototypy revolučného elektromotora budú v prevádzke do jedného roka. Premiéru by mal mať v britskom Arieli Hypercar. Ponúkajú sa ale aj ďalšie aplikácie. Kompaktné rozmery motora Ampere sú ako stvorené pre motocykle alebo pre lietadlá. Už chýbajú len ľahké a lacné batérie.