Škoda Octavia Scout: Bestseller sa chystá do terénu. Prvýkrát bez 4x4!

Nie, nebojte sa, Octavia Scout na štvorkolku nezanevrie, no po prvý raz si ju budú môcť zákazníci objednať aj vo verziách s predným náhonom. Pod kapotou bude na výber z piatich motorov.

11.06.2020 10:00
debata (3)
Octavia Scout štvrtej generácie používa rokmi... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2020 Octavia Scout štvrtej generácie používa rokmi overenú receptúru. O 15 mm zvýšený podvozok kombinuje s masívnou ochranou spodných partií karosérie. Za príplatok dostanete svetlá Matrix LED.

Príbeh Octavie Scout sa začal písať v roku 2007 spolu s jej druhou generáciou, teda v čase, keď v ponuke Škody nefigurovalo žiadne SUV. A hoci v priebehu času prišli na svet modely Yeti, Kodiaq, Karoq či Kamiq, outdoorová Octavia si svoju pozíciu obhájila. Stala sa súčasťou tretej generácie a chýbať nebude ani v tej nastupujúcej. Po liftabcku a kombi tak prichádza na rad práve Scout. Recept je identický ako v minulosti, no ponuku rozšíria lacnejšie verzie bez pohonu 4×4.

V sérii Octavie Scout sú 18-palcové disky... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2020 V sérii Octavie Scout sú 18-palcové disky Braga. Za príplatok dostanete devätnástky Manaslu.

Octaviu Scout spoznáte na prvý pohľad vďaka odlišným nárazníkom so striebornými nábehovými ochrannými prvkami aj vďaka masívnym plastovým lemom blatníkov a prahov. Samozrejmosťou sú sériové strešné lyžiny a 18-palcové disky Braga. Za príplatok dostanete devätnástky Manaslu. Výnimočnú pozíciu demonštrujú strieborné zrkadlá. Svetlá výška narástla v porovnaní s bežnými verziami Octavie len o 15 mm, to aby si zas príliš neprekážala s mladoboleslav­skými SUV.

Interiér je špecifický drevenými obkladmi,... Foto: Pravda, Ivan Majerský, Škoda-Auto
Škoda Octavia Scout - 2020 Interiér je špecifický drevenými obkladmi, čalúnením s hnedým prešívaním a logami Scout či hliníkovými pedálmi a koženým volantom.

V teréne jej pomôže aj paket pre zlé cesty a, samozrejme, pohon oboch náprav. Ten však dostanú len verzie s výkonnejšími motormi 2,0 TSI (110, 140 kW), a najmä 2,0 TDI Evo (147 kW) s dvojitou katalytickou redukciou (Twin dosing SCR). Ide o vôbec najvýkonnejší naftový motor pod kapotou Octavie v celej jej histórii. Všetky štvorkolky budú kombinované so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a zvládnu brzdený príves s hmotnosťou 2 000 kg. Z výhod odolnejšieho podvozku budú však ťažiť aj verzie s pohonom predných kolies.

Pre ne sú pripravené motory 1,5 TSI (110 kW) a najslabší diesel 2,0 TDI (85 kW), vždy so 6-stupňovým manuálom. Výnimkou je verzia1,5 TSi e-Tec (110 kW) s mild-hybridnou technológiou, spárovaná s DSG. V kabíne mení atmosféru čalúnenie z materiálu ThermoFlux s logami Scout a hnedými stehmi Tabor Brown. Nechýbajú drevené dekorácie palubnej dosky, chrómové prvky ani kožený volant a hliníkové pedále. Infotainment používa 10-palcový displej. Do kufra Octavie Scout sa zmestí nezmenených 640 litrov batožín.

Svetová premiéru čaká Octaviu Scout začiatkom júla. Vtedy automobilka zverejní ceny aj bližšie technické údaje.
Škoda Octavia Scout - 2020
Škoda Octavia Scout - 2020
+3Škoda Octavia Scout - 2020

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Octavia #Škoda Octavia Scout
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek