Je to tak trochu záhadou. Súčasná generácia Santa Fe prišla totiž na trh len v roku 2018, takže bez facelitu by mohla pokojne vydržať aspoň do konca toho budúceho. Lenže ono je všetko inak. Santa Fe prichádza už tento rok s takými zásadnými zmenami, že ho môžeme pokojne označiť za novú generáciu. Chcete dôkaz? Santa Fe je prvým modelom Hyundai, ktorý je postavený na platforme N3. A ak sa mení platforma, hovoriť o facelifte je bezpredmetné. Tieto základy totiž umožnia prísť Santa Fe s celkom novou generáciou motorov Smartstream, vrátane hybridnej a po prvýkrát aj v plug-in hybridnej verzii.
O motoroch síce Hyundai zatiaľ nič bližšie neprezradil, no môžeme pokojne vychádzať z techniky sesterskej Kie Sorento. Tá sa už pochválila parametrami hybridu. Spáruje preplňovaný benzínový 4-valec 1,6 T-GDI (132 kW) so 44,2-kilowattovým elektromotorom a li-ion polymérovou batériou s kapacitou 1,49 kWh. Výkon sústavy bude naladený na 169 kW a krútiaci moment na 350 Nm. Spaľovací agregát bude spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Zaujímavosťou má byť aj variabilné časovanie ventilov CVVD (Continuously Variable Valve Duration), ktoré umožňuje oveľa väčší rozsah časovania ako súčasné systémy.
Naftu by mal zasa zastúpiť novučičký 4-valcový diesel 2,2 CRDi s výkonom 148 kW a krútiacim momentom 440 Nm, spojený s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou 8DCT. Jeho blok bude vyrobený z hliníkovej zliatiny, čo znamená úsporu hmotnosti až 19,5 kg. V oboch prípadoch môže byť výkon prenášaný na kolesá oboch náprav cez systém HTRAC. Tentoraz dokonca s novým terénnym režimom, ktorý nastaví vodič otočným ovládačom Terrain Mode na stredovej konzole. Okrem off-roadových módov Sand, Snow a Mud budú k dispozícii aj cestné režimy Eco, Comfort, Sport a Smart. Posledný z nich vyberá vhodné nastavenia automaticky podľa aktuálnych podmienok.
Nová platforma, využívajúca väčší podiel ultravysokopevnostnej ocele, má navyše priniesť vyšší komfort, vyššiu stabilitu a lepšiu izoláciu podvozka. Takže v kabíne by malo byť o čosi menej decibelov. Riadenie zasa bude ťažiť z nových čapov, umiestnených bližšie k stredu kolesa, čo zlepší agilitu v zákrutách. Platforma zvýši aj pasívnu bezpečnosť vďaka viacnásobným dráham prenosu deformačných síl počas nárazu a v neposlednom rade aerodynamiku, pretože zlepší prúdenie vzduchu pod vozidlom. Vďaka nej môžeme očakávať aj nasadenie najmodernejších asistenčných systémov.
Dramatickým zmenám sa nevyhol ani exteriér. Predná časť so širokou maskou s integrovanými svetlami a nárazníkom je prakticky úplne nová. LED reflektory zaujmú grafikou denných svetiel v tvare písmena T, ktoré majú zároveň funkciu „smeroviek“. Vynovený je aj dizajn diskov kolies s priemerom do 20 palcov. Nové zadné svetlá zasa spája reflexná lišta namiesto chrómovej. Z homogénnejšie tvarovaného nárazníka sa vytratili výfuky. Okrem toho ponúkne Hyundai po prvýkrát príplatkový dizajnový paket Luxury Package s 20-palcovými diskami a lakovanými ochrannými prvkami vo farbe karosérie.
Na súčasné Santa Fe by ste si nespomenuli ani za volantom. Úplne prepracovaná je stredová konzola, ktorá nadväzuje na novú spodnú časť palubnej dosky v štýle prémiových modelov. Tento pocit zvyšuje aj výber luxusných materiálov a mäkké povrchy. Infotainment obohatil virtuálny kokpit s uhlopriečkou 12,3 palca a nový 10,25-palcový dotykový displej. Tradičný volič prevodovky nahradili tlačidlá. To všetko robí zo Santa Fe novú generáciu, čo je naozaj obdivuhodné. Na druhej strane si ale automobilka s najväčšou pravdepodobnosťou pohnevá zákazníkov, ktorí si Santa Fe kúpili v posledných dvoch rokoch v presvedčení, že kupujú aktuálny model. Novinka sa dostane na trh ešte koncom roka.