
Seat Leon je už roky pilierom prosperity Seatu. Dodnes sa z neho predalo viac ako 2,2 milióna kusov. Z toho viac ako 1,2 milióna pripadlo na doteraz najúspešnejšiu tretiu generáciu. Tá štvrtá sa predstavil začiatkom roka a v týchto dňoch prichádza do slovenských showroomov. Leon posúva do čias digitalizácie a znižovania emisií. Novinka stojí na modernizovanej platforme MQB Evo, tak ako Golf ôsmej generácie či Škoda Octavia štvrtej generácie. Rázvor náprav sa natiahol o 50 mm na konečných 2 686. Menil sa tiež celkový formát. Do dĺžky meria hatchback 4 368 mm, čo je o 86 viac. Naopak, šírka sa zredukovala o 16 mm (1 800 mm) a výška o symbolické tri milimetre (1 448 mm). Do kufra naložíte 380 litrov, o 30 viac ako v minulosti.

Leon vyznáva línie, ktoré kombinujú eleganciu a jemne športový akcent. Predná maska je širšia, kolmejšia a nižšia. Po bokoch sa nachádzajú hlbšie zapustené reflektory. Vzadu sú ústredným motívom svetlá prepojené svietiacou lištou. Leon využíva kompletnú diódovú technológiu. Napokon už tretia generácia bola v tomto smere priekopníkom. Najvýkonnejšie reflektory využívajú až 22 individuálne riadených diód. Dizajn kabíny vyznáva funkčnosť a minimalizmus v kombinácii s kvalitnými materiálmi. Novinkou je štandardné bezkľúčové štartovanie, 10,25-palcový digitálny kokpit či infotainment s uhlopriečkou 8,25 alebo 10 palcov. Zabudovaná SIM karta zabezpečuje stále pripojenie na internet, najmä kvôli systému tiesňového volania eCall.

Vyššia úroveň Navi disponuje navigáciou s 3D zobrazením a hlasovým ovládaním, ktoré sa učí. Systém je kompatibilný so smartfónmi cez systém Full Link, ktorý obsahuje platformy Apple CarPlay aj Android Auto. Nechýba ani indukčné dobíjanie Connectivity Box. Možnosti však možno rozšíriť o on-line služby Seat Connect App. To prináša nielen praktické informácie, ale aj diaľkové prepojenie s vozidlom. Okrem prevádzkových údajov je možné na diaľku zistiť polohu vozidla alebo ho dokonca odomknúť či zamknúť. Veľký krok urobil Leon v bezpečnosti. Jeho prediktívny tempomat upravuje zvolenú rýchlosť aj na základe navigačných dát, napríklad pred križovatkami a kruhovými objazdmi.

Systém Travell Assist umožní asistovanú jazdu v jazdnom prúde aj asistované predbiehanie do rýchlosti 210 km/h. Za zmienku stojí varovanie pri vystupovaní v prípade, že odzadu sa blíži iné vozidlo. Pre niektoré funkcie, ako napríklad monitorovanie mŕtvych uhlov zrkadiel, využíva Leon ambientné osvetlenie kabíny. V prvej fáze predaja bude Leon dostupný s piatimi benzínovými a dvoma dieselovými motormi. Benzínová ponuka začína 3-valcom 1,0 TSI (66, 81 kW) a 4-valcom 1,5 TSI (96, 110 kW). Silnejšia verzia môže byť vybavená mild-hybridnou technológiou s označením 1,5 eTSI v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Ostatné verzie sú vybavené 6-stupňovými manuálmi.

Výnimkou je najslabší 3-valec s 5-stupňovou prevodovkou. Naftu budú tankovať 4-valce 2,0 TDI (85, 110 kW). Výkonnejšia verzia ponúka 7-stupňovú dvojspojku. Na 3-valcové motory si ešte chvíľočku počkáme. Leon štartuje najprv s výkonnejšími agregátmi 1,5 TSI (110 kW), 1,5 eTSI (110 kW) a 2,0 TDI (110 kW). K dispozícii budú štyri úrovne vybavenia – Reference, Style, Xcellence a športovo ladená FR. Najlacnejším Leonom s cenou od 15 990 eur bude Leon 1,0 TSI (66kW) Reference. Jazdí na 15-palcových oceľových diskoch a nájdete v ňom Full LED svetlá, automatickú klimatizáciu, infotainment s 8,5-palcovým displejom, autonómne brzdy s detekciou chodcov aj cyklistov, udržiavanie v jazdnom prúde Line Assist, monitorovanie únavy vodiča či elektrickú parkovaciu brzdu.
Úroveň Style (od 17 740 €) pridáva 16-palcové hliníkové disky, tempomat, Bluetooth, kožený volant či sedadlo s nastaviteľnou bedrovou opierkou. Verzia Xcellence (od 20 040 €) rozširuje výbavu o 17-palcové zliatinové disky, predné hmlové svetlá, lakťovú opierku, trojzónovú klimatizáciu, digitálny kokpit, elektrochromatické zrkadlo, ambientné osvetlenie kabíny či lakťovú opierku. Leon FR (od 18 880 €) sa líši najmä športovými nárazníkmi, striebornými zrkadlami a čiernym lemom okien. Každú úroveň možno obohatiť paketom Premium. Pre Reference to znamená obohatenie napríklad o hmlové svetlá, tempomat čo kožený volant. Style dostane s paketom Premium navyše adaptívy tempomat, automatické prepínanie svetiel, vyhrievané sedadlá, parkovacie senzory alebo 3-zónovú klimatizáciu. Excellence bude bohatšie o výkonnejšie svetlá alebo automatický parkovací asistent. Podobne je to s paketom Premium FR.
Cenník Seatu Leon

Rozmery a objemy
Dĺžka (mm) | 4 368 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 799 |
Výška (mm) | 1 456 |
Rázvor náprav (mm) | 2 686 |
Objem kufra (l) | 380 |
Zverejnené technické údaje
Motor | 1,5 TSI | 1,5 TSI | 1,5 eTSI | 2,0 TDI |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 | 1 498 | 1 498 | 1 968 |
Max. výkon (kW/ot.) | 96 kW/5 000 – 6 000 | 110/5 000 – 6 000 | 110/5 000 – 6 000 | 110/3 000 – 4 200 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 200/1 400 – 4 000 | 250/1 500 – 3 500 | 250/1 500 – 3 500 | 360/1 700 – 2 750 |
Prevodovka | 6M | 6M | 7DSG | 7DSG |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s) | 9,4 | 8,4 | 8,4 | 8,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 213 | 221 | 221 | 218 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,4 – 6,1 (WLTP) | 5,5 – 6,3 (WLTP) | 5,6 – 6,4 (WLTP) | 4,3 – 5,0 (WLTP) |