Seat Ateca: Vynovený dizajn, nové motory a viac konektivity

16.06.2020 12:00

Ateca bola pre Seat ranou rovno do čierneho. V kondícii ju má udržať rozsiahla modernizácia. Zatiaľ ale bez mild-hybridných technológií a najnovšie aj bez motora 1,6 TDI.

Vynovená Ateca dostala prednú masku a full-led...
Vynovená Ateca dostala prednú masku a full-led svetlá inšpirované novším Leonom. Úplnou novinkou je verzia Xperience s masívnejšou plastovou ochranou podvozka. Autor: Seat

Seat predstavil Atecu v roku 2016. A okamžite s ňou slávil úspechy. Odvtedy sa z tohto konkurenta Škody Karoq predalo viac ako 300 000 exemplárov, pričom viac ako 100 000 len za vlaňajší rok. Ateca teda rozhodne nestrácala na popularite. V registráciách ju predbehla len menšia Arona, no tá je skôr crossoverom ako plnohodnotným SUV. Budúci rok však môžu byť vavríny opäť na strane väčšieho modelu, keďže doň vstúpi v modernizovanej podobe. A nejde len o facelift či nový infotainment. Pod kapotou sú nové motory.

Dizajn ťaží z nových modelov Seatu, ako Leonu a Tarraca. Aj Ateca dostala novú prednú masku a nové full-LED svetlá. Spolu s prepracovaným predným nárazníkom pôsobí homogénnejšie. Vzadu nájdeme tiež nový nárazník, tentoraz s falošnými výfukmi, a pár retuší v grafike LED svetiel. Najväčšou zmenou je ale asi nový font nápisu Ateca na zadnom veku. Zákazníci budú mať na výber z desiatich lakov karosérie vrátane nového Dark Camouflage a zo 14 diskov kolies s priemerom od 16 do 19 palcov.

Facelift priniesol Atece aj nový lak karosérie...
Facelift priniesol Atece aj nový lak karosérie Dark Camouflage a vynovenú paletu 14 diskov kolies s priemerom od 16 do 19 palcov. Autor: Seat

Zmeny na karosérii sa podpísali na miernom raste celkovej dĺžky o 18 mm na konečných 4 381. Šírka 1 841 a výška 1 615 mm ostávajú bez zmien. Po prvýkrát rozširuje ponuku outdoorová verzia Xperience, s masívnejšou plastovou ochranou podvozka v čiernej farbe. Verziu FR zasa obohacujú prvky lakované farbou Cosmo Grey Matt. Nájdeme ju napríklad na prednej mriežke, zrkadlách alebo na dekoráciách nárazníkov. Pod zadným vekom je vždy 510 litrov pre batožiny. Zmenám nemohol uniknúť ani interiér.

Nový nárazník dostal falošné výfuky. Detailnou...
Nový nárazník dostal falošné výfuky. Detailnou zmenou je aj nápis Ateca vytvorený novým fontom. Autor: Seat

Okrem nového čalúnenia je najpodstatnejším prínosom posilnená konektivita. Už v základe obsahuje Ateca digitálny prístrojový panel Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25 palca. Dopĺňa ho centrálny 8,2-palcový dotykový displej infotainmentu a za príplatok úplne nová 9,2-palcová obrazovka systému Connect s integrovanou navigáciou a hlasovým ovládaním, ktoré sa aktivuje zvolaním „Hola, Hola“. Systém Full link odteraz zvláda pripojenie smartfónov cez Android Auto a Apple CarPlay bezdrôtovo.

Ateca využíva najnovší infotainment s...
Ateca využíva najnovší infotainment s digitálnym kokpitom a 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou. Novinkou je hlasové ovládanie a bezdrôtová konektivita smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. Autor: Seat

Integrovaná SIM karta umožňuje využívanie on-line informácií, mobilných aplikácií, aktualizácie softvéru, ale aj diaľkové spojenie s vozidlom. Nové digitálne produkty budú pre zákazníkov prvý rok zdarma. Komfort zas posilnilo vyhrievanie volantu a nové vyhrievanie čelného skla Climacoat bez viditeľnej mriežky, ktoré odmrazí okno za dve až tri minúty. Plejáda asistenčných systémov využíva nový adaptívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť aj na základe dopravného značenia či profilu trasy pomocou dát navigácie.

Z ponuky motorov vypadol diesel 1,6 TDI. Pohon...
Z ponuky motorov vypadol diesel 1,6 TDI. Pohon oboch náprav XDrive je skombinovaný výlučne s prevodovkou DSG a dvoma najvýkonnejšími motormi – 2,0 TSI (140 kW) a 2,0 TDi (110 kW). Autor: Seat

Travel Assist zasa spája tempomat s udržiavaním v jazdnom prúde. Tento systém asistovaného riadenia, ktorý pracuje až do rýchlosti 210 km/h, využíva nové senzory na volante, čo znamená presnejšiu detekciu rúk a menej zbytočných výstrah. Novinkou je aj výstraha pri cúvaní pred križujúcimi vozidlami, chodcami či cyklistami, s aktívnym brzdením a Trailer Assist pre pomoc pri parkovaní s prívesom, pri ktorom preberá riadenie parkovací asistent. Vodič ovláda len plyn a brzdu.

Na nové emisné normy reaguje Ateca zmenami pod kapotou. Zatiaľ ale bez nasadenia mild-hybridnej technológie, ktorú už používa nová Generácia Leonu, Octavie či Golfu. Z ponuky úplne vypadáva naftový motor 1,6 TDI. Nahradí ho najslabšia verzia dieslu 2,0 TDI s výkonom 85 kW, ktorá ponúka vyšší krútiaci moment vo väčšom spektre otáčok. Základný diesel dopĺňa silnejšia modifikácia s výkonom 110 kW. Obe disponujú dvojitou selektívnou katalytickou redukciou twin dosing na minimalizáciu oxidov dusíka.

Kým základný naftový motor je spárovaný výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a predným náhonom, silnejší si môžete dopriať aj so 7-stupňovým DSG a tiež vo verzii s DSG a pohonom oboch náprav 4Drive. Benzínovú ponuky tvorí vynovený 3-valec 1,0 TSI (85 kW), pracujúci v Millerovom cykle, 4-valec 1,5 TSI (110 kW) s vypínaním dvoch valcov a najvýkonnejší dvojliter 2,0 TSI (140 kW). S prevodovkami je to podobné. Trojvalec je kombinovaný so 6-stupňovým manuálom, kým pre silnejšie 4-valce je pripravená prevodovka DSG. Systém 4Drive je opäť dostupný len s najvýkonnejšou jednotkou.

Seat Ateca -
		2020
Seat Ateca -
		2020
+9Seat Ateca -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Seat Ateca #Seat #facelift
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek