Splniť nový emisný priemer na úrovni 95 gramov CO2 na kilometer nie je možné bez elektromobilov a plug-in hybridov. BMW je síce tesne pred štartom elektrickej ofenzívy, keďže už čoskoro predstaví batériové SUV iX3 a neskôr iNEXT, no kým sa tak stane, trh doslova zaplavuje dobíjateľnými hybridmi. Najnovšie v ponuke pribudlo „zástrčkové“ SUV, alebo ak chcete SAV X2. K trom plug-in hybridom v rodine X sa tak pridáva štvrtý, najmenší člen s názvom BMW X2 xDrive25e.
Pod jeho kapotou sa síce objaví 1,5-litrový preplňovaný 3-valec TwinPower Turbo s výkonom skromných 92 kW a krútiacim momentom 220 Nm, čo neznie príliš lákavo, ale na pomoc mu prichádza zadný elektromotor, ktorý pridáva ďalších 70 kW a 165 Nm. Celkový systémový výkon je potom 162 kW. A to už pôsobí lepšie. V kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou tak kompaktné SAV šprintuje na stovku za 6,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 195 km/h. Zároveň prinesie majiteľom výhodu pohonu oboch náprav.
Čo je však najpodstatnejšie, zásoba li-ion akumulátorov s kapacitou 10 kWh umožňuje absolvovať 57 km v čisto elektrickom režime. Maximálka je síce v móde EV obmedzená na 135 km/h, no plug-in hybridné X2 si potom na 100 km jazdy pýta len 1,9 litra benzínu. Aspoň podľa benevolentnejšej normy NEDC. Nabíjanie z domáceho Wallboxu má trvať 3,2 hodiny. Vodič má k dispozícii tri jazdné režimy – hybridný Auto eDrive, elektrický Max eDrive a Save Battery, pri ktorom si naplánuje, kedy chce využiť energiu akumulátorov.
Zástrčková x-dvojka prešla aj dizajnovými zmenami. Z prednej časti napríklad zmizli hmlové svetlá. Všetky svetelné funkcie majú totiž na starosti štandardne dodávané full-LED reflektory. Špecifický je tiež modrý lak Phytonic Blue a 17-palcové disky. Na ľavom prednom blatníku pribudol kryt konektora nabíjania. V sériovej výbave je dvojzónová klimatizácia, nezávislé kúrenie a Control Display so zobrazením údajov hybridného systému. K dispozícii budú aj výbavy Advantage, Advantage Plus, M Sport a M Sport X.