
Impreza sa pred troma rokmi vrátila po dlhšej odmlke na európsky trh. Predošlá generácia sa k nám totiž dovážala len v podobe zvýšeného hatchbacku s autonómnym označením XV. Teraz prišiel čas na prvé zmeny, ktoré si vyžiadali najmä prísnejšie emisné normy. Aj Impreza preto dostala hybridný pohon e-Boxer, ktorý sa už predstavil v SUV Forester aj XV.
Navonok sa vynovená Impreza líši len novým nárazníkom s prepracovanými bočnými vložkami a pozmenenou grafikou svetiel. Predná maska pôsobí jednoduchšie vďaka odstráneniu chrómového rámčeka. Vzadu dostali svetlá tmavú povrchovú úpravu, aby sa zvýraznil charakteristický tvar písmena C. Retuše uzatvára nový dizajn 17– a 18-palcových diskov kolies.

To najdôležitejšie sa však odohralo pod kapotou. Impreza využíva novú hybridnú sústavu e-Boxer, ktorá kombinuje priamovstrekový 4-valec s protibežnými piestmi 2,0 Boxer DI (110 kW, 188 Nm), s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic a elektromotorom (12 kW, 65 Nm). A, samozrejme, potom je tu neodmysliteľný symetrický pohon oboch náprav S-AWD. Hoci na vývoji hybridu spolupracovalo Subaru s Toyotou, má bližšie k mild-hybridom.
Systém pracuje v troch režimoch. Čisto elektrický je možný len do vzdialenosti 1,6 km a do rýchlosti 40 km/h. Týka sa najmä rozbiehania z miesta či parkovacích manévrov pri nízkych rýchlostiach. V stredných rýchlostiach má elektromotor asistenčnú funkciu. Pri vysokých rýchlostiach dostáva hlavné slovo „boxer“. Elektromotor je zároveň generátorom pri rekuperácii brzdnej energie. Výsledkom je zníženie spotreby a emisií o 10 %.

Subaru nezabudlo ani na správne rozdelenie hmotnosti. Kým elektromotor je umiestnený v blízkosti ťažiska vozidla, batéria a niektoré ďalšie komponenty elektrickej sústavy sa nachádzajú nad zadnou nápravou. Volič jazdných režimov SI-Drive umožňuje voľbu „Inteligentného“ alebo športového módu. Prvý je zameraný na ekonomiku prevádzky, druhý na dynamiku. Impreza si polepšila aj v bezpečnosti, najmä pri asistenčných systémoch.
Balík EyeSight so stereokamerou obsahuje štandardne autonómne brzdy, adaptívny tempomat aj udržiavanie v jazdnom prúde. Novinkou je výstraha pred križujúcimi vozidlami vzadu s automatickou aktiváciou núdzových bŕzd a tiež monitorovanie priestoru pred vozidlom pomocou kamery v prednom nárazníku. Nový systém upozornenia na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách zas znižuje riziko „zabudnutých detí“.