Porsche 911 si za viac ako päťdesiatročnú históriu prešlo všeličím. Od slávnych začiatkov, cez hrozbu bankrotu celej značky, až po triumfálny návrat na výslnie. Pritom sa celé desaťročia držalo tradičného vzhľadu a pohonu. Až dopyt po zvyšujúcom sa výkone a sprísňujúce sa emisné pravidlá znamenali pre model 911 podstatnú zmenu v podobe turbodúchadiel a automatickej prevodovky.
Z času na čas Porsche pre milovníkov klasiky pripraví limitovanú edíciu s atmosférickým agregátom a manuálnou prevodovkou, no naposledy sa tejto pocty dočkali menšie dvojčatá 718 Cayman a Boxster v prípade verzie GTS 4.0. Lenže pokiaľ ide o absolútny vrchol ponuky Porsche 911, prichádza na scénu verzia Turbo S a jej najnovšie vydanie vyráža dych.
Základom je neodmysliteľný plochý vzadu uložený šesťvalec s objemom 3,8 litra. Vďaka prepĺňaniu dvomi turbodúchadlami VTG dosahuje výkon 478 kW (650 k) a krútiaci moment 800 Nm. To je o 51 kW (70 k) a 50 Nm viac ako mala minulá generácia 911 Turbo S. Historicky ide o najväčší medzigeneračný skok tejto verzie. Výkon za zadnú nápravu prenáša osemstupňová automatická dvojspojková prevodovka PDK. Z 0 na 100 km/h zrýchli kupé za ťažko predstaviteľných 2,7 sekundy, pričom kabriolet je len o desatinku pomalší. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch 330 km/h.
Takáto porcia výkonu musí byť vyvážená sofistikovanou aerodynamikou. Udržať auto na ceste pomáha zadné krídlo a širší rozchod náprav. Predná náprava je oproti predchodcovi širšia o 45 mm a zadná o 20 mm. Studený vzduch preniká k brzdám vďaka aktívnym klapkám v prednom nárazníku. K stabilite prispieva po prvý raz aj zmiešaný rozmer kolies. Vpredu sú dvadsaťpalcové disky obuté do pneumatík s profilom 255/35 a vzadu dvadsaťjedenpalcové s profilom 315/30.
Porsche 911 Turbo S je štandardne vybavené systémami maximalizujúcimi jazdecký zážitok, a to aktívnym riadením zadnej nápravy, adaptívnym podvozkom, keramickom-kompozitnými brzdami s desaťpiestikovými strmeňmi na predných kotúčoch, adaptívnym pružením a výfukovým systémom s aktívnymi klapkami.
Napriek nekompromisným jazdným vlastnostiam nečaká posádku sparťanský interiér. Štandardom je kožené čalúnenie doplnené karbónovými a hliníkovými detailmi. Športové sedadlá sa dajú nastaviť v osemnástich smeroch a systémy vozidla možno prispôsobovať cez 10,9-palcovú dotykovú obrazovku informačno-zábavného systému. Ozvučenie interiéru má na starosti audiosystém BOSE.
Kvalite zodpovedá aj cena. V Nemecku si za kupé v základnej výbave predajcovia pýtajú 216 396 eur vrátane DPH. Kabriolet je o niečo drahší, konkrétne stojí 229 962 eur.
Technické údaje
Motor | plochý šesťvalec s preplňovaním |
Objem motora (l) | 3,8 |
Výkon (kW/k) | 478/650 |
Krútiaci moment (Nm) | 800 |
Prevodovka | 8-stupňová automatická dvojspojková |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 2,7 |
Zrýchlenie z 0 na 200 km/h (s) | 8,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 330 |