Honda konečne uviedla na trh svoj prvý čistý elektromobil. Čakanie bolo dlhé. Všetko sa to začalo konceptom Urban EV ešte v roku 2017. Následne nám Honda ukázala prototyp a postupne uvoľňovala informácie o technike. Cenu prezradila v predstihu, v súvislosti s dotačným balíkom na podporu kúpy elektromobilov. Už vlani v októbri sme sa tak dozvedeli, že za slabšiu verziu s výkonom 100 kW zaplatíme 34 990 eur a za verziu s výkonom 113 kW až 37 990 eur. Stále sme však nepoznali výbavu. Tú sa dozvedáme až dnes. Nižšia úroveň bez označenia bude kombinovaná so slabším a drahšia Advance so silnejším elektromotorom.
Aj preto ten rozdiel v cene. Oba modely však spája rovnaká koncepcia. Ide o 5-dverový hatchback so zadným náhonom. Podlahové batérie s kapacitou 35,5 kWh umožňujú dojazd 222 km podľa prísnejšej normy WLTP. Verzia so 17-palcovými diskami má dojazd kratší o 12 km. Napriek skromnému formátu s dĺžkou 3 894, so šírkou 1 752 a s výškou 1 512 mm ponúkne Honda e priestranný interiér. Jeho prísľubom je relatívne veľký rázvor náprav 2 535 mm, ale aj úplne plochá podlaha. Do kufra sa zmestí od 171 do 861 litrov. Kompaktná elektrická technológia jednoducho „prepustila“ miesto posádke, ktorá sa ocitá v digitálnom veku.
Minimalistická palubná doska je doslova posiata obrazovkami. Nachádzajú sa tu dva 12-palcové displeje. Ďalšie dve obrazovky patria kamerám namiesto spätných zrkadiel. Aj tie sú v sériovej výbave. Práve bohaté vybavenie v mnohom vysvetľuje vysokú cenu. Už v základe je komplexný balík na podporu riadenia Honda Sensing vrátane adaptívneho tempomatu, udržiavania v jazdnom prúde, asistenta pre jazdu v kolóne aj čítačky dopravných značiek. Z komfortných funkcií spomeňme bezkľúčový prístup a štartovanie, vyhrievané sedadlá, automatickú klimatizáciu či elektricky ovládanú panoramatickú strechu.
Infotainment je kompatibilný s externými zariadeniami cez štyri USB porty a dokonca vstup HDMI. Audio obsahuje digitálne rádio, šesť reproduktorov a subwoofer. Nechýbajú ani full-LED svetlá s automatickým prepínaním diaľkového režimu. Verzia Advance pridáva monitoring slepých uhlov zrkadiel a monitorovanie križujúcich áut, digitálne vnútorné zrkadlo, audio s ôsmimi reproduktormi, subwooferom, vyhrievaný volant a čelné okno, zásuvku (230 V) alebo parkovací asistent park Pilot. Advance si môžete vybrať buď so základnými 16-palcovými, alebo so 17-palcovými diskami. A to bez doplatku.
Jediným príplatkom je metalický alebo perleťový lak. Moderný infotainment umožňuje rozšírené digitálne služby. Za 39 eur získate napríklad prístup k on-line službám, za 29 eur ročne môžete využívať geofencing, za 49 eur ročne digitálny kľúč a za 49 eur mesačne inteligentný asistent s umelou inteligenciou. Potom sa s vami bude Honda e rozprávať.
Cenník Hondy e
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 3 894 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 752 |
Výška (mm) | 1 512 |
Rázvor náprav (mm) | 2 530 |
Počet miest | 4 |
Objem kufra (l) | 171 – 857 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 525 |
Technické údaje
Motor | zadný elektromotor | zadný elektromotor |
---|---|---|
Výkon (kW) | 100 | 113 |
Krútiaci moment (Nm) | 315 | 315 |
Prevodovka | 1-stupňová | 1-stupňová |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 145 | 145 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,0 | 8,3 |
Kapacita akumulátorov (kWh) | 35,5 | 35,5 |
Spotreba na 100 km (kWh) | 17,2 | 17,8 (17-palcové kolesá) |
Dojazd (km) | 222 | 210 |
Čas nabíjania na 80 % (min) | 30 (60 kW) | 30 (60 kW) |