Po dlhšej odmlke sa BMW pripravuje na svoj elektrický „reštart“. Po revolučnom modeli i3 z roku 2013 nepredstavilo totiž ani jeden jediný nový sériový elektromobil. To sa však zakrátko zmení. Všetko to začne ešte tento rok s SUV iX3 určeného pre Čínu. Európa bude nasledovať na budúci rok modelmi iNext a i4. A prvým bude práve Gran Coupé i4. Pre BMW pôjde o kľúčový model, pretože odštartuje elektrifikáciu priamo v jadre značky. Stredná trieda predstavuje stále jeho najsilnejší pilier. Rozmery nepoznáme, ale proporcie nebudú príliš vzdialené BMW radu 4.
Rozdiel bude v rázvore náprav, ktorý je podstatne väčší, čo umožňuje práve elektrická architektúra. Dizajn možno vyvolá kontroverzie, pretože, ako sa zdá, s obrovskými horizontálnymi ľadvinkami to v Mníchove berú vážne. Odkazujú ale na minulosť, podobne ako štyri „laserové oči“. Ľadvinky sú však zaslepené, elektromobil nepotrebuje sacie otvory pre prívod vzduchu k motoru. BMW hovorí, že sú akýmsi výpočtovým strediskom tohto Gran Coupé, pretože ukrývajú väčšinu senzorov pre asistenčné a autonómne systémy.
Nízky profil a krátke previsy dávajú i4 silne športový charakter. Napokon, ide o Gran Coupé. A tomu zodpovedajú aj obrie aerodynamické disky. Batéria konceptu je umiestnená v podlahe, čo zvýrazňujú modré lišty v oblasti prahov. V zadnej časti nájdeme namiesto výfukov masívne difúzory, opäť lemované modrým odtieňom. Ten vždy upozorňuje na nejakú funkciu. V maske na autonómne systémy, v prahoch na elektrický pohon a v difúzoroch na aerodynamiku. Celý koncept je lakovaný bronzovým odtieňom Frozen Light Cooper, ktorý už poznáme z dávnejšej štúdie elektrického SUV iNext.
Kabína má napriek relatívne kompaktným rozmerom ponúkať nadštandardný priestor. Vďaka rázvoru aj úplne rovnej podlahe. BMW trvá naďalej na dominancii vodiča. To znamená, že kokpit je orientovaný práve naňho. Tentoraz pomocou zakriveného displeja BMW Curved Display, prekrytého antireflexným sklom. Podľa zvoleného jazdného režimu systému Experience Modes mení grafiku a zobrazenie. Mód Core je najbližší rozložením štyroch hlavných polí súčasnej produkcii. Sport koncentruje polia bližšie k vodičovi, aby nebol zbytočne rozptyľovaný periférnymi údajmi a nadbytočnými informáciami.
A mód Efficient je zameraný na čo najvyššiu efektivitu jazdy vrátane informácií o tom, čo práve snímajú senzory vozidla. Kabína zaplavená svetlom z panoramatickej strechy kombinuje opäť bronzové a modré odtiene. Využíva poťahy z mikrovláken, prírodnú kožu, ale aj krištáľové sklo, ktoré našlo miesto na kruhovom ovládači systému iDrive. Atmosféru dotvára náladové osvetlenie a špecifický umelý zvuk BMW IconicSounds Electra, ktorý automobilka vyvinula s hudobným skladateľom Hansom Zimmerom. Akustická kulisa sa mení v závislosti od na zvoleného jazdného režimu a dotvára dokonca aj zvuk zatvárania dverí či procesu „štartovania“. Zadné sedadlá majú, podobne ako tie predné, integrované opierky hláv.
BMW i4 Concept poháňa piata generácia elektrického pohonu eDrive, pričom základné komponenty ako vysokonapäťový akumulátor, výkonovú elektroniku aj samotný elektromotor si BMW navrhlo vo vlastnej réžii. Extrémne plochá batéria má kapacitu 80 kWh a váži 550 kg. Zabezpečiť má dojazd do vzdialenosti 600 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Mala by to byť poriadne adrenalínová jazda. Koncept má totiž elektromotor s výkonom 390 kW, čo je na úrovni najvýkonnejších 8-valcov TwinPower Turbo. Akcelerácia na stovku má prebehnúť približne za štyri sekundy, pričom v rozlete zastaví i4 až obmedzovač pri rýchlosti 200 km/h.
Sériová výroba i4 odštartuje v domovskom závode BMW v Mníchove. A to spolu s plug-in hybridmi aj modelmi so spaľovacími motormi. Logistika umožňuje využiť pri výrobe karosérie až 90 % existujúcich nástrojov a výrobných zariadení. Tých zvyšných desať bude integrovaných do produkčnej linky a súvisia najmä s inštaláciou batérie. To všetko má viesť k zníženiu nákladov a cene. Až po BMW i4 príde na rad SUV iNext, ktoré má byť technologickou vlajkovou loďou BMW Group, najmä z dôvodu použitia premiérových technológií autonómneho riadenia.