VW Viloran: Nástupca Sharanu vyzerá parádne. Do Európy sa však nechystá

29.04.2020 06:00

S triedou MPV to ide v Európe dole vodou. A tak sa k nej automobilky aj správajú. Nie však v Číne. Volkswagen tam predstavuje nový „rodinný sen“. Obstarožný Sharan mu môže len závidieť.

V Číne sa pokúša Volkswagen zachrániť triedu...
V Číne sa pokúša Volkswagen zachrániť triedu MPV veľkým Viloranom. Na dĺžku má viac ako 5,3 metra a prednou maskou evokuje Touareg. Autor: Volkswagen

Trieda MPV už nie je dávno tým, čo bývala. Jej úlohu preberajú masovo SUV s troma radmi sedadiel. Nepomohlo ju zachrániť ani kríženie s crossovermi. Nedarí sa dokonca ani niekdajšiemu hitu Renaultu Espace ani podobne ladeným Scénicom. Takže ich čaká najskôr odchod do histórie, podobne ako sa to už stalo s množstvom ich konkurentov. Na trhu ostáva len zopár modelov, ktoré dokážu ako-tak obhájiť svoju pozíciu. Okrem Fordu Galaxy, S-Maxu a Citroënu C4 Spacetoure aj kedysi legendárny VW Sharan so svojím španielskym dvojčaťom Seatom Alhambra. No aj nad nimi sa sťahujú čierne mračná.

Prístup do kabíny uľahčuje zadný posuvný pár...
Prístup do kabíny uľahčuje zadný posuvný pár dverí, takže ide jasne o MPV. Autor: Volkswagen

Na linkách sú od roku 2010 a nie je tajomstvom, že sa čoskoro chystajú do dôchodku. Ich predaj má byť zachovaný len na niektorých európskych trhoch. No viac ako rok už nevydržia. Úlohu Sharanu má prevziať „poloúžitkové“ Caddy. V Číne je ale situácia celkom iná. Volkswagen tu predstavuje od základu nové MPV Viloran. A ako vidno, má s ním veľké plány. Na rozmeroch ani dizajne automobilka nešetrila. Viloran bude najväčším modelom, postaveným na platforme MQB. Na dĺžku má ohromných 5 346, na šírku 1 976 a na výšku 1 781 mm. A k tomu pridáva rázvor náprav natiahnutý až na 3 180 mm.

Palubná doska vychádza z čínskeho SUV Teramont....
Palubná doska vychádza z čínskeho SUV Teramont. Má však odlišné prieduchy ventilácie a dotykový panel klimatizácie. Autor: Volkswagen

V porovnaní so Sharanom vyniká športovou siluetou, ale tiež odkazmi na nové SUV značky. Predná maska evokuje Touareg. Obrovská kabína ponúkne v troch radoch šesť alebo sedem sedadiel. Všetky môžu byť ventilované a dokonca masážne! S nastupovaním pomôžu zadné posuvné dvere. Do kufra sa i tak zmestí 436 litrov batožín. Palubná doska s 10,2-palcovým virtuálnym kokpitom a najnovším infotainmentom s uhlopriečkou 9,2 palca sa inšpiruje nám neznámym čínskym SUV Teramont, v USA predávaným ako VW Atlas. Platforma MQB umožňuje prítomnosť najnovších asistenčných systémov, ako adaptívneho tempomatu či asistenta pre jazdu v kolóne a plne automatického parkovania.

Najluxusnejšia verzia má šesť samostatných...
Najluxusnejšia verzia má šesť samostatných sedadiel. Všetky môžu byť nielen ventilované, ale aj masážne. Autor: Volkswagen

Pod kapotou budú pracovať výlučne benzínové 4-valce 2,0 TSI s výkonom 135 alebo 162 kW. Vždy v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Silnejšia jednotka môže byť spárovaná s pohonom oboch náprav 4Motion, takže Viloran môže nakoniec trochu potrápiť aj o čosi menšie SUV Teramont. Obe vozidlá budú schádzať z montážnych liniek čínskeho závodu SAIC Volkswagen, keďže využívajú spoločné základy. Volkswagen už v Číne spustil objednávky. Za základnú verziu dajú zákazníci 350 000 čínskych juanov, čo je približne 46 000 eur. Silnejšia verzia vyjde na 52 000 eur. Viloran má konkurovať Buicku GL8 alebo Lexusu LM.

VW Viloran -
		2020
VW Viloran -
		2020
+16VW Viloran -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW Viloran #VW #Volkswagen
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek