Range Rover Evoque P300e dostane 3-valec! Ako inak, s elektromotorom

Ani prémiové kompaktné SUV Range Rover Evoque neminie elektrifikácia. Dostane plug-in hybridnú sústavu. To by v dnešných časoch až tak neprekvapovalo, ale benzínový 3-valec v luxusnom modeli áno. No je tu aj jedna pozitívna správa. Zástrčkový hybrid Range Roveru podporí rýchle nabíjanie.

27.04.2020 12:00
debata
Plug-in hybridný Evoque sa líši od svojich... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque P300e - 2020 Plug-in hybridný Evoque sa líši od svojich benzínových a naftových súrodencov len modrými akcentmi v reflektoroch, nápismi P300e a vekom nabíjacieho konektora na ľavom blatníku.

Šialenstvo plug-in hybridov pokračuje. Sú totiž dokonalým receptom na znižovanie emisií. Na túto vlnu teraz naskočil aj Land Rover. Predstavuje plug-in hybridný Range Rover Evoque. Nová verzia s označením P300e prichádza približne rok po premiére druhej generácie tohto niekdajšieho hitu britskej značky. A má sľubné parametre. Na stovku má šprintovať za 6,4 sekundy. Napokon vo svojich útrobách skrýva 227 kW, čo naozaj nie je málo. Pri pohľade na hybridnú sústavu však zarazí, že jej srdcom je preplňovaný 3-valec s objemom 1,5 litra. Trojvalcová konštrukcia je síce dnes bežná, otázkou však ostáva, či svedčí drahému prémiovému modelu, akým Evoque nepochybne je.

Hybridnú sústavu tvorí 1,5-litrový 3-valec... Foto: Land Rover
Land Rover Discover Sport P300e - 2020 Hybridnú sústavu tvorí 1,5-litrový 3-valec Ingenium s 8-stupňovým automatom a elektromotor na zadnej náprave. Spolu dávajú 227 kW a 540 Nm krútiaceho momentu.

Na druhej strane musíme uznať, že nový plug-in hybrid vyzerá naozaj použiteľne. Okrem samotného spaľovacieho motora, odvodeného zo 4-valca Ingenium s výkonom 147 kW, má totiž na zadnej náprave silný elektromotor s výkonom 80 kW. Spolu tak dávajú nielen spomínaných 227 kW, ale aj mohutný krútiaci moment 540 Nm. Ďalšou dobrou správou je, že Evoque skrýva batérie s kapacitou 15 kWh, čo je pri plug-in hybridoch nadštandard. Land Rover tvrdí, že s touto zásobou energie zvládne až 66 km v čisto elektrickom režime, a to maximálnou rýchlosťou 135 km/h. Ešte lepšou správou ale je, že Evoque P300e bude, ako jeden z mála plug-in hybridov, podporovať rýchlonabíjanie.

Batérie s kapacitou 15 kWh bude možné nabíjať... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque P300e - 2020 Batérie s kapacitou 15 kWh bude možné nabíjať aj na rýchlonabíjacích staniciach, keďže Evoque P300e podporuje ako jeden z mála plug-in hybridov nabíjanie relatívne vysokým výkonom 32 kW.

S nabíjacím výkonom 32 kW by mali byť jeho akumulátory nabité za 30 minút, podobne ako čisté elektromobily. Z bežnej zásuvky to bude trvať 6 hodín a 42 minút, no ak budete mať Wallbox (7 kW), skráti sa nabíjací čas na jednu hodinu a 24 minút. Rýchlonabíjanie je veľkou výhodou, pretože bude majiteľov motivovať k využitiu verejných nabíjacích staníc na dlhších cestách. Keďže väčšina zástrčkových hybridov takéto nabíjanie nepodporuje, jazdia často s vybitými akumulátormi. Udávaná spotreba 1,4 litra benzínu na 100 km by tak mohla byť v prípade Evoque P300e bližšie k realite, a to nielen na prvých 100 kilometrov jazdy. Novinka ponúkne tri režimy jazdy – Hybrid, EV a Safe.

Rovnaká technika sa objaví aj v Discovery Sport. Foto: Land Rover
Land Rover Discover Sport P300e - 2020 Rovnaká technika sa objaví aj v Discovery Sport.

Hybridný režim bude pre úsporu energie využívať dáta navigácie, napríklad o profile trasy. Dizajn plug-in hybridného Evoque sa bude líšiť len modrými akcentmi v reflektoroch, nápismi P300e a vekom nabíjacieho konektora na ľavom blatníku. Rovnaká technika sa dostane aj do Land Roveru Discovery Sport, ktorý bude akcelerovať na 100 km/h za 6,6 sekundy a spotrebuje normovaných 1,6 litra benzínu na 100 km. Uvidíme, ako na ekologický počin Land Roveru zareagujú zákazníci. S plug-in hybridnou sústavou totiž obe novinky prichádzajú o plnohodnotný systém pohonu 4×4, na ktorom si Land Rover vždy zakladal. Elektrická štvorkolka nie je to isté.

Technické údaje

Model RR Evoque P300e LR Discovery Sport P300e
Motor 1,5 Ingenium + elektromotor 1,5 Ingenium + elektromotor
Počet valcov/ventilov 3/12 3/12
Výkon spaľovacieho motora (kW) 147 147
Výkon elektromotora (kW) 80 80
Systémový výkon (kW) 227 227
Systémový krútiaci moment (Nm) 540 540
Kapacita batérií (kWh) 15 15
Prevodovka 8A 8A
0–100 km/h (s) 6,4 6,6
Spotreba (l/100 km) 1,4 (WLTP) 1,6 (WLTP)
Dojazd režime EV (km) 66 62
Range Rover Evoque P300e - 2020
Range Rover Evoque P300e - 2020
+13Range Rover Evoque P300e - 2020

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Land Rover #Range Rover #Range Rover Evoque #Land Rover Discovery Sport #PHEV
Články podľa značiek