Fiat predstavil novú generáciu päťstovky v múzeu dizajnu v Miláne začiatkom marca, keď Taliansko ešte celkom netušilo, čo ho čaká v súvislosti s epidémiou koronavírusu. Pre Fiat išlo o dôležitý okamžik, keďže nový Fiat New 500 sa zmenil na čistý elektromobil a s iným ako elektrickým pohonom do budúcnosti ani nepočíta. K vízii bezemisnej mobility sa snaží pritiahnuť pozornosť podobne, ako to robil v minulosti. Bolo zvykom, že každú premiéru nového Fiatu, zvlášť v dobách slávnych turínskych autosalónov, okorenili koncepty z dielne talianskych dizajnových štúdií ako Pininfarina, Bertone či Italdesign. Tie však medzičasom stratili svoje postavenie a tak sa tentoraz Fiat obrátil na talianske módne domy.
A nie hocaké. Novú 500 „obliekli“ počas premiéry podľa svojich predstáv spoločnosti Armani, Bvlgari a Kartell. Vznikli tri štýlové solitéry New 500 Giorgio Armani, 500 Mai Troppo od Bvlgari a Fiat 500 od Kartellu. Každý z nich má nezameniteľný charakter. Armani nalakoval karosériu päťstovky sivozelenou farbou s hodvábnym efektom a na povrchu vytvoril pomocou lasera a leptaním špecifickú štruktúru pripomínajúcu látku. Celé to dopĺňajú bronzové kovové detaily, napríklad na diskoch kolies v tvare firemného loga GA a tiež jantárovo sfarbené okná. Interiér je zušľachtený zrnitou kožou Poltrona Frau sivej farby s ktorou kontrastuje palubná doska obložené pórovitým drevom. Cieľom bolo dosiahnuť elegantný štýl typický pre súčasnú líniu Armani/Casa.
Bvlgari zas svoju interpretáciu Fiatu New 500 založilo na štýle „La Dolce Vita, ktorého je päťstovka neodmysliteľnou ikonou. Bvlgari z nej stvorilo neprehliadnuteľný šperk. Karosériu B.500 Mai Troppo pokrýva šafranová farba s perleťovým efektom. Lak obsahuje čiastočky zlatého prášku získané zo šperkov, takže je ako žiarivý západ slnka nad Rímom. Leštené zlato našlo miesto aj v pôvodne chrómových lištách a nápise 500 na prednej maske. Na hviezdicových kolesách sa objavuje motív loga Bvlgari. Palubná doska je čalúnená hodvábom s dizajnom elegantných šatiek z dávnejších kolekcií Bvlgari. Sedadlá pokrýva sivozelená koža s výšivkou Diva, zlaté detaily a opäť motívy inšpirované šatkami. Čerešničkou na torte sú tri polodrahokamy (ametyst, topás, citrín) zasadené do loga 500 na volante.
Kartell, známy výrobca plastového nábytku sa pochválil nemenej kreatívnym prístupom. Ústredným motívom je neprehliadnuteľná zrkadlová modrá farba Kartell Blue. Tá robí z celého vozidla jediný objekt, keďže pokrýva všetky plochy a všetky druhy materiálov – kov, sklo, gumu či plast. Modré sú teda aj pneumatiky či okná. Celé to dopĺňa transparentná štruktúra inšpirovaná vzorom Ferruccia Lavianiho, vyrobená z recyklovaného polykarbonátu. Pokrýva napríklad spätné zrkadlá alebo časti nárazníkov. Vzor sa v prenáša aj do kabíny. Obložená je ním palubná doska a nájdeme ho tiež na čalúnení sedadiel vyrobenom zo 100-percentne recyklovateľného polypropylénu, ktorý Kartell používa vo svojom nábytku.
Bohužiaľ, dizajnové trojčatá ostanú vzácnymi solitérmi. Do výroby sa žiadne z nich nechystá. Otázkou ostáva, či pomôžu naštartovať komerčný úspech elektrickej päťstovky. V triede elektromobilov sa síce New 500 nestratí, ale jeho šance zastúpiť v ponuke klasickú päťstovku sú minimálne. Vlani sa v Európe predalo 356 000 elektromobilov, čo je len 2,3 % z celkových registrácií a menej, ako predá Fiat svojich súčasných päťstoviek a Pánd. Z toho viac ako 90 000 kusov si „ulovila“ Tesla Modelom 3. To nie je práve dobrá východisková pozícia. Fiat má napriek tomu veľké oči a tvrdí, že ročne predá 80 000 kusov. Lenže pri cene okolo 30 000 eur to nebude ľahké.