Trieda MPV už nie je dávno tým, čo bývala. Jej úlohu preberajú masovo SUV s troma radmi sedadiel. Nepomohlo ju zachrániť ani kríženie s crossovermi. Nedarí sa dokonca ani niekdajšiemu hitu Renaultu Espace ani podobne ladeným Scénicom. Takže ich čaká najskôr odchod do histórie, podobne ako sa to už stalo s množstvom ich konkurentov. Na trhu ostáva len zopár modelov, ktoré dokážu ako-tak obhájiť svoju pozíciu. Okrem Fordu Galaxy, S-Maxu a Citroënu C4 Spacetoure aj kedysi legendárny VW Sharan so svojím španielskym dvojčaťom Seatom Alhambra. No aj nad nimi sa sťahujú čierne mračná.
Na linkách sú od roku 2010 a nie je tajomstvom, že sa čoskoro chystajú do dôchodku. Ich predaj má byť zachovaný len na niektorých európskych trhoch. No viac ako rok už nevydržia. Úlohu Sharanu má prevziať „poloúžitkové“ Caddy. V Číne je ale situácia celkom iná. Volkswagen tu predstavuje od základu nové MPV Viloran. A ako vidno, má s ním veľké plány. Na rozmeroch ani dizajne automobilka nešetrila. Viloran bude najväčším modelom, postaveným na platforme MQB. Na dĺžku má ohromných 5 346, na šírku 1 976 a na výšku 1 781 mm. A k tomu pridáva rázvor náprav natiahnutý až na 3 180 mm.
V porovnaní so Sharanom vyniká športovou siluetou, ale tiež odkazmi na nové SUV značky. Predná maska evokuje Touareg. Obrovská kabína ponúkne v troch radoch šesť alebo sedem sedadiel. Všetky môžu byť ventilované a dokonca masážne! S nastupovaním pomôžu zadné posuvné dvere. Do kufra sa i tak zmestí 436 litrov batožín. Palubná doska s 10,2-palcovým virtuálnym kokpitom a najnovším infotainmentom s uhlopriečkou 9,2 palca sa inšpiruje nám neznámym čínskym SUV Teramont, v USA predávaným ako VW Atlas. Platforma MQB umožňuje prítomnosť najnovších asistenčných systémov, ako adaptívneho tempomatu či asistenta pre jazdu v kolóne a plne automatického parkovania.