Najprísnejšie emisné normy planéty, ktoré od výrobcov áut vyžaduje EÚ, budú poriadne drahé. Dokladuje to aj nová generácia Hondy Jazz, ktorá práve prichádza na trh výlučne v hybridnej verzii. Jazz bude poháňať prioritne trakčný elektromotor s výkonom 80 kW. Energiu mu dodá generátor spojený s atmosférickým 4-valcom 1,5 i-VTEC (72 kW), ktorý bude pracovať v Atkinsonovom cykle. Vďaka tomu celému systému stačí jednostupňová prevodovka. Tá príde na rad až pri vyšších rýchlostiach, keď sa spaľovací motor spojí priamo s kolesami prednej nápravy. Inak bude Jazz vždy využívať elektrický pohon.
Sústavu doplní menšia li-ion batéria, do ktorej sa bude ukladať prebytočná energia a tiež energia z rekuperatívneho brzdenia. Jazz bude zrýchľovať z 0 na 100 km za hodinu pod 10 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 175 km/h. To všetko za 3,6 až 3,9 litra benzínu na 100 km, čo zodpovedá emisiám 82 až 89 gramov CO2 na kilometer. Je len pochopiteľné, že takáto technologická „nálož“ sa musí prejaviť na cene. Jazz tak štartuje vo verzii Comfort na 19 590 eurách. To je približne toľko, koľko zaplatíte za najdrahšiu hybridnú Toyotu Yaris 1,5 Hybrid vo verzii Premiere Edition. Na druhej strane však treba Jazzu priznať niektoré prednosti.
V prvom rade je to nesmierne praktická karoséria v štýle MPV so zázračnými sedadlami Magic Seats, ktoré sa dajú sklopiť k podlahe („fold-flat“) alebo vyklopiť nahor („flip-up“) podobne ako v kine. Vo variabilite a veľkosti kufra tak Jazz opäť nenájde súpera. Pod zadným vekom je rekordných 304 litrov a po sklopení operadiel až 1 203. To naozaj pri miniatúrnych rozmeroch. Jazz má na dĺžku len 4 090 mm a rázvor náprav 2 520 mm. Honda pritom nešetrila ani na výbave. Zvlášť tej bezpečnostnej. Už základná verzia Comfort obsahuje 10 airbagov vrátane vankúša medzi prednými sedadlami.
Asistenčné systémy Honda Sesnsing reprezentujú autonómne brzdy, udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových LED svetiel alebo čítačka dopravných značiek. Z komfortných prvkov spomeňme automatickú klimatizáciu a elektrické sklápanie zrkadiel. Vyššia úroveň Elegance za 20 590 eur zamení 15-palcové oceľové disky za hliníkové a pridá parkovacie senzory, LCD displej, hmlové LED svetlá, infotainment Honda Connect, bezkľúčový prístup a štartovanie, polokožený interiér alebo anténu v tvare plutvy. Najvyššia línia Executive dopraje majiteľom 16-palcové disky, infotainment Honda Connect s navigáciou, cúvaciu kameru alebo vyhrievaný volant.
Špecifickú pozíciu má premiérová outdoorová verzia Crosstar so zvýšeným podvozkom a s plastovou ochranou spodných partiíkarosérie. Tá je dostupná len v najvyššej úrovni Executive, takže za ňu zaplatíte 23 990 eur. Výbava sa však v detailoch líši. Napríklad strešnými lyžinami, odolným textilným čalúnením, audiom s výkonom 376 W a ôsmimi reproduktormi, ale prekvapivo aj absenciou monitoringu slepých uhlov zrkadiel. Zoznam príplatkov je, ako to pri japonských značkách býva zvykom, skromný. Voliť navyše môžete v podstate len kontrastnú čiernu strechu, metalický alebo prémiový lak. Napriek zverejneniu cenníka si na nový Jazz ešte chvíľku počkáme. Prvé kusy by mali doraziť na Slovensko v priebehu júna.
Cenník Hondy Jazz e:HEV
Rozmery a objemy
Verzia | Jazz | Jazz Crosstar |
---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 044 | 4 090 |
Šírka (mm) | 1 694 | 1 725 |
Výška (mm) | 1 526 | 1 556 |
Rázvor náprav (mm) | 2 517 | 2 520 |
Objem kufra (l) | 298 – 1 197 | 304 – 1 203 |
Objem nádrže | 40 | 40 |
Technické údaje
Motor | Jazz | Jazz Crosstar |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 | 1 498 |
Max. výkon spaľovacieho motora (kW/ot.) | 72/5 500 | 72/5 500 |
Max. krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm/ot.) | 131/4 500 | 131/4 500 |
Max. výkon elektromotora (kW) | 80 | 80 |
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm) | 253 | 253 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s) | 9,5 | 9,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 175 | 173 |
Spotreba na 100 km (l) | 3,6 – 3,7 | 3,9 |