
Enyaq má posunúť českého výrobcu opäť o kúsok bližšie k elektrickej budúcnosti. Pôjde o druhý elektrický model v ponuke. Aktuálne Škoda ponúka elektrické Citigo, ktorého budúcnosť je však neistá.
Česká Škoda po prvýkrát zverejnila aj rozmery nového elektromobilu. Enyaq bude dlhý 4 648 mm, široký 1 877 mm, vysoký 1 618 mm a jeho rázvor dosiahne 2 765 mm. Dĺžkou sa tak bude automobil výrazne podobať s novou Octaviou. Narozdiel od nej však dosiahne rázvor kolies dlhší o 79 mm.

Batožinový priestor má objem 585 litrov. Vozidlo bude koncernovým súrodencom VW ID.4. Spolu budú zdieľať aj novú modulárnu platformu MEB. Škoda plánuje novinku vyrábať v domácej fabrike po boku modelov so spaľovacími motormi.
Automobil príde na trh s tromi rôznymi kapacitami batérie. Základ vytvorí akumulátor s kapacitou 55 kWh. Pohyb zabezpečí elektromotor s výkonom 109 kW, ktorý bude poháňať zadné kolesá. Škoda uvádza, že podľa predbežných údajov takto Enyaq dosiahne dojazd 340 km.

Výkonnejšia verzia bude mať akumulátory s kapacitou 62 kWh a elektromotor so silou 132 kW. V takom prípade sa dojazd predĺži na 390 km. Na dojazdovom vrchole bude stáť verzia s kapacitou batérií 82 kWh. V spojení s elektromotorom s výkonom 150 kW Enyaq dosiahne dojazd 500 km.
V ponuke budú aj verzie s pohonom oboch náprav. Tie využijú batériu s najväčšou kapacitou. Verzia s označením 80X dosiahne výkon 195 kW a verzia RS až 225 kW. Škoda Enyaq RS zrýchli na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximálna rýchlosť bude 180 km/h. Obe verzie s pohonom všetkých kolies ponúknu dojazd na úrovni 460 km.
Dobíjanie batérie z wallboxu s výkonom 11 kW bude trvať v závislosti od kapacity batérie 6 až 8 hodín. Enyaq podporí aj dobíjanie z bežnej zásuvky s výkonom 2,3 kW. V tomto prípade však Škoda neuvádza dobu nabíjania. Podľa skúseností s inými elektromobilmi s podobnými kapacitami batérií môžeme odhadovať, že to zaberie desiatky hodín.
„Treťou možnosťou dobíjania sú rýchlonabíjacie stanice na jednosmerný prúd s výkonom až 125 kW, kde dobíjanie batérie z 10 percent na 80 percent kapacity trvá v ideálnom prípade len 40 minút,“ uvádza Škoda.
Interiér bude mať niekoľko dizajnov. Škoda po prvýkrát v sériovom modeli použije udržateľné materiály ako napríklad olivovú kožu. Centrom vnútra bude 13-palcová dotyková obrazovka. V ponuke bude aj head-up displej s rozšírenou realitou.