Citroën sa v posledných rokoch zameral na ofenzívu v populárnej triede SUV. Na svet priviedol modely C3 Aircross a luxusný C5 Aircross. A má s nimi úspech. Z prvého predal viac ako 300 000 a z druhého 200 000 kusov. Tak trochu ale zanedbal dôležitý segment hatchbackov. V roku 2018 totiž poslal do dôchodku druhú generáciu modelu C4 a túto dieru sa snažil „zaplátať“ modernizáciou pôvodne lowcostového Cactusu. Ten sa zo dňa na deň zmenil z cenovo orientovaného crossoveru na solídnejší hatchback. Zákazníkov ale príliš neoslnil. Ročné registrácie sa aj po „konverzii“ vyšplhali približne na 55 000 kusov, čo nie je veľa, ak uvážime, že segment hatchbackov triedy C mal v Európe napriek rastúcej dominancii SUV ešte aj vlani stále podiel 28 %.
Jednoducho, Citroën prenechal dobrovoľne priestor konkurencii, a to aj z radov sesterského Peugeotu a Opelu. To sa ale zakrátko zmení. Inovatívna francúzska značka sa totiž vracia do segmentu C. A to veľmi nezvyčajným spôsobom. Novinka síce nesie pôvodné označenie, ale zmenila charakter aj techniku. Namiesto klasického hatchbacku prichádza skôr kríženec liftabcku a SUV. C4 si teda s konkurenciou rozhodne nepomýlite. A to je dobré, pretože zápasiť so zavedenými rivalmi typu VW Golf, Ford Focus či Opel Astra nemá príliš význam. Automobilka sa o tom v minulosti presvedčila už viackrát. C4 teda spája typické výrazové prvky Citroënu s mierne zvýšeným podvozkom, masívnou plastovou ochranou spodných partií karosérie a so splývavou siluetou kabíny.
Podľa vzoru elektrického Peugeotu 208 by tak ë-C4 mohlo mať batérie s kapacitou 50 kWh a elektromotor s výkonom 100 kW. Okrem toho však bude môcť C4 tankovať aj benzín a naftu. Očakávať môžeme 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 74, 96, prípadne až 114 kW a diesel 1,5 Blue HDi s výkonom 76 alebo 96 kW. K dispozícii budú okrem manuálnych prevodoviek aj 8-stupňové automaty. Kabína má ponúknuť dostatok priestoru a mimoriadny komfort, na ktorom si značka v posledných rokoch zakladá. V pakete Citroën Avanced Comfort nájdeme sedadlá s penovou výplňou aj tlmiče s hydraulickými dorazmi. Jednoduchá palubná doska bude obsahovať digitálny prístrojový panel a celkom novú obrazovku infotainmentu.
Dobrou správou je návrat samostatného panelu klimatizácie. Počítať máme aj s rozsiahlym balíkom asistenčných systémov. Nový Citroën C4 a ë-C4 by mal doraziť do predajní ešte tento rok. Viac informácií zverejní automobilka 30. júna.