Jeep síce zaobalil svoju tlačovú správu do „ekológie“ reprezentovanej podstatne nižšou spotrebou paliva, ale pravda je taká, že nový Compass bude v Európe už len prízrakom niekdajšieho SUV, ktoré si zakladalo na schopnostiach v teréne. Ako inak, môžu za to nové emisné normy. Pod kapotou sa škrtalo vo veľkom. Novým základným motorom sa tak stáva preplňovaný 4-valec 1,3 FireFly, ktorý nahrádza pôvodný motor 1,4 MultiAir. Ide o novú generáciu motorov modulárnej rodiny FCA Global Small Engine. Jeho výkon bude v slabšej verzii dosahovať 95 a vo výkonnejšej 110 kW. Oba budú mať krútiaci moment 270 Nm.
Nový 4-valec je vybavený variabilným časovaním sacích ventilov pomocou elektrohydraulických aktuátorov, novým turbodúchadlom a novým filtrom pevných častíc, vďaka čomu spĺňa emisnú normu Euro 6d Final. Kým pre slabšiu verziu je určená výhradne 6-stupňová manuálna prevodovka, výkonnejší variant bude spojený výlučne s dvojspojkovou prevodovkou DDCT. To znamená aj koniec pôvodného 9-stupňového automatu s hydrodynamickým meničom, ktorý je v teréne lepším riešením. V tejto kombinácii bude Compass po prvý raz vybavený jazdným režimom Sport s ostrejšími reakciami na stlačenie plynového pedálu a odlišným algoritmom radenia prevodov. Obe verzie však budú prenášať výkon len na predné kolesá.
V porovnaní s predchodcom má klesnúť spotreba paliva o 27 % a v porovnaní s verziou vybavenou pohonom oboch náprav až o 30 %. Štvorkolku však nehľadajte ani pri vynovenom dieseli 1,6 MultiJet s výkonom 88 kW a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý spolupracuje so 6-stupňovým manuálom. Emisie NOx znižuje požitím selektívnej katalytickej redukcie (SCR). Výkonnejší naftový dvojliter z ponuky úplne vypadáva. Ak teda zatúžite po štvorkolke, neostane vám nič iné, ako pristať na premiérovú plug-in hybridnú verziu 4×e s elektromotorom na zadnej náprave. Zástrčkový hybrid s akumulátormi s kapacitou 11,2 kWh sa bude dodávať od druhej polovice roka so systémovým výkonom 140 alebo až 177 kW.
V čisto elektrickom režime má Compass 4×e zvládnuť približne 50 km jazdy. Napriek absencii mechanického rozvodu 4×4 Jeep sľubuje zachovanie vynikajúcich jazdných vlastností v teréne. Argumentuje krútiacim momentom zadného elektromotora, ktorý dosahuje až 250 Nm a dokonalou izoláciu elektrických súčastí pohonu, ktorá zabezpečí schopnosť prekonávať brody. Inak by si Jeep pravdepodobne netrúfol uviesť svoj plug-in hybrid aj v drsnej verzii Trailhawk. Odhaduje sa, že v elektrickom móde bude maximálka obmedzená na 135 km/h a že v hybridnom móde zvládnu obe výkonové verzie 200 km/h. Daňou za ekológiu je hmotnosť vyššia o 120 kg, kufor menší o 15 litrov a miniatúrna palivová nádrž s objemom len 39 litrov.
Exteriérové zmeny modernizovaného Compasu sa obmedzili naozaj len na retuše. Najmä v oblasti zadného veka. Nový je však dizajn kolies ponúkaných v šiestich vyhotoveniach a paleta farieb lakov, ktorá obsahuje päť nových odtieňov – červený Colorado, modrý Italia, modrý Shade, zelený Techno a tiež slonovinový. Všetky odtiene môžu byť kombinované s čiernou strechou. V kabíne má zas premiéru nový infotainment Uconnect so 7– alebo 8,4-palcovým displejom, ktorý umožňuje využívanie mobilných aplikácií alebo diaľkové prepojenie s vozidlom. Pre verzie 4×e budú k dispozícii špecifické funkcie pre nastavenie klimatizácie a vyhľadávanie nabíjacích staníc. O bezpečnosť sa postará monitoring jazdných prúdov a slepých uhlov zrkadiel, adaptívny tempomat či varovanie pri cúvaní.
Compass by mal osloviť Európanov aj špecificky naladeným podvozkom. Ten je vybavený novými tlmičmi s ventilmi FSD (Frequency Selective Damping), obmedzujúcimi náklony karosérie. A tiež európskym pôvodom, produkcia európskych verzií sa totiž presťahuje z mexickej továrne v Toluca do talianskeho závodu Melfi, kde bude Compass schádzať zo spoločných montážnych liniek s menším Jeepom Renegade. Táto zmena je výsledkom investičného plánu koncernu FCA vo výške piatich miliárd eur. Zabezpečiť to má kratšie dodacie lehoty. Pripomeňme, že Compass je celosvetovom najpredávanejším modelom značky a že v Európe sa podieľa na ročných registráciách až štyridsiatimi percentami.