Šialenstvo plug-in hybridov pokračuje. Sú totiž dokonalým receptom na znižovanie emisií. Na túto vlnu teraz naskočil aj Land Rover. Predstavuje plug-in hybridný Range Rover Evoque. Nová verzia s označením P300e prichádza približne rok po premiére druhej generácie tohto niekdajšieho hitu britskej značky. A má sľubné parametre. Na stovku má šprintovať za 6,4 sekundy. Napokon vo svojich útrobách skrýva 227 kW, čo naozaj nie je málo. Pri pohľade na hybridnú sústavu však zarazí, že jej srdcom je preplňovaný 3-valec s objemom 1,5 litra. Trojvalcová konštrukcia je síce dnes bežná, otázkou však ostáva, či svedčí drahému prémiovému modelu, akým Evoque nepochybne je.
Na druhej strane musíme uznať, že nový plug-in hybrid vyzerá naozaj použiteľne. Okrem samotného spaľovacieho motora, odvodeného zo 4-valca Ingenium s výkonom 147 kW, má totiž na zadnej náprave silný elektromotor s výkonom 80 kW. Spolu tak dávajú nielen spomínaných 227 kW, ale aj mohutný krútiaci moment 540 Nm. Ďalšou dobrou správou je, že Evoque skrýva batérie s kapacitou 15 kWh, čo je pri plug-in hybridoch nadštandard. Land Rover tvrdí, že s touto zásobou energie zvládne až 66 km v čisto elektrickom režime, a to maximálnou rýchlosťou 135 km/h. Ešte lepšou správou ale je, že Evoque P300e bude, ako jeden z mála plug-in hybridov, podporovať rýchlonabíjanie.
S nabíjacím výkonom 32 kW by mali byť jeho akumulátory nabité za 30 minút, podobne ako čisté elektromobily. Z bežnej zásuvky to bude trvať 6 hodín a 42 minút, no ak budete mať Wallbox (7 kW), skráti sa nabíjací čas na jednu hodinu a 24 minút. Rýchlonabíjanie je veľkou výhodou, pretože bude majiteľov motivovať k využitiu verejných nabíjacích staníc na dlhších cestách. Keďže väčšina zástrčkových hybridov takéto nabíjanie nepodporuje, jazdia často s vybitými akumulátormi. Udávaná spotreba 1,4 litra benzínu na 100 km by tak mohla byť v prípade Evoque P300e bližšie k realite, a to nielen na prvých 100 kilometrov jazdy. Novinka ponúkne tri režimy jazdy – Hybrid, EV a Safe.
Hybridný režim bude pre úsporu energie využívať dáta navigácie, napríklad o profile trasy. Dizajn plug-in hybridného Evoque sa bude líšiť len modrými akcentmi v reflektoroch, nápismi P300e a vekom nabíjacieho konektora na ľavom blatníku. Rovnaká technika sa dostane aj do Land Roveru Discovery Sport, ktorý bude akcelerovať na 100 km/h za 6,6 sekundy a spotrebuje normovaných 1,6 litra benzínu na 100 km. Uvidíme, ako na ekologický počin Land Roveru zareagujú zákazníci. S plug-in hybridnou sústavou totiž obe novinky prichádzajú o plnohodnotný systém pohonu 4×4, na ktorom si Land Rover vždy zakladal. Elektrická štvorkolka nie je to isté.
Technické údaje
Model | RR Evoque P300e | LR Discovery Sport P300e |
---|---|---|
Motor | 1,5 Ingenium + elektromotor | 1,5 Ingenium + elektromotor |
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 3/12 |
Výkon spaľovacieho motora (kW) | 147 | 147 |
Výkon elektromotora (kW) | 80 | 80 |
Systémový výkon (kW) | 227 | 227 |
Systémový krútiaci moment (Nm) | 540 | 540 |
Kapacita batérií (kWh) | 15 | 15 |
Prevodovka | 8A | 8A |
0–100 km/h (s) | 6,4 | 6,6 |
Spotreba (l/100 km) | 1,4 (WLTP) | 1,6 (WLTP) |
Dojazd režime EV (km) | 66 | 62 |