Suzuki má na európskom trhu v ponuke dve kategórie modelov, a to malé mestské autá a SUV. Obe tieto kategórie sú na starom kontinente vyhľadávané, no v ponuke japonskej značky doposiaľ chýba stredne veľké SUV. To však zmení spolupráca s Toyotou, ktorá sa podelí o model RAV4 a novému modelu Across poskytne podvozok, pohonné ústrojenstvo a dokonca aj interiér a exteriér.
Na mieste je preto otázka, čo bude mať Suzuki z toho, že v podstate len zmení logá na Toyote RAV4? Odpoveďou je potreba elektrifikovať modelové portfólio, aby predajom batériového modelu znížilo flotilový emisný priemer a platilo nižšie pokuty za ich prekročenie. Momentálne sú modely japonskej značky vybavené len mild-hybridnou technikou, no to má zmeniť práve spolupráca s Toyotou.
Toyota RAV4 piatej generácie prišla na trh v benzínovej a v hybridnej verzii, no aj najväčšia japonská automobilka sa napokon rozhodla rozšíriť ponuku o dobíjateľný hybrid. Práve táto verzia vyhovuje Suzuki najviac, lebo podľa údajov výrobcu má Across produkovať len 22 gramov oxidu uhličitého na kilometer.
Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu je podoba s „RAV4-kou“ nepopierateľná, no Across bude mať väčšiu prednú masku a odlišné nárazníky. Prednej časti dodajú dynamiku úzke LED svetlá. Zozadu a zboku sa Across bude na RAV4 ponášať výraznejšie. Vypuklé blatníky zaplnia 19-palcové kolesá.
Vo vnútri sa posádka bude cítiť ako v Toyote RAV4 vďaka kvalitným mäkkčeným plastom a usporiadaniu palubnej dosky. Aj multimediálny systém bude pochádzať z Toyoty. Vodič sa bude môcť spoľahnúť na pomoc asistenčných systémov vrátane sledovania mŕtveho uhla, udržovania v jazdnom pruhu, adaptívneho tempomatu a systému núdzového volania eCall.
Plug-in hybridný pohon sa bude skladať s atmosférického 2,5-litrového štvorvalca s výkonom 136 kW (182 k) a krútiacim momentom 227 Nm, s predného elektromotora s výkonom 134 kW (180 k) a krútiacim momentom 270 Nm a zadného elektromotora s výkonom 40 kW (54 k) a krútiacim momentom 121 Nm. Celkový systémový výkon auta Suzuki nezverejnilo, no v Toyote RAV4 PHEV má hodnotu 225 kW (302 k).
Elektrickú energiu bude Across čerpať z akumulátora s kapacitou 18,1 kWh, čo by malo stačiť na 75 kilometrov jazdy rýdzo na elektrinu. Napriek v súčasnosti nadpriemernej kapacite batérií v kategórii zástrčkových hybridov nepríde novinka Suzuki o praktické využitie batožinového priestoru, keďže v ňom odvezie 490 litrov nákladu.
Keďže každý z elektromotorov bude mať na starosti pohon jednej z náprav, Suzuki Across sľubuje mimoriadne schopnosti v teréne. Elektronický systém AWD bude schopný prenášať výkon v rozmedzí od 100:0 v prospech predných kolies až po 20:80 v prospech tých zadných. Okrem toho bude riadiaca jednotka schopná pribrzďovať jednotlivé kolesá, čím vlastne nasimuluje uzávierky diferenciálov.
Uvedenie Suzuki Across na trh by sa malo udiať ešte do konca roka. S príchodom do predajní môžu európski zákazníci počítať začiatkom roka 2021.