Subaru Impreza: Retuše aj nový hybrid e-Boxer

Po troch rokoch prichádza Impreza v modernizovanej podobe. A hoci navonok sa toho veľa nezmenilo, noviniek nie je málo. Reaguje na prísnejšie európske emisné normy a prináša nové asistenčné systémy.

24.06.2020 12:00
debata
Vynovená Impreza pôsobí ešte športovejšie. Nový... Foto: Subaru
Subaru Impreza e-Boxer - 2020 Vynovená Impreza pôsobí ešte športovejšie. Nový predný nárazník zdôrazňuje jej široký postoj. Maska sa zbavila chrómového rámčeka.

Impreza sa pred troma rokmi vrátila po dlhšej odmlke na európsky trh. Predošlá generácia sa k nám totiž dovážala len v podobe zvýšeného hatchbacku s autonómnym označením XV. Teraz prišiel čas na prvé zmeny, ktoré si vyžiadali najmä prísnejšie emisné normy. Aj Impreza preto dostala hybridný pohon e-Boxer, ktorý sa už predstavil v SUV Forester aj XV.

Navonok sa vynovená Impreza líši len novým nárazníkom s prepracovanými bočnými vložkami a pozmenenou grafikou svetiel. Predná maska pôsobí jednoduchšie vďaka odstráneniu chrómového rámčeka. Vzadu dostali svetlá tmavú povrchovú úpravu, aby sa zvýraznil charakteristický tvar písmena C. Retuše uzatvára nový dizajn 17– a 18-palcových diskov kolies.

Hybridný pohon spája 4-valcový boxer 2,0 DI s... Foto: Subaru
Subaru - technológia e-Boxer Hybridný pohon spája 4-valcový boxer 2,0 DI s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic a s elektromotorom. Batérie sú umiestnené nad zadnou nápravou.

To najdôležitejšie sa však odohralo pod kapotou. Impreza využíva novú hybridnú sústavu e-Boxer, ktorá kombinuje priamovstrekový 4-valec s protibežnými piestmi 2,0 Boxer DI (110 kW, 188 Nm), s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic a elektromotorom (12 kW, 65 Nm). A, samozrejme, potom je tu neodmysliteľný symetrický pohon oboch náprav S-AWD. Hoci na vývoji hybridu spolupracovalo Subaru s Toyotou, má bližšie k mild-hybridom.

Systém pracuje v troch režimoch. Čisto elektrický je možný len do vzdialenosti 1,6 km a do rýchlosti 40 km/h. Týka sa najmä rozbiehania z miesta či parkovacích manévrov pri nízkych rýchlostiach. V stredných rýchlostiach má elektromotor asistenčnú funkciu. Pri vysokých rýchlostiach dostáva hlavné slovo „boxer“. Elektromotor je zároveň generátorom pri rekuperácii brzdnej energie. Výsledkom je zníženie spotreby a emisií o 10 %.

Vzadu sú zmeny minimálne, týkajú sa len... Foto: Subaru
Subaru Impreza e-Boxer - 2020 Vzadu sú zmeny minimálne, týkajú sa len zvýraznenej grafiky svetiel v tvare písmena C.

Subaru nezabudlo ani na správne rozdelenie hmotnosti. Kým elektromotor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, batéria a niektoré ďalšie komponenty elektrickej sústavy sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Volič jazdných režimov SI-Drive umožňuje voľbu „Inteligentného“ alebo športového módu. Prvý je zameraný na ekonomiku prevádzky, druhý na dynamiku. Impreza si polepšila aj v bezpečnosti, najmä pri asistenčných systémoch.

Balík EyeSight so stereokamerou obsahuje štandardne autonómne brzdy, adaptívny tempomat aj udržiavanie v jazdnom prúde. Novinkou je výstraha pred križujúcimi vozidlami vzadu s automatickou aktiváciou núdzových bŕzd a tiež monitorovanie priestoru pred vozidlom pomocou kamery v prednom nárazníku. Nový systém upozornenia na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách zas znižuje riziko „zabudnutých detí“.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Subaru Impreza #e-Boxer
Články podľa značiek