Hyundai Santa Fe: Facelift? Nie, nová generácia po dvoch rokoch!

04.06.2020 06:00

Hyundai síce hovorí o modernizácii, no rozsah zmien, ktorý jeho veľké SUV podstúpilo, by sa konkurencia nebála označiť za ďalšiu generáciu. Veď nová je platforma, motory, infotainment aj dizajn exteriéru a interiéru.

Modernizované Santa Fe má úplne novú prednú...
Modernizované Santa Fe má úplne novú prednú časť s reflektormi integrovanými v ráme masky a novou grafikou denných diód v tvare písmena T. Autor: Hyundai

Je to tak trochu záhadou. Súčasná generácia Santa Fe prišla totiž na trh len v roku 2018, takže bez facelitu by mohla pokojne vydržať aspoň do konca toho budúceho. Lenže ono je všetko inak. Santa Fe prichádza už tento rok s takými zásadnými zmenami, že ho môžeme pokojne označiť za novú generáciu. Chcete dôkaz? Santa Fe je prvým modelom Hyundai, ktorý je postavený na platforme N3. A ak sa mení platforma, hovoriť o facelifte je bezpredmetné. Tieto základy totiž umožnia prísť Santa Fe s celkom novou generáciou motorov Smartstream, vrátane hybridnej a po prvýkrát aj v plug-in hybridnej verzii.

O motoroch síce Hyundai zatiaľ nič bližšie neprezradil, no môžeme pokojne vychádzať z techniky sesterskej Kie Sorento. Tá sa už pochválila parametrami hybridu. Spáruje preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 T-GDI (132 kW) so 44,2-kilowattovým elektromotorom a li-ion polymérovou batériou s kapacitou 1,49 kWh. Výkon sústavy bude naladený na 169 kW a krútiaci moment na 350 Nm. Spaľovací agregát bude spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Zaujímavosťou má byť aj variabilné časovanie ventilov CVVD (Continuously Variable Valve Duration), ktoré umožňuje oveľa väčší rozsah časovania ako súčasné systémy.

Najväčším prekvapením Santa Fe je použitie...
Najväčším prekvapením Santa Fe je použitie úplne novej platformy N3, ktorá z neho robí novú generáciu. Autor: Hyundai

Naftu by mal zasa zastúpiť novučičký 4-valcový diesel 2,2 CRDi s výkonom 148 kW a krútiacim momentom 440 Nm, spojený s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 8DCT. Jeho blok bude vyrobený z hliníkovej zliatiny, čo znamená úsporu hmotnosti až 19,5 kg. V oboch prípadoch môže byť výkon prenášaný na kolesá oboch náprav cez systém HTRAC. Tentoraz dokonca s novým terénnym režimom, ktorý nastaví vodič otočným ovládačom Terrain Mode na stredovej konzole. Okrem off-roadových módov Sand, Snow a Mud budú k dispozícii aj cestné režimy Eco, Comfort, Sport a Smart. Posledný z nich vyberá vhodné nastavenia automaticky podľa aktuálnych podmienok.

Vzadu budú svetlá spojené reflexnou lištou....
Vzadu budú svetlá spojené reflexnou lištou. Balíkom Luxury Package prinesie Santa Fe ešte prémiovejší vzhľad vďaka 20-palcovým diskom a väčšej ploche lakovaných častí karosérie. Autor: Hyundai

Nová platforma, využívajúca väčší podiel ultravysokopev­nostnej ocele, má navyše priniesť vyšší komfort, vyššiu stabilitu a lepšiu izoláciu podvozka. Takže v kabíne by malo byť o čosi menej decibelov. Riadenie zasa bude ťažiť z nových čapov, umiestnených bližšie k stredu kolesa, čo zlepší agilitu v zákrutách. Platforma zvýši aj pasívnu bezpečnosť vďaka viacnásobným dráham prenosu deformačných síl počas nárazu a v neposlednom rade aerodynamiku, pretože zlepší prúdenie vzduchu pod vozidlom. Vďaka nej môžeme očakávať aj nasadenie najmodernejších asistenčných systémov.

Interiér má úplne novú stredovú konzolu, novú...
Interiér má úplne novú stredovú konzolu, novú 10,25-palcovú dotykovú obrazovku a virtuálny kokpit s uhlopriečkou 12,3 palca. Tradičný volič prevodovky nahradili tlačidlá. Autor: Hyundai

Dramatickým zmenám sa nevyhol ani exteriér. Predná časť so širokou maskou s integrovanými svetlami a nárazníkom je prakticky úplne nová. LED reflektory zaujmú grafikou denných svetiel v tvare písmena T, ktoré majú zároveň funkciu „smeroviek“. Vynovený je aj dizajn diskov kolies s priemerom do 20 palcov. Nové zadné svetlá zasa spája reflexná lišta namiesto chrómovej. Z homogénnejšie tvarovaného nárazníka sa vytratili výfuky. Okrem toho ponúkne Hyundai po prvýkrát príplatkový dizajnový paket Luxury Package s 20-palcovými diskami a lakovanými ochrannými prvkami vo farbe karosérie.

Na súčasné Santa Fe by ste si nespomenuli ani za volantom. Úplne prepracovaná je stredová konzola, ktorá nadväzuje na novú spodnú časť palubnej dosky v štýle prémiových modelov. Tento pocit zvyšuje aj výber luxusných materiálov a mäkké povrchy. Infotainment obohatil virtuálny kokpit s uhlopriečkou 12,3 palca a nový 10,25-palcový dotykový displej. Tradičný volič prevodovky nahradili tlačidlá. To všetko robí zo Santa Fe novú generáciu, čo je naozaj obdivuhodné. Na druhej strane si ale automobilka s najväčšou pravdepodobnosťou pohnevá zákazníkov, ktorí si Santa Fe kúpili v posledných dvoch rokoch v presvedčení, že kupujú aktuálny model. Novinka sa dostane na trh ešte koncom roka.

Ferrari
		355 - Ton
		Pret
Hyundai
		Santa Fe -
		2020
+15Hyundai Santa Fe -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Hyundai Santa Fe #Hyundai #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek